5 - 10 - 2024
فرآیند استرداد بلیت پروازها
«جهانصنعت»- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به خبر مشخص نبودن فرآیند استرداد بلیت اعلام کرد: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویتهای سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بینالمللی محوله به این سازمان است. جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکتهای هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیتها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاینها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد گفت: شرایط پیش آمده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویتهای سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بینالمللی محوله به این سازمان است. یازرلو اظهار کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور به وجود آمده نیز نظیر آنچه در عملیات وعده صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویههای بینالمللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیرداوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکتهای هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است. او افزود: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجامدهی به عملکرد هر یک از شرکتهای هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: آنچه در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرآیند استرداد یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرآیند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد