11 - 01 - 2018
مردم خودشان باید بلیت بخرند
حرفهای رییس فدراسیون درباره بلیت بازیهای جامجهانی و خبرهای وزارت خارجه از آوانس روسیه به ویزا، آب پاکی را چنان روی دست مجریان منتخب تورهای جامجهانی ریخت که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نسبت به ادامه راه با این فرمان، مردد کرد.
لیلا اژدری، سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری- با اشاره به نتایج بحثهای مطرح شده در دومین نشست هماندیشی و هماهنگی اعزام تورهای گردشگری به جامجهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که رییس فدراسیون فوتبال، نمایندگان وزارت امور خارجه و دفاتر خدمات مسافرتی حضور داشتند، به ایسنا گفت: «تا این مرحله ۷۷ آژانس متخصص در بازار روسیه که شرایط و تجربه لازم را داشتهاند، به فدراسیون فوتبال معرفی شدهاند تا تورهای جامجهانی روسیه را برگزار کنند.
ما با این آژانسها هماهنگیم و روی برنامه سفر و حتی قیمت تمام شده تورهایشان نظارت ویژه داریم، با این وجود همچنان اعلام میکنیم همه ۴۷۰۰ آژانس گردشگری که از سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مجوز بند «ب» دارند، میتوانند به مقصد روسیه تور اجرا کنند و هیچ محدودیتی از این لحاظ برای آنها وجود ندارد.»
او سپس به چالش جدیدی که برای تورهای جامجهانی روسیه و منتخبان معرفی شده، پیش آمده و ناامیدیهایی را حاصل کرده است، اشاره کرد و افزود: «قرار ما با فدراسیون فوتبال این بود که آنها بلیت بازیها و مراسم افتتاحیه یا اختتامیه را در اختیار این سازمان یا آژانسهای منتخب قرار دهند، اما در آخرین جلسه که روز یکشنبه ۱۷ دیماه برگزار شد، آقای تاج، رییس فدراسیون فوتبال اعلام و تاکید کرد که فیفا به خاطر جلوگیری از سوءاستفادهگریها، بلیتی در اختیار فدراسیونهای فوتبال قرار نمیدهد و هواداران و علاقهمندان باید از سایت فیفا شخصا برای خرید بلیت اقدام کنند. این حرف آقای تاج، ما و آژانسهای منتخب را کاملا ناامید کرد چون دیگر مزیتی به نسبت سایرین وجود ندارد.»
سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره احتمال تغییر این سیاست فیفا بیان کرد: «ظاهرا فدراسیون فوتبال با فیفا در اینباره مکاتباتی داشته اما هنوز به نتیجه نرسیده است. به نظر میرسد دلیل این تصمیم مسایل امنیتی روسیه است.»
وی همچنین گفت: «نماینده وزارت خارجه در این نشست اعلام کرد که آیدی کارتی که به دنبال خرید بلیت بازیها صادر میشود به نوعی حکم ویزا را دارد و ممکن است برای سفر به روسیه در صورت داشتن آن، دیگر به ویزا نیازی نباشد هرچند نماینده وزارت خارجه اعلام کرد ممکن است این قانون اجرا نشود و برای ورود به این کشور، گرفتن ویزا همچنان ضرورت داشته باشد چراکه روسیه هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است.»
مردم خودشان بلیت بخرند
اژدری بیان کرد: «اگر این اتفاقها رخ دهد دیگر معرفی و انتخاب آن ۷۷ آژانس برای اجرای تورهای جامجهانی، معنی و ضرورتی پیدا نمیکند چراکه دیگر مزیتی وجود ندارد. مردم خودشان میتوانند از سایت فیفا بلیت بخرند و اگر روسیه آن قانون موقت آیدی کارت به ازای ویزا را برای جامجهانی اجرا کند که دیگر مردم لازم نمیبینند از آژانس توری بخرند.»
او با بیان اینکه قرار بود امتیاز ویزای گروهی روسیه پس از اجرای رژیم لغو روادید بین دو کشور، به این ۷۷ آژانس نیز داده شود، گفت: این آژانسها را به عنوان مجریان تورهای جامجهانی روسیه نهتنها به فدراسیون فوتبال ایران بلکه به سفارت روسیه هم برای دریافت ویزای گروهی این کشور معرفی کردهایم اما اگر روسها قانون ورود به خاک این کشور را با آیدی کارت جامجهانی به اجرا بگذارند، عملا این اقدام ما هم بدون نتیجه میماند و این ۷۷ آژانس منتخب هیچ امتیازی نخواهد داشت.
سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: جلسه ناامیدکنندهای داشتیم و منتظر بیان دیدگاه و نظر آژانسهای منتخب تورهای جامجهانی درباره جلسه مشترکی که با فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه داشتیم، هستیم تا پس از آن، اقدامات لازم را انجام دهیم. معتقدیم وقتی قرار نیست بلیت بازیها در اختیار مجریان منتخب تورهای جامجهانی قرار گیرد و از مزیت ویزای گروهی هم استفاده نشود، خب دیگر چه ضرورت و الزامی دارد که ما آژانسی را به فدراسیون فوتبال معرفی کنیم چون در این شرایط همه آن ۴۷۰۰ آژانس در یک موقعیت برابر میتوانند این تور را اجرا کنند و دیگر به نظارت ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری روی این گروه منتخب و خاص نیازی نیست چون در حالت عادی وظایف خود را انجام میدهیم.
اژدری همچنین گفت: قرار بود در آن نشست که نمایندگان بخشهای مختلف از فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه حضور داشتند، درباره کمپین تبلیغاتی ایران در جامجهانی ۲۰۱۸ روسیه صحبت شود که به خاطر چالشهای جدیدی که مطرح شد و ناامیدی آژانسها، فرصت نشد به این موضوع بپردازیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد