29 - 11 - 2017
کاهش ۱۰ درصدی عرضه تبلتها تا سال آینده
تحقیقات بنیاد تحلیلی دیجیتایمز نشان از کاهش ۱۰ درصدی عرضه تبلتها تا سال آینده دارد و پیشبینی میشود میزان عرضه این محصولات در سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۲۸ میلیون دستگاه برسد. تحقیقات انجامشده توسط بنیاد تحلیلی دیجیتایمز نشان از کاهش قابل توجه عرضه تبلتها در سال آینده دارد. بر همین اساس، علتهای مختلفی از جمله افزایش چشمگیر محبوبیت فبلتها به عنوان دلیل اصلی کاهش میزان تقاضای تبلتها در چند سال اخیر عنوان شده است. در نتایج این تحقیق همچنین آمده است که بسیاری از مصرفکنندگان تمایلی به خرید تبلتهای ۷ اینچی نشان نمیدهند. علت اصلی این مساله وجود محدودیتهای مختلف این محصولات نسبت به تلفنهای هوشمند ۵/۵ اینچی عنوان شده است. در این میان اسمارتفونهای ۵/۵ اینچی که با نمایشگرهای بدون حاشیه ساخته شدهاند، در سالجاری توجه خریداران را بیشتر به خود جلب کردهاند.
به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان محصولات هوشمند در چند سال اخیر و مخصوصا در سالجاری اکثر فعالیت خود را روی تولید تبلتهای مجهز به نمایشگرهای ۱۰ اینچی و بزرگتر از آن متمرکز کردهاند. دیجیتایمز در ادامه نتایج تحقیقات خود پیشبینی کرده است که عرضه تبلتها تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲۰ میلیون واحد برسد و در نتیجه آن میزان فروش تبلتها تا سال ۲۰۲۲ رشد منفی ۴/۱ درصدی را تجربه میکند. کمپانیهایی نظیر اپل، سامسونگ و آمازون به ترتیب به عنوان مهمترین و موفقترین فروشنده تبلتها در سالجاری میلادی به شمار میروند. علاوه بر این پیشبینی میشود در سال ۲۰۱۸ کمپانی هواوی با پیشی گرفتن از لنوو به مقام چهارم فروشندگان برتر تبلتها برسد.
به گزارش کلیک، آمارها همچنین نشان میدهد که دستگاههای مجهز به نمایشگرهای بزرگتر از ۹۹/۸ اینچ، بیش از ۶۰ درصد بازار تبلتها را در سال آینده در اختیار دارند. از این گذشته خط تولید آیپدهای کمپانی اپل و گلکسیتبهای سامسونگ در سال ۲۰۱۸ تغییر چشمگیری مبنی بر توقف یا کاهش تولید را تجربه نخواهند کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد