24 - 05 - 2017
صنعت خودرو چگونه بینالمللی میشود
وزارت صنعت، معدن و تجارت راهکارهایی را برای پیوستن صنعت خودروی ایران به خودروسازان خارجی و بینالمللی شدن این صنعت پیشبینی کرده است.
با اجرایی شدن برجام و رفع تحریمها، صنعت خودرو به تدریج از وضعیت نابسامان آن دوران از جمله افت شدید تولید و کاهش کیفیت محصولات فاصله گرفته و در حال احیا و بازیابی خود است.
در همین رابطه در فاصله یک سال و نیم بعد از اجرایی شدن برجام چند توافق و تفاهمنامه بینالمللی با خودروسازان معتبر خارجی به امضا رسیده و پژو ۲۰۰۸ بهعنوان اولین خودروی پسابرجامی چندی پیش به تولید انبوه رسید.
در این شرایط وزارت صنعت اخیرا ویرایش دوم «برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت» را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیشبینی شده است.
بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به «برنامه راهبردی صنعت خودرو» است که در بخشی از آن راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بینالمللی شدن صنعت خودروی ایران تعیین شده است.
به گزارش ایسنا، در این برنامه در زمینه گسترش همکاریهای بینالمللی صنعت خودرو راهکارهایی اعلام شده است: پیشبینی صادرات محصول در قراردادهای همکاری با طرفهای خارجی، سرمایهگذاری مستقیم و مشترک با شرکتهای قطعهساز و مجموعهساز خارجی با نام و نشان تجاری معتبر در جهت تقویت نشان تجاری محصولات، انعقاد توافقنامه دوجانبه و چندجانبه جهت مبادله فناوری و نیز ایجاد زنجیرههای تولید بینالمللی، ایجاد و توسعه مراکز بازاریابی بینالمللی، مساعدت در تامین خطوط اعتباری مناسب برای بازارهای هدف صادراتی، ارتقای نقش صنعت خودرو در پیمانهای منطقهای و جهانی در جهت توسعه صادرات و افزایش مشوقهای صادراتی متناسب با ارزش افزوده محصولات صادراتی و نسبت صادرات به تولید داخل.
در این زمینه بخشی از راهکارهای تعیینشده برای بینالمللی شدن صنعت خودروی ایران مانند جذب سرمایهگذاران خارجی، مشارکت قطعهسازان داخلی با قطعهسازان بینالمللی، پیشبینی صادرات خودروهای داخلی و انتقال فناوری روز صنعت خودروی جهان در قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو با شرکتهایی همچون پژو پیشبینی و اجرایی شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد