15 - 01 - 2023
همراه اول اختلال را پذیرفت
گروه IT- نزدیک به یک ماه است مشترکان اپراتور تلفنهمراه ایرانسل برای ارسال SMS به شبکه همراه اول با مشکلاتی چون عدم ارسال موفق پیامک، ارسال یکبار پیامک و دریافت چندین باره پیامک از جانب مشترک مقصد و اختلالاتی از این قبیل مواجه هستند که تاکنون پاسخ شفاف و قاطعی در اینباره ارایه نشده است.
این اختلالات که به صورت موردی نبوده و طیف وسیعی از مشترکان را دربرمیگیرد صرفنظر از رعایت حقوق فردی که همیشه نادیده گرفته میشود باعث بروز مزاحمت در ساعات مختلف شبانهروز برای کاربران شده است. یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات در حالی که همراه اول بروز اختلال در شبکه پیامک خود را تایید نکرده است، گفت: ایرانسل یک ماه گذشته طی نامهای به رگولاتوری اختلال در ارسال پیامک مشترکانش را به مقصد همراه اول اعلام کرده و همراه اول نیز این اختلال را تایید کرده است.
در این خصوص پیگیری برای گفتوگو با مسوولان همراه اول برای اطلاع از دلایل بروز این اختلال بینتیجه ماند و این اپراتور اعلام کرد که مشکلی در شبکهاش مشاهده نشده این درحالی است که مسوولان اپراتور ایرانسل بروز اختلال را مربوط به شبکه مقابل دانسته و اعلام کردهاند که شبکهشان مشکلی ندارد. غلامرضا داداشزاده، مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد بروز اختلال در شبکه پیامک بین اپراتورهای موبایل کشور از اطلاع این سازمان نسبت به این مشکل به وجود آمده خبر داد و اظهار داشت: یک ماه قبل اپراتور ایرانسل طی نامهای به رگولاتوری بروز اختلال و تاخیر جزیی در ارسال پیامک مشترکانش به سمت شبکه همراه اول را گزارش کرده بود که براین اساس گروهی کارشناسی متشکل از نمایندگان همراه اول و ایرانسل برای پیگیری این موضوع و رفع مشکل به وجود آمده تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه هماکنون بخشی از مشکلات ارسال پیام کوتاه میان دو اپراتور حل شده است، ادامه داد: بحث عدم ارسال پیامک و دریافت مکرر پیامک در مقصد تاکنون گزارش نشده اما گروه کارشناسی تاخیر در دریافت پیامک مشترکان ایرانسل به سمت شبکه همراه اول را تایید کرده است.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی رگولاتوری با بیان اینکه شبکه پیامک دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در حال تست از سوی کارشناسان رگولاتوری است، خاطرنشان کرد: تاخیر در ارسال پیامک مشترکان ایرانسل در مقصد همراه اول را تایید میکنیم. داداشزاده با تاکید بر اینکه مقرر شده که این مشکل در قالب کارشناسی میان دو اپراتور حل و فصل شود، تصریح کرد: از ۱۸ روز قبل یک گروه فنی در حال بررسی موضوع هستند تا مشکل هرچه سریعتر رفع شود. وی با بیان اینکه اختلال موجود مربوط به سیستمهای بین دو اپراتور است، گفت: همراه اول پذیرفته که چیزی به عنوان تاخیر در سیستمش وجود دارد و هماکنون نیز در حال پیگیری این موضوع است.
این مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه عدم سازگاری بین دو مرکز SMS باعث بروز اختلال در دریافت پیامکهای مشترکان ایرانسل به سمت همراه اول شده است، خاطرنشان کرد: طی فرصتی که به اپراتورها داده شده ظرف ۲۰ روز آینده باید این اشکال برطرف شود.
اختلال در ارسال پیام کوتاه از مقصد مشترکان ایرانسل به مشترکان همراه اول چندی است که نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه دارد و این پیامکها که برای رسیدن به مقصد ناموفقند تنها باعث آزار مشترکانی میشوند که این روزها در تبلیغات مختلف شعارهای «مشتریمداری» و «رعایت حقوق مصرفکننده» را بسیار میشنوند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد