7 - 09 - 2017
ناشران بورسی باید شفافتر شوند
الزام شرکتها به انتشار گزارشهای ماهانه تولید و فروش باعث شد ناشران بازار سرمایه با دقت بیشتری این گزارشها را تنظیم و منتشر کنند و این اتفاق به تحلیلگران کمک خواهد کرد تا تحلیلهای واقعیتری را ارائه دهند. محمدعلی احمدزادهاصل، مدیرعامل شرکت سیمان کرمان در گفتوگو با سنا، درخصوص تاثیر ارائه گزارش تولید و فروش ماهانه ناشران بازار سرمایه بر افزایش شفافیت بازار گفت: الزام ارائه گزارشهای ماهانه تولید و فروش برای شرکتهای تولیدی بازار سرمایه ظرفیتی بود که سازمان بورس برای افزایش شفافیت در بازار سرمایه ایجاد کرد. وی با اشاره به اینکه ارائه آمار تولید، فروش و سودآوری شرکتها در بازه زمانی یکماهه تصمیم خوبی بود، اظهار داشت: این اطلاعات ماهانه به تحلیلگران کمک میکند که تحلیلهای واقعبینانهتر و نزدیکتر به واقعیت را ارائه دهند. وی تصریح کرد: شرکتها و هلدینگها بهطور ماهانه همیشه این اطلاعات را داشتند اما دقیق نبود. با الزام سازمان بورس آنها مجبور شدند این اطلاعات را به واقعیت نزدیکتر کنند چون نظارت سازمان بورس بر آنها اعمال میشود و درصورتی که اطلاعات اشتباهی منتشر شود همه مسوولان شرکت باید پاسخگوی این اشتباه باشند به همین دلیل شرکتها احتیاط بیشتری میکنند و اطلاعات دقیقتری را منتشر میکنند. احمدزادهاصل تاکید کرد: این گزارشهای ماهانه برای تحلیل صنعت توسط انجمنهای صنفی و اتحادیهها نیز استفاده میشود و برآوردهای خوبی از چشمانداز صنعت ارائه میدهد. مدیرعامل شرکت سیمان کرمان در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت صنعت سیمان گفت: انتظار تحول کوتاهمدت در صنعت سیمان سخت است اما سیمان، صنعتی مولد و اشتغالزاست و با تکنولوژی ساده برای کشور مفید فایده است. احمدزادهاصل با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نمیتوان از تمام ظرفیتهای صنعت بهرهبرداری کرد، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ میلیون تن سالانه ظرفیت تولید سیمان در کشور وجود دارد و تا ۹۰ میلیون تن ظرفیت قابل تولید داریم اما با صادرات و به سختی ۶۰ میلیون بازار فروش دارد و باید مازاد تولید حدود ۳۰ میلیون تن را مدیریت کرد. به گفته وی کاهش تولید و مدیریت قیمت در شرایط فعلی مهمترین استراتژی این صنعت است. مدیرعامل سیمان کرمان با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت باید به تکنولوژیهای روز تجهیز شد، افزود: باید واحد تحقیق و توسعه در صنعت راهاندازی شود و آزمایشگاهها تجهیز شوند و به سمت استفاده از محصولات کیفی حرکت کرد و از حالت سنتی خارج شد و به سمت بازاریابی مدرن رفت. احمدزادهاصل ایجاد شبکه ملی بازاریابی را در حوزه صنعت سیمان بسیار مفید دانست و افزود: با راهاندازی چنین شبکهای دست دلالان و واسطهها از این صنعت کوتاه میشود و بخش عمدهای از مشکلات برطرف خواهد شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد