22 - 09 - 2017
واگنهای جدید مترو در راه است
مهر- معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص وضعیت ترافیکی مهرماه گفت: در بودجه عمرانی کشور خرید دو هزار واگن پیشبینی شده است که هزار واگن متعلق به تهران است.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه بازدید از خط اتوبوسهای برقی جدید شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه عمرانی دولت خرید دو هزار واگن پیشبینی شده که هزار واگن متعلق به تهران است. هفته گذشته مناقصه ۶۷۲ واگن مترو در وزارت کشور برگزار شد.
او در پاسخ به پرسشی درخصوص خطوط بهرهبرداری شده از جمله خط هفت مترو گفت: خط هفت مشکلات و نواقص فنی زیادی دارد که باید مرتفع شود.
پورسیدآقایی با اشاره به بهرهبرداری آزمایشی اتوبوسهای برقی در خط امام حسین اظهار کرد: هنوز بهرهبرداری این خط قطعی نیست و باید تست آزمایشی خود را بگذراند و پس از اطمینان از عملکرد آن انشاالله این خط به مرحله بهرهبرداری کامل میرسد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اتوبوسهای جدید به ناوگان اتوبوس کشور عنوان کرد: خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی و حمایتهای مدیریت شهری شاهد حضور ۲۰ دستگاه اتوبوس در مسیر پیچ شمیران تا میدان قدس بودیم و تمامی اتوبوسهای فرسوده این خط از رده خارج شدند و از ابتدای مهر اتوبوسهای نو در این مسیر خدماترسانی میکنند.
وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از خرید این اتوبوسها توسط بخش خصوصی شهرداری دو برابر مبلغ بلیتی که توسط مسافر پرداخت میشود یارانه پرداخت میکند تا بتواند اتوبوسهای جدید را خریداری کند و به مدار بیاورد.
پورسیدآقایی با اشاره به راهاندازی سه خط آزمایشی ویژه دانشآموزان اشاره کرد و گفت: مینیبوسهایی برای این خط در نظر گرفته شده که اینها در مناطق چهار و هشت تهران راهاندازی میشوند. خوشبختانه این مینیبوسها صرفا برای سرویس مدارس استفاده میشود و برای کارت بلیتهای این مینیبوسها سیستمی طراحی شده که اگر به نام خود دانشآموز باشد به محض ورود به مینیبوس طی پیامکی حضور دانشآموزان به خانوادههای آنها اطلاعرسانی میشود؛ برای آنکه خیال والدین از حضور دانشآموز از سرویس مدارس آسوده باشد.
وی ادامه داد: ۷۳ مینیبوس ویژه سرویس مدارس پیشبینی شده که اگر طرحی موفق باشد برای تمام شهر تهران اجرایی میشود و تلاش میکنیم دانشآموزان مقطع دبیرستان که امکان استفاده از سرویس عمومی را دارند از این نوع سرویسها استفاده کنند.
معاون شهردار تهران درخصوص اینکه چه زمانی اتوبوسهای برقی بهطور کامل وارد مدار خدماترسانی میشوند، توضیح داد: بهرهبرداری آزمایشی آغاز شده و چند اتوبوس در همین مسیر به کار خواهیم گرفت و حداکثر طی یک ماه آینده نتایج آن را بررسی خواهیم کرد و اگر مطمئن شویم تمام نقایص برطرف شده است بهطور رسمی کار را آغاز خواهیم کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص طرح شناور شدن ساعات کار اداری که بهطور آزمایشی از اول تا ۱۵ مهرماه اجرایی میشود و تاثیر آن بر پایتخت بیان کرد: پیشبینی ما این است که اجرای این طرح کمی ساعت پیک ترافیک را متغیر کند و هدف اصلی آرامش روانی والدین دانشآموزان است که معمولا در هفته اول سرویس مدارس فرزندانشان آغاز به کار نکرده و مجبور بودند ابتدا فرزندانشان را به مدرسه برسانند و بعد از آن بر سرکار خود حاضر شوند. بنابراین این طرح هم در توزیع ترافیک به ما کمک میکند و هم امنیت خاطری برای والدین محسوب میشود.
پورسیدآقایی اضافه کرد: این تاثیر شناور شدن ساعات کاری را بررسی و نتایج آن را به مردم گزارش خواهیم داد که چقدر این طرح بر میزان ترافیک تاثیرگذار بوده و اینکه موفق هست یا خیر.
معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اینکه تا چه میزان ترافیک اول مهر تغییر میکند، توضیح داد: بهطور معمول در هفته نخست مهرماه ۴۰ تا ۵۰ درصد ترافیک پایتخت تغییر میکند. البته در میانگین کل ششماهه دوم میزان افزایش ترافیک ۳۰ درصد است. اما در هفته اول مهرماه بین همان ۴۰ تا ۵۰ درصد است. همچنین مترو در هفته اول مهرماه برای محصلان رایگان است، هرچند در باقی ایام سال نیز نیمبها است.
به گفته سیدآقایی یکی از مشکلات و نواقصی که تمامی خطوط مترو دارند کمبود واگن است و خطوطی که به بهرهبرداری میرسد از سایر خطوط ناوگان کاسته و به خطوط جدید وارد میشود و عملا افزایش واگنی نخواهیم داشت.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد