9 - 03 - 2025
میزان واردات و اسقاط کامیون برابر نیست
ایسنا- رییس سازمان راهداری کشور ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در حال حاضر واردات کامیون انجام میشود اما اسقاط، نه بنابراین، این امر باعث افزایش کامیونها و افزایش خواب کامیونها در بنادر شده و نارضایتی رانندهها را در پی داشته است.
رضا اکبری، معاون وزیر راهوشهرسازی در خصوص آخرین وضعیت نوسازی کامیونها در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کامیونها در کشور زیاد است. در این چند سال بیش از ۳۰هزار کشنده به کشور وارد و به ناوگان اضافه شده است اما کمتر از این عدد اسقاطی داشتیم.
او افزود: شرایط اسقاط در کشور براساس قوانین به نوعی تنظیم شده که یک کشنده وارد میشود ولی کشنده فرسوده دیگر اسقاط نمیشود بنابراین هرچه وارد شده به ناوگان اضافه میشود و تعداد را بالا میبرد.
رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: در این قسمت کمبودی نداریم بلکه ناترازی در تعداد کامیون اتفاق افتاده است. درحال حاضر خواب کامیونها در بنادر از جمله بندرعباس برای بارگیری افزایش پیدا کرده و نارضایتی رانندهها زیاد شده است. باید حتما یک کامیون که وارد میکنیم یک تا دو برابر، اسقاط کامیون فرسوده داشته باشیم تا سن ناوگان کاهش و بهرهوری افزایش یابد.
او تصریح کرد: قوانینی که برای نوسازی ناوگان در سالهای قبل مصوب شده اسقاط را به عنوان یک شرط الزامی قرار نداده که به آن اعتراض کردیم و به دنبال اصلاح قانون هستیم. معاون وزیر راهوشهرسازی با بیان اینکه هر کامیونی که قرار است به ناوگان اضافه شود حتما خواست وزارت راه این است که حداقل معادل و مشابه آن اسقاط شود، اظهار کرد: در این صورت نوسازی باید اتفاق بیفتد و تعادل نیز برقرار شود زیرا هرچه کامیون جدید اضافه شود تعادل بر هم میریزد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد