3 - 07 - 2023
پیامرسانهای بومی با چه چالشهایی مواجه هستند؟
«جهانصنعت»- طبق گفته قائممقام یکی از پیامرسانهای داخلی، به نظر میرسد پیامرسانهای ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و تواناییهای واقعی خودشان بهطور کامل شناخته نشدهاند. به دنبال حمایت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات از پیامرسانهای داخلی و استفاده کاربران از پلتفرمهای بومی، سکوهای مذکور در تلاش هستند تا کیفیت خدمات خود را جهت رضایت کاربران افزایش دهند. در همین رابطه، امین تجملیان قائممقام یک پیامرسان ایرانی درباره مهمترین مشکل و چالش پیامرسانهای ایرانی اظهار کرد: شاید نتوان از این موضوع به عنوان یک مشکل نام برد، اما به نظر میرسد پیامرسانهای ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و تواناییهای واقعی خودشان بهطور کامل شناخته نشدهاند. او افزود: معتقدیم بخشی از این موضوع ناظر به رویکرد منفی بخشی از جامعه نسبت به پیامرسانهای ایرانی است و در تلاش هستیم این تلقی نادرست که ناشی از عدم آگاهی عمومی کافی است را اصلاح کنیم. تجملیان با اشاره به مهمترین انتظار کاربران از پیامرسانهای داخلی، به ایسنا گفت: بدیهی است مهمترین انتظار کاربران این است که بتوانند به آسانی و بدون هرگونه تجربه منفی از خدمات پیامرسانها استفاده کنند، بنابراین تلاش میکنیم یک تجربه لذتبخش و بدون دردسر و پیچ و خمهای غیرضروری را به کاربر عرضه کنیم. در ادامه سخنانش با بیان اینکه در کنار این موضوع پیوسته به دنبال این هستیم که قابلیتهای خود را براساس نیاز کاربران ارتقا ببخشیم، تصریح کرد: از جمله این قابلیتها موضوع تماس صوتی و تصویری است که مطابق آخرین آمارها، با رضایت بالای کاربران مواجه شده و رکورد بیش از یک میلیون تماس روزانه را به ثبت رسانده است. وی در پاسخ به این سوال که میزان استقبال کاربران از این پیامرسان داخلی چقدر است، تشریح کرد: در حال حاضر بهطور میانگین ۵/۴ میلیون نفر کاربر فعال بهطور روزانه از پیامرسان ما استفاده میکنند. تعداد کاربر ماهانه این پیامرسان بیش از ۹ میلیون نفر است که با ۱۴ میلیون دستگاه فعال از این پیامرسان استفاده میکنند و در مجموع نیز تاکنون ۲۱ میلیون کاربر با شماره موبایلهای مجزا در این پیامرسان ثبتنام کردهاند. چندی پیش عیسی زارعپور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حمایت و تقویت پیامرسانهای داخلی را یکی دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر براساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیامرسانهای داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویسها استفاده میکنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد