16 - 01 - 2017
پرونده ۲۰۵۹ شکایت بورسی بسته شد
مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار میانگین زمان پاسخدهی به شکایات از ابتدای سال تاکنون را ۴/۲۷ روز اعلام کرد. به گزارش سنا، سیدمرتضی شهیدی با بیان مطلب فوق گفت: سامانه رسیدگی به تخلفات و شکایات (سمتا) از ابتدای امسال ۲۲۲۷ شکایت را ثبت کرده است که کارشناسان این مدیریت در مقام رسیدگی به آن با ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی، تشکلهای خودانتظام یا واحدهای نظارتی سازمان مکاتبه کردهاند. به گفته وی، تاکنون از این تعداد، ۲۰۵۹ شکایت بایگانی و مختومه شده و ۱۶۸ مورد در حال بررسی و رسیدگی است که تعداد شاکیان حقیقی ۲۱۵۶ و شاکیان حقوقی ۷۱ شخص هستند. این مقام مسوول افزود: از کل شکایات واصله به این مدیریت در سالجاری، ۱۷۳۰ مورد درخصوص ناشران، ۲۹۸ مورد در خصوص کارگزاران، ۲۶ مورد در خصوص نهادهای مالی غیرکارگزار و مابقی از سایر اشخاص است. وی اعلام کرد: مدیریت پیگیری تخلفات در راستای تحقق اهداف قانون بازار اوراق بهادار و انجام تکالیف سازمانی ضمن رسیدگی به گزارشهای تخلفاتی واصله، اقدام به رسیدگی به شکایات در حوزه بازار سرمایه نیز میکند. مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: میانگین زمان پاسخدهی به شکایات از ابتدای سال تاکنون ۴/۲۷ روز است که در ۴۹۴ مورد از طریق استعلام از واحدهای سازمانی پاسخدهی صورت پذیرفته و در ۱۰۷۲ مورد از خود متشاکی درخواست پاسخ شده است. شهیدی اظهار داشت: از این تعداد شکایات، بیشترین آن مربوط به عدم پرداخت سود به تعداد ۸۴۰ مورد است که این مدیریت در تلاش است در راستای احقاق حقوق سرمایهگذاران اقدام به تمهید زمینههای اعتماد در بازار سرمایه کند و با شفافیت کامل به رسیدگی تخلفات و شکایات بپردازد. مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان از تمام اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اعم از ناشران، نهادهای مالی و تشکلهای خودانتظام خواست، ظرف مهلت مقرر از طریق سامانههای کدال یا ستان برای تهیه و ارسال پاسخ به این مدیریت اقدام کنند تا نتیجه بررسیها در اختیار سرمایهگذاران قرار گیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد