23 - 12 - 2019
کارکنان اقامتگاههای بومگردی ملزم به شرکت در دورههای آموزشی شدند
مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: مدیران و کارکنان اقامتگاههای بومگردی ملزم به شرکت در دورههای مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و کمکهای اولیه شدند.
زاهد شفیعی با اشاره به جزئیات شرکت کارکنان اقامتگاههای بومگردی در دورههای مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و کمکهای اولیه گفت: پیرو دستور و تاکید علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری و با عنایت بهضرورت ساماندهی و ارتقای سطح کیفی خدمات اقامتگاههای بومگردی و به استناد ماده ۱۱ آییننامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و اجرای تبصره دوم شامل «دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری»، برگزاری این دورههای آموزشی در دستور کار ۳۱ استان کشور قرار گرفت. وی افزود: بر اساس تمهیدات صورت گرفته، تمدید پروانه بهرهبرداری تمامی اقامتگاههای بومگردی منوط به ارائه گواهینامه دوره «کارکنان» برای تمامی شاغلان این واحدها خواهد بود. همچنین صدور و تمدید کارت مدیران اقامتگاههای بومگردی درجه یک منوط به ارائه گواهینامه دوره «مدیریت تخصصی اقامتگاه بومگردی»، علاوه بر گواهینامه دوره «مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری» است.
مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراثفرهنگی با بیان اینکه ارائه گواهینامه دوره «مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری» برای صدور و تمدید کارت مدیران اقامتگاههای بومگردی درجه دو و سه کفایت میکند، خاطرنشان کرد: گذراندن دوره «مدیریت تخصصی» نیز بهمنظور افزایش دانش حرفهای مدیران این واحدها توصیه میشود.
شفیعی در تشریح دوره آموزشی کوتاهمدت «کارکنان اقامتگاه بومگردی» گفت: دوره کارکنان اقامتگاه بومگردی با هدف افزایش سطح توانایی کارکنان اقامتگاههای بومگردی طراحیشده و مجری آن موسسات آموزشی گردشگری هستند که مجوز برگزاری این دوره را از وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اخذ کرده باشند.
وی در تشریح جزئیات دوره آموزشی کوتاهمدت «کارکنان اقامتگاه بومگردی» اظهار کرد: مجموع مدت دوره ۵۰ ساعت، شامل ۳۶ ساعت آموزش نظری و ۱۴ ساعت آموزش عملی است و ضروری خواهد بود تا با همکاری تشکلهای حرفهای ذیربط در محل اقامتگاههای بومگردی در حال بهرهبرداری برگزار شود.
مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراثفرهنگی خاطرنشان کرد: اعتبار گواهینامه این دوره از تاریخ صدور به مدت پنج سال بوده و ضروری است فراگیران پس از اتمام این مدت، در دوره بازآموزی کارکنان اقامتگاه بومگردی شرکت کنند.
او همچنین درباره اهداف برگزاری دوره آموزشی کوتاهمدت «مدیریت تخصصی اقامتگاه بومگردی» گفت: هدف از برگزاری دوره مدیریت تخصصی اقامتگاه بومگردی تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت اقامتگاههای بومگردی بهعنوان یکی از شرایط لازم برای دریافت کارت مدیریت اقامتگاه بومگردی درجهیک، بر اساس «دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری» طراحیشده است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد