5 - 12 - 2019
سطح بالای تکنولوژی در قطعهسازی کروز قابل تقدیر است
«جهانصنعت»- مصطفی کواکبیان به لزوم حمایت قوای سهگانه از شرکتهای فعال بخش خصوصی در حوزه قطعهسازی خودرو تاکید کرد و افزود اگر در قبال شرکتهای بزرگی همچون کروز و دیگر شرکتهای بخش خصوصی فعال در کشور بیتوجه باشیم و مورد حمایت قوای سهگانه قرار نگیرند، کشور در دیپلماسی اقتصادی منطقه با مشکلات متعددی روبهرو میشود.
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید، مراکز طراحی و تولید دستگاههای صنعتی شرکت کروز بازدید بهعمل آورد. در این بازدید نادر سخا مدیرعامل شرکت کروز و مدیران بخشهای مختلف از فعالیتها، مدیریت بهرهوری و نظارت بر کیفیت در این شرکت توضیحاتی را برای وی ارائه دادند.
پس از بازدید کواکبیان از این شرکت قطعهساز داخلی وی به لزوم توجه و حمایت مسوولان از بنگاههای اقتصادی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اگر مسوولان در قبال شرکتهای بزرگی همچون کروز و دیگر شرکتهای بخش خصوصی فعال در کشور بیتوجه باشند و این شرکتها مورد حمایت قوای سهگانه قرار نگیرند، کشور در دیپلماسی اقتصادی منطقه با مشکلات متعددی روبهرو خواهد شد.
وی در ادامه افزود: پس از تحریمهای خصمانه آمریکا، داخلیسازی قطعات پیشرفته خودرو از اتفاقات مهم در صنعت خودرو و قطعهسازی بوده که نتایج چشمگیری به دنبال داشته است. یکی از شرکتهای قطعهسازی که در این امر عملکرد مطلوبی داشته شرکت صنایع تولیدی کروز است.
کواکبیان استفاده از سطح بالای تکنولوژی و دانش فنی، بهرهگیری از متخصصان داخلی به همراه استفاده از نیروی کار ۷۰ درصدی بانوان را سه مزیت شرکت کروز دانست و گفت: شرکت کروز از سطح بالای تکنولوژی و دانش فنی برخوردار بوده و در زمینه تحقیق و توسعه کارهای فراوانی انجام داده است، به طوریکه در بعضی موارد همچنان تحقیق و توسعه در حال ادامه است که نتیجه آن منجر به پیشرفتهای قابل توجه در خصوص ساخت قطعات خودرو در داخل کشور شده است. از سوی دیگر بهرهگیری از متخصصان داخلی و همچنین بهکارگیری نزدیک به ۷۰ درصد از نیروی کار از میان بانوان آن هم در سال رونق تولید موضوعی است که مورد تقدیر بوده و باید مورد حمایت مسوولان ذیربط قرار گیرد.
کواکبیان پیرامون حمایت مجلس از شرکتهای قطعهسازی و در کل حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعت نیز اظهار داشت: در گام اول حمایت دولت باید توجه به بخش خصوصی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد، حتی شرکتهای ایرانخودرو و سایپا نیز باید به سمت خصوصی شدن حرکت کنند، چراکه بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای ایجاد اشتغال و افزایش بهرهوری دارد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد برای میدان دادن به بخش خصوصی باید قوانین و موانع دستوپاگیر مقابل تولیدکنندگان برطرف و اصلاح شود. همچنین مشکلات ایجاد شده در زمان تحریم برای شرکتهایی مانند کروز باید به صورت موردی در مجلس شورای اسلامی بررسی و به آنها کمک شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد