13 - 06 - 2024
رتبهبندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پس از فروش
«جهانصنعت»- معاون تجارت و خدمات وزیر صمت از رتبهبندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پساز فروش موبایل خبر داد. علیرضا شاهمیرزایی دراینمورد گفت: «هفته پیش رتبهبندی واردکنندگان را تغییر دادیم و مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدامات شرکت در حوزه خدمات پساز فروش باشد. هماکنون نیز درحال رتبهبندی شرکتها بر همین مبنا هستیم. در صورتی که شرکتها شفاف باشند، سقفشان در ثبت سفارش افزایش مییابد.» به گفته او، سال گذشته تمام واردکنندگان موبایل تعهد دادند که نسبت به ارائه خدمات پساز فروش و شفافیت فروش اقدام کنند و درحالحاضر سه شرکت اصلی در حوزه واردات موبایل سامانههای خود را شفاف کردهاند. معاون وزیر صمت همچنین درباره عرضه کالا در سراهای بزرگ و مشکلاتی که برای فروشندگان خرد ایجاد شده هم گفت: « اگر رفتار این سراها انحصاری و شبهانحصاری باشد باید آن را مدیریت کنیم اما نکته مهم آن است که اصنافی که به صورت سنتی در کشور کار میکردند باید به فناوریهای جدید مجهز شوند و از سامانهها استفاده کنند. از بانک مرکزی خواستهایم تا در صورتی که در ارائه تسهیلات بانکها بهطور خاص به سراها یا فروشگاههای بزرگ تسهیلاتی ارائه میدهند که به واحدهای صنفی خرد ارائه نمیشود این موضوع مورد نظارت و رسیدگی قرار گیرد.» او ادامه داد: «از بانک مرکزی خواستهایم تا به این موضوع رسیدگی شود و اگر رانتی به وجود آمده، اصلاح شود.» زمستان پیش، شورای رقابت در این مورد در نامهای به اتحادیه لوازم خانگی اعلام کرده بود که اعطای وام بانکی به سراها موجب اخلال در رقابت بازار میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد