10 - 12 - 2022
ورود کالسکه به جای دوچرخه برای زنان
ایسنا- معاون ترافیک شهردار تهران با اعلام آخرین وضعیت ناوگان دوچرخه در تهران پیشنهاد داد که دوچرخههایی با فرم کالسکه برای زنان طراحی و استفاده شود یا اینکه نهادهای مسوول با همفکری، دستکم پاسخ قانعکنندهای در خصوص استفاده زنان از دوچرخه در سطح شهر ارایه کنند.
سیدجعفر تشکریهاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران در لایحه بودجه سال ۹۱، ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط دوچرخه در تهران اعتبار پیشبینی کرده بود، اظهار کرد: کمیسیون عمران درخواست کرد مطالعات خود درباره طرح توسعه خطوط دوچرخه را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی ادامه داد: به این ترتیب توافق کردیم پنج میلیارد تومان به عنوان اعتبار حداقلی برای توسعه خطوط دوچرخه منظور کنیم تا این ردیف حفظ شود و در فرصتهای آتی در صورتی که طرح شهرداری مورد تایید شورای شهر قرار گیرد در متمم بودجه مابقی اعتبارات لازم را پیشبینی کنیم.
تشکریهاشمی با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای تمامی مناطق ۲۲گانه پایتخت، شبکه خطوط دوچرخهسواری تعریف کرده است، اظهار کرد: بهطور کلی سه نوع خط در سطح شهر پیشبینی شده بهگونهای که گروهی از این خطوط کاملا ایزوله و مجزا است، بخشی از خطوط به صورت علامتگذاری شده طراحی شده و بخشی از خطوط نیز مختلط با خودروهای عبوری در معابری که سرعت آنها برای تردد دوچرخه مناسب باشد، طراحی شده است. تشکریهاشمی با بیان اینکه خطوط دوچرخه با دو دیدگاه طراحی شده است، اظهار کرد: گروه اول شامل خطوطی است که به صورت شبکه در سطح شهر وجود دارد و گروه دوم به عنوان خطوط اتصال میان ایستگاههای مترو، پایانهها، مراکز تجاری و مراکز توزیع سفر طراحی شده است. وی ضمن اظهار اینکه بسیاری از میادین اصلی شهر مراکز توزیع سفر هستند، افزود: همچنین ایستگاههای مترو، اتوبوس و تاکسی جزو نقاط جاذب سفر هستند که میتوان با طراحی خطوط ویژه دوچرخه این فواصل را به یکدیگر متصل کرد.
معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه ارایه دوچرخه به شهروندان فعلا به صورت صددرصد رایگان صورت میگیرد، اظهار کرد: از آنجا که رایگان بودن برخی کالاها و خدمات موجب میشود تعلق خاطری به آن کالا یا خدمت ایجاد نشود، پیشنهاد شهرداری تهران این است که مبلغی بسیار جزیی برای استفاده از دوچرخه پیشبینی شود.
وی ادامه داد: این مبلغ به حدی اندک است که هیچ خانواری از آن به عنوان هزینه یاد نمیکند و تنها برای تقویت حس مشارکت شهروندان در نگهداری این ناوگان در طرح توسعه خطوط پیشبینی شده است.
به گفته تشکریهاشمی، از آنجا که این پیشنهاد هنوز به شهردار تهران نیز ارایه نشده، بنابراین ممکن است شهردار یا اعضای شورای شهر تشخیص دهند که نیازی به دریافت همین مبالغ اندک هم برای استفاده از خطوط دوچرخه نباشد و به این ترتیب همچون سالهای گذشته ناوگان دوچرخه به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد