1 - 07 - 2023
شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت، واحد منتخب نمونه صنعتی کشوری در سال ۱۴۰۲
گروه صنعتی اتحاد (IREmco) جزو پیشروان صنعت قطعهسازی با رویکرد خودکفایی و بومیسازی و انتقال تکنولوژی و اتوماسیون فرآیندهای تولیدی به بازارهای رقابتی بینالمللی مینگرد.
«جهانصنعت»- گروه صنعتی اتحاد با حدود چهار دهه سابقه درخشان در حوزه صنعت، به عنوان یک گروه صنعتی در صنعت قطعهسازی خودرو در ایران فعالیت دارد که هرساله رو به پیشرفت و توسعه گام برداشته است. کارخانجات زیرمجموعه این گروه بزرگ، هماکنون بالغ بر ۱۷ شرکت شامل اتحاد موتور، اتحاد لنت پیشرو صنعت، اتحاد پلاست البرز، اتحاد مولد نیرو، بنیان صنعت اول، لولا خودرو، کیمیاموتور، قطعه آرا، اتحاد مدرن باطری، اتحاد پیشرو مرزن، اتحاد شفت دقیق، ایستا لنت پاسارگاد صنعت، اتحاد بسپار صنعت، اتحاد پودر سایش صنعت، اتحاد تسمه، ابتکاراندیشان و کارگاه صنعتی اتحاد هستند که با ایجاد اشتغالزایی بیش از ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی از مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و سطوح پایینتر و همچنین همکاری تحت لیسانس شرکتهای اروپایی، کرهجنوبی و چین بیش از صدها قطعه مختلف جهت مصارف خودروسازان داخلی و بعضا خارجی و بازار قطعات یدکی تولید و ارائه میکنند.
مهندس محمد شهپریمطلق رییس هیاتمدیره و سهامدار این گروه و یکی از کارآفرینان بزرگ کشور است که با رهبری مدبرانه و هوشمندانه، توانسته قدمهای بزرگی برای شکستن سد تحریمها در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت رونق تولید بردارد، به طوری که در دهه اخیر شرکتهای زیرمجموعه گروه تحت یک برند خوشنام IREmco درحال فعالیت هستند؛ عملکردی که در نهایت باعث شد در همایش روز ملی صنعت و معدن، از شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت تقدیر شود و ایشان از مقامات عالی کشور تندیس و لوح افتخار دریافت کنند.
در این میان شاهد این هستیم که شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت در شهرستان زرندیه برای چندمین سال پیاپی توانسته با عملکرد بسیار عالی به عنوان واحد نمونه صنعتی ایران انتخاب شود. در همین راستا «جهانصنعت» با مهندس مجید اسدی مدیرعامل شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت و عضو هیاتمدیره انجمن لنت و کلاچ کشور گفتوگویی ترتیب داده که در ادامه میخوانید.
خودکفایی بر مبنای بومیسازی دانش
مهندس مجید اسدی در ابتدا با گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: ابتدا لازم میدانم روز صنعت و معدن را به همه متولیان امر صنعت به ویژه صنعتگران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و همچنین کارگران زحمتکش، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کنم. نکته دیگری که در این خصوص پیشنهاد میشود اینکه در مراسمهای بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور رییسجمهوری و مقامات عالی کشور برگزار میشود، فرصتی در نظر گرفته شود تا کارآفرینان بتوانند مباحث کلیدی و مشکلات اصلی صنعت را به گوش دولتمردان برسانند. تقدیر از کارآفرینان و صنعتگرانی که توانستند در شرایط سخت اقتصادی، فعالیت مثبتی برای کشور داشته باشند موجب تشویق آنان و دیگر صنعتگران خواهد شد، اما لازم است سخنان و دغدغههای آنها نیز شنیده شود تا این مراسم، بتواند نتایج مفیدتری را به دنبال داشته باشد.
عضو هیاتمدیره انجمن لنت و کلاچ کشور در ادامه با بیان اینکه این گروه صنعتی در راستای تحقق برنامههای توسعهای خود، بومیسازی را در دستور کار قرار داده است، گفت: در راستای به حداقل رساندن ارزبری از کشور و خودکفایی بر مبنای بومیسازی دانش، اقداماتی نظیر انتقال تکنولوژی و اتوماسیون فرآیندها و خودکفایی قطعات در این گروه صنعتی انجام شده و مهمتر از آن اینکه در راستای توسعه صادرات و ایجاد فضای رقابتی در سطح بینالمللی هم برنامهریزیهای لازم انجام شده است.
وی با اعلام اینکه محموله تولیدی این شرکت اخیرا به کرهجنوبی صادر شده است، افزود: مشتریانی در روسیه داریم. برنامه صادرات به کشورهای اوراسیا نیز جزو برنامههای ما است و امیدواریم بتوانیم در منطقه خاورمیانه قدمهای بعدی را در جهت افزایش صادرات برداریم.
لزوم حل مشکلات جریان نقدینگی
مدیرعامل شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در صنعت قطعهسازی و تولید بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه مسائلی همچون مشکلات تخصیص ارز، ترخیص گمرکی به دلیل بحثهای ارزی، محدودیتهای انرژی و… به دغدغه اصلی فعالان صنعت تبدیل شده و ما مدیران اجرایی، گرفتار مسائلی شدیم که با هماهنگی بین ارگانهای مختلف کشور قابل حل است.
وی با بیان اینکه جریان نقدینگی واحدهای تولیدی به دلیل شرایط تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، دچار مشکل شده است، اظهار کرد: هرچند در این مسیر، متحمل ضررهایی شدهایم، اما با تمام گرفتاریها، جریان نقدینگی را بعد از چند ماه ایجاد کردیم در حالی که نقدینگی مورد نیاز قبل، جوابگوی خرید مواد اولیه و حفظ تولید نبود. البته همچنان عمده قطعهسازان کشور با این مشکل روبهرو هستند و باید در این زمینه، مشکلات جدی قطعهسازان و خودروسازان در حوزه نقدینگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
اسدی افزود: در ارتباط با عدم پرداخت مطالبات قطعهسازان از سوی خودروسازان، نمیتوانیم بگوییم که آنها مطالبات را پرداخت نمیکنند، بلکه به دلیل قیمتگذاری دستوری و تصمیمگیریهای نسنجیدهای که در رابطه با این صنعت در دستور کار قرار میگیرد، خودروسازان هم با چالش کمبود نقدینگی روبهرو هستند، در حالی که برای رفع این معضل بزرگ باید تصمیم عاجلی گرفته شود.
مدیرعامل شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت ادامه داد: یکی از موضوعاتی که وزیر جدید صمت باید مدنظر داشته باشد، قطعا همین موضوع است. تعیینتکلیف سیاست قیمتگذاری خودرو و تزریق نقدینگی به این صنعت از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا به این ترتیب خودروسازان بتوانند مطالبات قطعهسازان را براساس برنامه و قراردادی که دارند، پرداخت کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ذکر خیر آقای دکترعلیآبادی را به کرات شنیدهایم، گفت: ایشان شخصیتی اجرایی هستند و امیدواریم اختیارات لازم را داشته باشند تا با توجه به توانمندیهایشان، به درستی صنایع کشور را هدایت کنند. در ارتباط با دو خودروساز بزرگ کشور نیز باید شرایطی فراهم شود که آنها بتوانند تکنولوژی روز را وارد کشور و قطعهسازان نیز در این ارتباط خودشان را به روز کنند.
هشدار در مورد کمبود نیروی انسانی متخصص
اسدی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین چالشهای صنعت و تولید، نیروی انسانی است، گفت: نگرانی بسیار بزرگ ما کمبود نیروی انسانی متخصص و عمومی در سالهای آینده است. این چالش در حال حاضر فراگیر شده و در تمام شهرها و شرکتها این موضوع را مشاهده میکنیم، بنابراین نیاز است مقامات کشور در حوزه آموزش نیروی انسانی جوان و حفظ نیروی متخصص، توجه ویژهای داشته باشند. البته در این زمینه، ارتقای سطح اتوماسیون فرآیندهای تولیدی و همچنین بهینه کردن فرآیندها را در دستور کار قرار دادهایم تا علاوه بر ایجاد پایداری در کیفیت تولید، این مشکل نیروی انسانی را به حداقل برسانیم.
گفتنی است مهندس مجید اسدی مدیرعامل شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت متولد سال ۱۳۵۹ شهر تهران، دارای مدرک لیسانس مکانیک از دانشگاه پلیتکنیک و فوقلیسانس مهندسی دینامیک کنترل از دانشگاه شریف و فوقلیسانس MBA است که توانسته شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت را به عنوان یکی از کارخانجات گروه صنعتی اتحاد با هدف خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، کارآفرینی، اشتغالزایی و در جهت رفع نیاز صنعت خودروسازی کشور در تامین انواع لنت ترمز راهبری کند. این شرکت همچنین با همت، تلاش و عزم جدی گروهی از متخصصان داخلی و با همکاری و تحت لیسانس شرکت صاحب نام خارجی
(شرکت SANGSIN BRAKE کرهجنوبی)
در سال ۱۳۹۱-۱۳۹۰ تاسیس شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد