12 - 06 - 2022
صنعت نمایشگاهی ابزاری برای توسعه بازار
«جهان صنعت»- معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صنعت نمایشگاهی ابزاری برای توسعه بازار است، البته نمیتواند کل مسیر توسعه را پوشش دهد اما بخش مهمی در کنار بخش خصوصی، بهبود حملونقل و غیره است.
علیرضا پیمانپاک در آیین روز جهانی نمایشگاهها با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم از طریق تعیین نقشه راه و برنامه درست کمی آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه داشتن با عددگذاری برای رسیدن به اهداف دقیقتر است و به راحتی در معرض نقد گذاشته میشود.
وی با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات الزاماتی از جمله فراهم کردن شرایط لجستیکی، قانونی و پولی و بانکی دارد، خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت به سمتی حرکت میکند که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد و بتوانیم از توانایی، ظرفیت و نظرات بخشهای دیگر استفاده کنیم تا سیاستگذاری بهترین و کاملترین باشد.
رییسکل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخشهای توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون میتوانند گسترش بازار را بر عهده بگیرند.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاستها پشتیبانی میکند، تاکید کرد: کارگروهی باید به عنوان بازوی مشورتی سازمان تشکیل شود تا بستههای سیاستگذاری را تهیه کنند و به نتیجه برسانند.
وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به دنبال مانعزدایی بودیم، اظهار کرد: سیاست جدید دولت توسعه بازار است که نقش نمایشگاهها در این بخش باید پیگیری شود.
پیمانپاک با اشاره به برقرار نبودن سیستم نرمافزاری مناسب، گفت: باید همانند سیستم جهانی بستری نرمافزاری فراهم شود تا با ساز و کار درست افراد شایسته را شناسایی کنیم تا حمایتها هدفمند شود.
این مقام مسوول با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسلهای جدیدی شده است، تاکید کرد: با توجه به ورود جهان به مسیری جدید در صنعت و تجارت، باید با نوآوری و دیدگاه جدید به این بخش پرداخته شود که یکی از آنها فناوری است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد