11 - 06 - 2024
هزینههای توزیع در ایران بیش از دوبرابر میانگین جهانی
ایسنا- قائممقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه هزینههای توزیع در ایران بیش از دوبرابر استاندارد جهان است و علت آن هم سازوکار سنتی است، گفت: نرخ میانگین هزینههای توزیع در جهان ۱۸درصد است اما در ایران هزینه زیادی به جیب دلالها میرود.
مهدی فرحی در بیستودومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان اظهار کرد: کمفروشی در ابعاد مختلفی معنا دارد. امروزه ادبیات دنیا تحت عنوان مدیریت رضایت مشتری و شاخصهای ارزیابی رضایت مشتری طبقهبندی شده است. بر این اساس بزرگترین شاخص حمایت از مصرفکننده کیفیت است که خود آن پنج شاخص شامل کیفیت محصول، قیمت مناسب، تحویل بهموقع، خدمات پس از فروش و تنوع محصول دارد.وی با بیان اینکه باید مکانیزمی برای شنیده شدن صدای مشتری وجود داشته باشد، تصریح کرد: هزینه کیفیت سهگام دارد که اولین آن پیشگیری است. بر این اساس مشکل یک محصول تولیدی باید هزینههای کیفیت برطرف شود.
فرحی با بیان اینکه هزینههای توزیع در ایران بیشاز دوبرابر استاندارد جهان بوده و علت آن هم سازوکار سنتی است، گفت: نرخ میانگین هزینههای توزیع در جهان ۱۸درصد است اما در ایران هزینه زیادی به جیب دلالها میرود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد