31 - 07 - 2017
رونمایی از برنامه و استراتژی توسعه گردشگری کشور
با گذشت یک هفته از انتصاب سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برنامههای در دست اقدام و استراتژیهای مرتبط با توسعه گردشگری کشور که بیشتر در راستای همان سیاستهای قبلی، چشمانداز و قانون برنامه ششم توسعه تعریف شده است، اعلام شد.
میرهادی قرهسیدرومیانی در نشستی با مدیران کل معاونت گردشگری، برنامهها و استراتژیهای توسعه گردشگری کشور را از سوی معاون رییسجمهور و رییس سازمان اعلام کرد و گفت: «رویکرد توسعه پایدار و مدرن صنعت گردشگری و توسعه بستههای سفر به عنوان یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی کشور، افزایش نرخ اشتغال، مقابله با مرکزگرایی و توسعه مناطق حاشیهای، گسترش چتر امنیت اقتصادی و سیاسی محسوب میشود که تحقق آن تنها با تبدیل مناطق مختلف ایران به عنوان یک برند جهانی در زمینه گردشگری و اضافه شدن نام کشورمان در فهرست ۱۰ مقصد برتر در فهرست کشورهای گردشگرپذیر تا سال ۱۴۰۴ امکانپذیر خواهد بود.»
او اضافه کرد: «برای تحقق این رویکرد و با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری اسلامی ایران و آحاد مسوولان و مردم کشورمان و با عنایت به این نکته که مدل توسعه گردشگری یک مدل ترکیبی نظارتی، هماهنگی و سیاستگذاری است، سرتیتر برنامههای در دست اقدام برای تحقق اهداف بزرگ توسعهای در این بخش اعلام شده است.» رومیانی گفت: «واگذاری حداکثری امور تصدیگری به بخش خصوصی و تثبیت راهبری برنامههای ملی توسعه گردشگری توسط این بخش»، «بسترسازی قانونی و ایجاد شفافیت حداکثری برای رفع موانع بوروکراتیک، تشتت دستگاههای ذیمدخل و رانتهای اطلاعاتی»، «ایجاد برندهای گردشگری منطقهای به جای تکیه صرف بر محصولات ارزانتر»، «تقویت همکاریهای بینالمللی و جلب سرمایهگذاران خارجی برای توسعه زیرساختهای گردشگری و برندینگ»، «تنوعبخشی به محصولات گردشگری براساس تقاضاهای انفرادی گردشگر» و نیز «تنوعبخشی مقاصد گردشگری در سطح کشور از طریق توسعه ظرفیتهای بالقوه مانند گردشگری دریایی در خلیج فارس، سواحل مکران و دریای خزر و گردشگری آبی در رودخانهها و دریاچههای پشت سد منطبق بر معیارهای زیستمحیطی، کویرنوردی، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری ورزشی و... و هماهنگسازی برنامههای دیگر دستگاهها برای تامین زیرساختهای حملونقلی، بهداشتی، اینترنتی و...» در کنار سایر موضوعات از جمله اهم برنامههای در دست اقدام جهت تحقق اهداف بزرگ توسعهای به شمار میآید.» سرپرست معاونت گردشگری در ادامه استراتژیهای تدوینشده در راستای توسعه گردشگری کشور را برشمرد و گفت: «استراتژیهای «برنامهریزی»، «سرمایهگذاری»، «سازمانی»، «گردشگری داخلی»، «تحقیق و توسعه»، «حمل و نقل و زیرساخت»، «تبلیغات و بازاریابی»، «آموزشی»، «توسعه کیفیت خدمات»، «برندسازی»، «تنوع گردشگری»، «استراتژی مناطق مشهور فعلی»، «مناطق توسعه گردشگری»، «کریدورهای استراتژیک» و نیز «ثبت جهانی» از جمله راهکارهای اجرایی برای دستیابی به اهداف تعیینشده است.» به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رومیانی در توضیح استراتژی سازمانی بیان کرد: «اصلاح ساختار اداری و نهادی معاونت گردشگری کشور براساس سه ماموریت سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی و تثبیت تشکلهای بخشخصوصی به عنوان مجریان برنامههای توسعه گردشگری، به کارگیری نیروهای جوان، پویا و اولویت دادن به طرحهای خلاقانه در کنار بخش دوم شامل ایجاد شوراهای گردشگری در سطح ملی، منطقهای، استانی و محلی برای جلب مشارکت کامل و فعال موثران و منتفعان از توسعه گردشگری و نیز کلیه نهادهای عمومی، خصوصی و سازمانهای غیردولتی در تصمیمسازیها و تصمیمگیریهای مرتبط با توسعه گردشگری، استراتژی سازمانی را شامل خواهد شد.» رومیانی که معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری است، یک هفته پیش با حکم زهرا احمدیپور، رییس این سازمان، با حفظ سمت، سرپرست معاونت گردشگری شد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد