7 - 02 - 2018
مدیریت استراتژیک جهانگردی
مدیریت استراتژیک جهانگردی نوشته فوزی اکوموس، لونت آلتینی و پراکاش کی. چاتوث؛ ترجمه سیدمحمد اعرابی، رحیم زارع و سیدعلیرضا هاشمی توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی منتشر شده است.
این کتاب به مدیریت استراتژیک جهانگردی با تمرکز بیشتر بر تدوین استراتژی جهانگردی بر اساس الگوهای فرآیندی و محتوایی اختصاص یافته و در پنج بخش و ۱۰ فصل تنظیم شده است.
وظایف برنامهریزی، اجرا و کنترل از تفکر فرآیندی درباره مدیریت جهانگردی حاصل میشود. اگر تفکر استراتژیک با تفکر فرآیندی ترکیب شود موجب به وجود آمدن دو سطح به هم پیوسته مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی جهانگردی خواهد شد. بخش اول با عنوان «مقدمهای بر استراتژی» به تعریف مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک جهانگردی میپردازد. بخش دوم با عنوان «بستر استراتژی»، بستر صنعت جهانگردی یا محیط خارجی و بستر سازمان جهانگردی یا محیط داخلی را تجزیه و تحلیل میکند. بخش سوم با عنوان «محتوای استراتژی»، گونههای استراتژی جهانگردی را در سطح کسبوکار، در سطح سازمان و در سطح شبکه تعیین میکند. در بخش چهارم با عنوان «فرآیند استراتژی»، شکلگیری استراتژی و اجرای استراتژی تشریح میشود و بخش پنجم با عنوان «ترکیب دیدگاهها» به نتیجهگیری یعنی ترکیب و برقراری ارتباط بین بستر، فرآیند و محتوای استراتژی میپردازد. این کتاب در سال ۱۳۹۶ در ۲۴۸ صفحه به چاپ رسیده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد