18 - 03 - 2025
مدلهای جدید برند مشترک فولکس واگن و فاو برای چین
ایسنا- جتا (Jetta) که برند مشترک شرکت خودروسازی فولکسواگن و شریک دیرینهاش «گروه فاو» (FAW) است، ۱۱مدل جدید را بهطور انحصاری برای بازار چین عرضه خواهد کرد.
فولکسواگن اعلام کرد: این مدلها شامل ششخودروی الکتریکی، دوخودروی پلاگین هیبریدی و دو خودروی برقی با برد گسترده با برند فولکسواگن است که از سال۲۰۲۶ به چین معرفی خواهند شد.
اولین مدل الکتریکی برند «جتا»، سال آینده عرضه خواهد شد تا از تقاضای فزاینده برای خودروهای برقی بهرهبرداری کند. فولکسواگن اعلام کرد که مدلهای جدید، ویژگیهای دیجیتالی با عملکرد بالا، مانند قابلیتهای رانندگی خودکار و بهروزرسانیهای سیستم از راه دور دارند. فولکسواگن علاوهبر برقیسازی، فناوریهای موتور خود را در مدلهای موتور احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و مدلهای دوربرد اضافه خواهد کرد.
فولکسواگن بهدنبال پس گرفتن سهم بازاری است که به خودروسازان داخلی چین مانند «بیوایدی»(BYD) واگذار کرده است که بر تولید سریع خودروهای برقی با فناوری و محبوبیت رانندگان چینی تمرکز دارند.
برندهایی از جمله آئودی، اشکودا و پورشه، در سال گذشته، با کاهش تحویل جهانی مواجه بودند. از جمله این موارد، کاهش 5/9درصدی در چین بود که رقابت تشدید شد و همچنین موانع اقتصادی بر هزینههای مصرفکننده تاثیر گذاشته است.
«رالف براندشتاتر»، رییس فولکسواگن در چین گفت: فناوری جدید ارائه شده که منحصرا برای چین طراحی شده است، سرمایهگذاریهای مشترک این شرکت را قادر میسازد تا سریعتر و بهطور موثرتری به نیازهای مشتریان جدید و تغییرات آتی بازار پاسخ دهند.
طبق گزارش بلومبرگ، فناوری، محور اصلی برنامههای این خودروساز در چین است و این شرکت در حال حاضر با شرکت خودروسازی «اکسپنگ» ( Xpeng) در زمینه نرمافزار و شارژ فوقسریع همکاری میکند. فولکسواگن فروش سالانه 4میلیون دستگاه خودرو در چین را تا سال۲۰۳۰ هدفگذاری کرده است. قرار است حدودا ۴۰مدل جدید بین سالهای۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ عرضه کند که بیش از نیمی از آنها خودروهای برقی خواهند بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد