21 - 12 - 2022
نقش پر رنگ بخشخصوصی در تنظیم بازار
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای مدیریت بازار در ایام پایانی سالجاری همچون سالهای گذشته تدابیر ویژهای پیشبینی شده است، گفت که اقلام اساسی، پرمصرف و مورد نیاز مردم به وفور و با قیمت مناسب عرضه میشود.
به گزارش شبکه اطلاعرسانی تولید و تجارت ایران، مهدی غضنفری اظهار کرد: امسال بیش از سالهای گذشته از توان بخشخصوصی به ویژه اصناف برای عرضه و توزیع مناسب کالاها استفاده میشود و آنها نیز آمادگی خود را برای تامین اقلام مورد نیاز مردم با نرخهای مناسب اعلام کردهاند. وی با اشاره به اینکه با کمک اصناف و اتحادیههای مرتبط که همواره در کنار دولت بودهاند، اقدامات مورد نیاز تنظیم بازار ایام عید انجام میشود، گفت: همزمان نهادهای استانی و فرمانداریها مثل سالهای گذشته در تمامی استانها به فراهم کردن بازاری آرام برای خرید مردم کمک خواهند کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه امسال ۴۰۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور برپا میشود، تصریح کرد: این نمایشگاهها در ۳۱ استان و با برپایی نزدیک به ۴۰ هزارغرفه میزبان مردم است.
تخفیف ویژه نمایشگاهی
غضنفری ادامه داد: در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا، اصناف و تولیدکنندگان کالاهای خود را با تخفیف ویژه ارایه خواهند کرد و همچون گذشته نیز دستگاههای مسوول، اقلامی همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه و مرکبات ذخیره سازی شده، برنج و شکر مورد نیاز مردم را با نرخهای پایینتر از بازار در اختیار مردم قرار میدهند.
وی با اشاره به اینکه ذخایر مطمئن کالاهای اساسی موجود است، تاکید کرد که بخشی از آنها در روزهای پایانی امسال و برخی درابتدای سال آینده عرضه میشود و بخشهایی از آنها برای ماههای بعدی سال آینده باقی خواهد ماند. غضنفری با اشاره به اینکه روزهای پایانی سال، میزان استفاده مردم از مواد شوینده و بهداشتی افزایش پیدا میکند، گفت: با تولیدکنندگان صنایع و انجمنهای شوینده و بهداشتی گفتوگوهای لازم انجام و مقرر شده تا آنها در این ایام انواع پودرهای شوینده را بیش از میزان معمول در نمایشگاههای بهاره و فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای عرضه کنند.
فروش فوقالعاده
وزیر صنعت، معدن و تجارت به مذاکره با اتحادیهها و واحدهای صنفی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و طبق توافقات حاصله بین بخشخصوصی و مسوولان تنظیم بازار، مقرر شد تعداد بسیاری از این واحدها با نصب پارچه نوشته به فروش فوقالعاده بپردازند.
غضنفری با بیان اینکه بخش عمده اقلام پرمصرف ایام عید توسط شش اتحادیه قنادی و شیرینیپزی، پوشاک، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، مرغ و ماهی تامین میشود، گفت: با این اتحادیهها و همچنین بنکداران موادغذایی برای عرضه کالا با تخفیف ویژه هماهنگیهای لازم صورت گرفته است.
وی گفت: همچنین با فروشگاههای زنجیرهای مانند رفاه، شهروند، سپه، اتکا، یاس و . . . با بیش از ۱۰۰۰ شعبه مذاکراتی جهت ارایه تخفیفهای ویژه در روزهای پایانی سالجاری انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافق و هماهنگیهای انجام شده با سازمانهای تعاون روستایی و میادین میوه و ترهبار برای عرضه انواع محصولات کشاورزی و غذایی در ۱۳۲ میدان دایمی و ۴۹ میدان محلی گفت: در این ایام اقلام کشاورزی و غذایی نیاز مردم با تخفیفهای ویژه و به صورت کیفی ارایه خواهد شد.
نظارت و کنترل بازار
غضنفری با بیان اینکه همزمان با برنامهریزی برای ایام عید، طرح ویژه نظارت و کنترل بازار در ایام نوروز با انجام بازرسیهای مشترک توسط سازمانهای حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار میشود، گفت: بازار با دقت مورد بازرسی و کنترل قرار خواهد گرفت تا حقی از مصرفکنندگان ضایع نشود.
وی در عین حال گفت که از مردم انتظار میرود در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام کنند تا مسایل مطرح شده توسط بازرسان سازمانهای حمایت و تعزیرات رسیدگی شود.
میوه وارداتی لازم نیست
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه میوه مورد نیاز ایام عید از محل تولیدات داخلی تامین خواهد شد، گفت: با توجه به ذخیرهسازی میوه ایام عید با استفاده از تولیدات داخل، دیگر نیازی به واردات نیست و میوه وارداتی نخواهیم داشت. وی افزود: مقرر شده است میوههای در حال عرضه در مراکز توزیع با کیفیت و قیمت مناسبی به دست مشتریان برسد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد