20 - 04 - 2020
چرا اصرار بر تولید؟!
وزارت صمت متولی حفظ و توسعه خط تولید خودرو، حامی اصلی افزایش قیمت خودرو و از همه مهمتر پشتیبان مالی این صنعت است اما متاسفانه به خدمات پس از فروش این تولیدات کمتر توجه دارد. صفوف طولانی در مقابل نمایندگیهای مجاز، عدم دسترسی صاحبان خودرو برای ثبتنام اینترنتی، حضوری و تلفنی و سرگردانی آنان برای پیدا کردن یک قطعه مورد نیاز، تمامی مشکلاتی است که خدمات پس از فروش خودرو را در کشورمان زیر سوال میبرد.به عنوان یک اصل پذیرفته شده کیفیت فراگیر محصول زمینهساز جلب رضایت مشتریان و عامل پایه در حصول رضایت سایر ذینفعان یک سازمان برای رقابتپذیری و دستیابی به موفقیت پایدار است؛ بنابراین در دنیای رقابتی امروز باید خود را با سازوکارهای رقابتپذیری در حال و آینده تجهیز کنیم و اصول نوین مدیریت و قواعد حضور در بازارهای جهانی را بیاموزیم و به اجرا درآوریم. مهمترین این اصول رعایت کیفیت در تمامی ابعاد آن، اجرا و استقرار ابزارها و سیستمهای مدیریت کیفیت، الگوبرداری و استفاده از روشهای سنجش و اندازهگیری معیارهای موفقیت است. برای سنجش و ارزیابی جامع در کیفیت محصولات تولیدی نیازمند شاخصههایی مدون هستیم تا ارزیابیها به صورت سلیقهای نبوده و بتوان تحت مقررات و شرایط یکسانی کیفیت محصولات را ارزیابی و با هم مقایسه کرد.امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو در همین رابطه به «جهان صنعت» میگوید: مشکلات خود ساخته هر روز وضعیت صنعت خودرو را درگیرتر از روز قبل میکند. به گفته کاکایی، بروز دشواریها و کاستیها در این صنعت حاصل مدیریتهای غلط است که هر روز باید تاوان آن را مردم بپردازند.وی یادآور شد: صنعت خودروسازی کشور اکنون به یک دستگاه تولید زیان تبدیل شده که نتیجه ادامه همین مسیر تنها انباشت زیان است.عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: تولید تنها راه اصولی و جهشی نیست چراکه باید تبعات چنین تولیداتی را نیز پیشبینی کرد.به اعتقاد کاکایی، درست است که در جنگ اقتصادی قرار گرفتهایم اما هر راهحل غلط میتواند تبعات بزرگتری نسبت به خود مشکل بر جای بگذارد که تاکنون این موضوع را چندین بار در صنعت خودرو تکرار کردهایم و این روش مدیریت همچنان ادامه دارد.بازار لوازم یدکی یک بازار با دولبه دولتی و آزاد است که متاسفانه اکنون این بازار تنها در پاشنه دولتی میچرخد و این همان اشتباهی است که صنعت خودرو را ویران کرده است.کمبود برخی از قطعات یدکی مورد استفاده در شبکه خدمات پس از فروش خودرو مشکلات صنعت خودرو را افزایش داده است، این کارشناس تصریح کرد: اصرار بر تولید بر این ناهماهنگیها دامن میزند زمانی که شرایط اقتصادی مساعد نیست چرا باید تولید داشته باشیم آن هم بدون خدمات پس از اینکه محصول به دست مصرفکننده میرسد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد