7 - 01 - 2020
نمیتوان دور مدرسه حصار کشید
ایلنا- وزیر آموزشوپرورش بیان کرد: ریشه آنچه که ما امروز در مدرسه به عنوان آسیبهای اجتماعی با آن مواجه هستیم، به بیرون از مدرسه مربوط میشود.
سید محمد بطحایی در پاسخ به این سوال که یکی از وعدههای شما در آغاز روزهای وزارت تربیت نسلی بانشاط بود، فکر میکنید، چقدر این امر محقق شدهاست؟ گفت: فراموش نکنیم مدرسه یک جامعه کوچک است و جایی نیست که دورش را حصاری تا آسمان بکشیم و بعد فکر کنیم که میتوانیم داخل این حصار را تبدیل به بهشت کنیم. اگر ما در جامعه آسیبهای اجتماعی داشته باشیم، حتما در داخل مدرسه هم نشانههایی از این آسیبها وجود خواهد داشت. او ادامه داد: باید همه هنر بنده و همکارانم این باشد که میزان اثرگذاری جامعه به مدرسه کاهش یابد که البته اینطور هم هست. بنابراین وقتی ما صحبت از آسیبهای اجتماعی در مدارس میکنیم، حتما در مقیاس بیشتر و بزرگتر در جامعه آسیبهای اجتماعی وجود دارد. وزیر آموزشوپرورش به ریشهدار بودن آسیبهای اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: بخش عمده آسیبهای اجتماعی در مدرسه ریشه در خانوادهها و اجتماع دارد، به عنوان مثال طلاق در بروز آسیبهای اجتماعی تاثیرگذار است. البته مصرف مواد مخدر توسط پدر یا مادر نیز آسیبهای جدی برای فرزندان به دنبال دارد. او فقر در خانوادهها را از علل دیگر بروز آسیبهای اجتماعی عنوان کرد: در واقع ریشه آنچه که ما در مدرسه به عنوان آسیبهای اجتماعی با آن مواجه هستیم به بیرون از مدرسه مربوط میشود، اما من نباید به عنوان یک مسوول و معلم در آموزشوپرورش بگویم، این آسیبها چه ربطی به من دارد، نه این طور نیست. این رفتار و برخورد غیرمسوولانه را هیچ معلمی نخواهد داشت. تلاشی که ما در آموزشوپرورش انجام میدهیم واقعا تلاش قابل تقدیری است. بطحایی در خصوص راههای مقابله با آسیبهایی که دانشآموزان دچارش شدهاند و این امر موجب شده شادی و نشاط تا حدی از مدارس گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز از طریق سامانهای که در معاونت پرورشی وجود دارد، مدام رفتارهای دانشآموزان مورد بررسی قرار میگیرد و چنانچه نشانههای آسیبهای اجتماعی در بچهها مشاهده شود، بلافاصله قبل از اینکه اتفاقی بیفتد و دانشآموز درگیر آسیب شود، معاونت و تیمهای مشاوره وارد عمل میشوند و تا جایی که در بضاعتشان است، تلاش میکنند که قبل از وقوع اتفاق، جلویش را بگیرند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد