29 - 05 - 2024
کولاک «اپل» در بزرگترین بازار دنیا
«جهانصنعت»- فروش آیفون اپل در چین در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۲ درصد افزایش یافت و به روند بهبود که در مارس مشاهده شد، ادامه داد. افزایش فروش آیفون، پس از عملکرد ضعیف شرکت آمریکایی اپل در ماههای نخست سال ۲۰۲۴ در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان روی داد. با وجود رقابت شدید برندهای چینی نظیر هوآوی، آمار «آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین» نشان داد فروش گوشیهای برند خارجی در چین در آوریل به میزان ۵۲درصد افزایش یافته و به ۴۹۵/۳میلیون دستگاه در مقایسه با ۳۰۱/۲میلیون دستگاه در آوریل سال گذشته رسیده است. ارزش سهام اپل در پی انتشار این خبر، ۳/۲درصد صعود کرد هرچند در این آمار به طور مشخصی به اپل اشاره نشد اما این شرکت، سازنده تلفن هوشمند خارجی برتر در بازار چین است و از این رو، افزایش مذکور را میتواند به عملکرد قویتر اپل نسبت داد. فروش اپل در چین در مارس به میزان ۱۲درصد افزایش یافت که بهبود قابل ملاحظهای در مقایسه با دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ بود که این شرکت با افت ۳۷درصدی در فروش روبهرو شد. میزان فروش آیفون در ماه می که اپل، تخفیفهای چشمگیری را در سایت تیمال عرضه کرد و تا ۲۳۰۰یوآن (۳۱۸دلار) برای مدلهای منتخب آیفون تخفیف ارائه کرد، تقویت شد.
پس از اینکه اپل کاهش ۱/۸ درصد درآمد سه ماهه دوم از منطقه بزرگ چین را گزارش کرد، تیم کوک، مدیرعامل اپل، اوایل ماه میلادی جاری، رشد فروش آیفون در بعضی از بازارها از جمله چین را پیشبینی کرد. کاهش قیمت پیشنهادی که دوبرابر تخفیف عرضه شده در فوریه بود، پس از رونمایی سری جدید تلفنهای هوشمند پورا ۷۰ هوآوی صورت گرفت. هوآوی پس از معرفی میت ۶۰ در اوت سال گذشته، از اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ تلفن هوشمند در چین در سه ماهه دوم، سبقت گرفت و استراتژی خردهفروشی خود را با افتتاح شعبههای فروش بیشتر و افزودن به تعداد توزیعکنندگان محلی، تقویت کرده است. برند آنر که از هوآوی جدا شده است، رتبه نخست بازار تلفن هوشمند چین را در اختیار دارد. براساس گزارش رویترز، مجموع فروش تلفن هوشمند در چین با افزایش ۵/۲۵درصدی به ۷/۲۲میلیون دستگاه در آوریل رسید.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد