6 - 04 - 2020
نمایشگاه «وان میلیون»، دریچهای نو برای هنرپروری
تنگناهای اقتصادی بیش و پیش از هر حوزه اقتصادی دیگر به بازار هنر آسیب میزند. در شرایط افول اقتصادی طبقه متوسط، کالای فرهنگی- هنری پیش از هر کالا و خدمات دیگری از سبد خانوادهها حذف میشود و این واقعیتی است که باید آن را پذیرفت و فعالان حوزه هنر باید برای آن چارهاندیشی کنند. اما وضعیت زمانی بغرنجتر میشود که در نظر میگیریم بازار و اقتصاد هنر از دیرباز در ایران بازاری ضعیف و کمطرفدار است و متاسفانه همان طبقه بالا و متوسط شهری که در کشورهای توسعهیافته موتور چرخش تولید هنریاند، در ایران به طور سنتی تمایل چندانی به هنرپروری ندارند. در این وانفسا هنر و هنرمندان قربانیِ این ناگواریهای روزگار میشوند و باید به یاد آورد مردمانی که در زایایی هنری کوتاهی کنند هزینه گزاف فرهنگی آن را در جای دیگری پرداخت خواهند کرد.در چنین شرایطی یکی از راهکارها برای آشتی دادن جامعه هنرگریز با هنر و هنرمندان نمایشگاههایی است که میکوشد ذائقه هنری علاقهمندان به هنر را تحریک کند. گالری ثالث با چنین انگیزهای و با چند هدف عمده چند سالی است که نمایشگاه «وان میلیون» را که در آن همه آثار به بهای یک میلیون تومان فروخته میشود برگزار میکند.
بسیارند علاقهمندان به هنر و کارهای جدی هنری که به دلیل قیمت بالای کالاهای هنری از خرید آثار فاخر گریزانند و به همین دلیل علقهای که باید میان آنها و هنرمندان شکل نمیگیرد. بنابراین، باید ذائقهها را با آثار هنری فاخر، اما به بهایی قابل پرداخت برای جامعهای گسترده، تحریک کرد. در عین حال، از این رهگذر هنرمندان بیشتری هم به جامعه معرفی و در راه خود راسختر میشوند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد