9 - 04 - 2017
کاهش شکایتها و اسکان رسمی مسافران نوروزی
رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه توسعه گردشگری در کشور تنها با حرف محقق نمیشود، گفت: در نوروز ۹۶ ثبت شکایات در سامانه ۰۹۶۲۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از یک صدم درصد بوده که این امر نشاندهنده کاهش چشمگیر میزان شکایات است.
مرتضی رحمانیموحد با بیان اینکه تلاش دستاندرکاران سازمان میراث فرهنگی در چهار سال اخیر سبب افزایش بازدید مسافران از جاذبههای گردشگری و اقامت شد، اظهار کرد: سامانهای (۰۹۶۲۹) از طریق ستادهای شهرستانی و استانی در کشور برای این هدف ایجاد شده است که ثبت میزان رضایتمندی و شکایتها در آن طی تعطیلات نوروز، ۴۲ هزار تماس از سوی شهروندان بوده که تنها ۲۷۰ مورد در زمینه شکایت از ارائه خدمات بود. بر این اساس ثبت شکایات در این سامانه نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر از یک صدم درصد بوده است.
او با بیان اینکه در نوروز امسال اقامت در کمپینگها، مدارس و مسافرخانهها کاهش داشت، یادآور شد: در نوروز ۹۶ اقامت گردشگران در هتلها دو درصد، در هتل آپارتمانها ١٣ درصد و در مهمانپذیرها ١١ درصد نسبت به نوروز ٩۵ افزایش داشته است.
رحمانیموحد که در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان ستاد خدمات سفر استان تهران در هتل اسپیناس سخن میگفت، ضمن تشکر از استاندار تهران به عنوان رییس ستاد خدمات سفر این استان و سایر مدیران دستگاههایی که با همکاری و هم افزایی و مدیریت شایسته، تهران را در اوج نگاهها و توجهات قرار دادند، اظهار کرد: هنگامی که هیات وزیران در زمستان سال ۹۲ تصویب کرد ستاد هماهنگی خدمات سفر شکل بگیرد تا عهدهدار مدیریت سفرها در طول سال باشد، سوال و چالش بزرگی که پیش روی ما وجود داشت این بود؛ چگونه میتوان میزان و حجم سفرها را مدیریت کرد، از طرفی آمار ارائه شده گویا و قابل اعتماد نبود به طوری که آمارها حاکی از این بود که دخالتهای غیرساختاری و غیرمنظم صورت میگرفت.
وی با این باور که طی چهار سال، بی نظمیها و موارد غیرساختاری از بین رفت، افزود: امروز دو مرجع را پیشبینی کردیم تا آمار قابل احصا باشد که یکی آمار نفر شب اقامت و اقامتگاههای رسمی و دوم آمار بازدید از مراکز فرهنگی، تاریخی و گردشگری است که ملاک قرار گرفتند.
رحمانیموحد در ادامه گفت: طی تعطیلات نوروزی در برخی روزها تهران توانست در زمینه میزان اقامت و ماندگاری یکی از ۱۰ استان برتر کشور باشد که این امر بسیار ارزشمند بود و خوشحالیم که نتیجه تلاش چهار ساله سازمان به ثمر نشسته است.
وی با بیان اینکه شکوفایی گردشگری نقطه قوت و امید مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی است و کسی حق ندارد این امید را تبدیل به یأس کند، گفت: توسعه گردشگری در کشور با حرف انجام نمیشود، بلکه با اقدام و انجام وظایف و همگرایی و همکاری تمامی دستگاهها محقق میشود و در این راستا مدیریت شهرها از سازمانمحور شدن باید به سمت خدماتمحور شدن تغییر جهت دهند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری اینکه رویکرد مهم دولت تدبیر و امید به واقع همگرایی و مشارکت همه دستگاهها در حوزه گردشگری است، بیان کرد: در نوروز ۹۶ بیشتر روستاهای کشور شهد شیرین سفر و توزیع گردشگر را چشیدند و بومگردیها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و این همان چیزی بود که انتظار داشتیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد