2 - 11 - 2019
گرانفروشی قنادیهای لاکچری اینستاگرامی
تسنیم- در حال حاضر قنادیهای لاکچری در مناطق بالای شهر اقدام به فروش شیرینیهای خاص با قیمتهای بسیار بالا میکنند. این در حالی است که برخی قنادیها نیز از طریق برنامههای فضای مجازی از جمله اینستاگرام انواع شیرینی را با قیمتهای هنگفت و بدون رعایت مسائل بهداشتی عرضه میکنند در حالی که نظارت خاصی روی فروش آنها وجود ندارد. بر همین اساس رییس اتحادیه قنادان تهران در خصوص فعالیت قنادیهای لاکچری و فروش شیرینیهای خاص با قیمتهای بسیار بالا گفت: در برخی از شیرینیها با توجه به نوع آنها، از متریال خاص، مغزها و شکلاتهای بسیار مرغوب استفاده میشود و طبیعی است که با توجه به هزینه تمامشده بالای این شیرینیها، قیمت آنها نیز بالا باشد ولی این به معنای عدم نظارت ما بر این قبیل شیرینیها نیست.
علی بهرهمند با گلایه از برخی صفحات اینستاگرامی که اقدام به فروش انواع شیرینی میکنند گفت: ما نسبت به فعالیت این افراد در شبکههای مجازی معترضیم و البته این اعتراض ما به دلیل فروش آنها در شبکههای مجازی نیست بلکه این اعتراض به این دلیل است که اولا این افراد بدون مجوزهای بهداشتی اقدام به طبخ و فروش شیرینی میکنند و در ثانی این محصولات را با قیمتهای هنگفت به فروش میرسانند. رییس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد این صفحات در دست ندارد گفت: بر همین اساس شکایتهایی را از این افراد به کمیسیونهای بهداشتی و کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کردهایم.
افزایش قیمت کارتن شیرینی
رییس اتحادیه قنادان تهران در ادامه با اشاره به موضوع گران شدن قیمت مقوا و کارتنهای شیرینی گفت: به دنبال اتفاقاتی که در بازار کاغذ افتاد و در پی گرانی کاغذ، همکاران ما نیز با گرانی قیمت مقوا مواجه شدند و این در حالی بود که در یک بازه زمانی، قیمت مقوا کیلویی ۲۶ هزار تومان شده بود و قیمت هر کیلو شیرینی ۲۰ هزار تومان بود که البته در حال حاضر این موضوع تا اندازهای متعادل شده است. بهرهمند خاطرنشان کرد: بر همین اساس با مجوز سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد تا قیمت فروش شیرینی، با احتساب وزن کارتن محاسبه شود.وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیت صادراتی برای شیرینی و محصولات قنادی وجود ندارد از صادرات چمدانی شیرینی به کانادا خبر داد.وی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه توانمندیهای قنادان ایران افزود: با توجه به فعالیت این تعداد در صنف قنادی و توانمندیهای بالای آنها، این نمایشگاه برای دومین سال متوالی برگزار میشود و با توجه آنکه تمامی شرکتکنندگان ایرانی هستند ولی از مسوولان کشورهای همسایه و منطقه دعوت به عمل آمده تا به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر شوند و در جریان توانمندیهای ایران در این صنعت قرار گیرند.
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اشتراکات ذائقه بسیاری از مردم کشورهای همسایه، از اتاقهای بازرگانی ۱۵ کشور همسایه دعوت به عمل آمده تا بتوانیم با معرفی توانمندیهای خود در این بخش، جایگاه مناسبی در بازار ۴۰۰ میلیونی این کشورها پیدا کنیم و امیدواریم در جریان برگزاری این نمایشگاه، خوشههای صادراتی شکل بگیرد.
به گفته بهرهمند، امسال میزان شرکتکنندگان در دومین نمایشگاه توانمندیهای قنادان ایران، ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
رییس اتحادیه قنادان تهران در پاسخ به سوالی درباره شائبه ممنوع بودن صادرات محصولات قنادی و شیرینی با توجه به مواداولیه مشمول یارانههای دولتی گفت: با توجه به اینکه محصولات قنادی و شیرینیها جزو اقلام لوکس محسوب میشوند مدتهاست که هیچ یارانهای به مواد اولیه قنادی تخصیص داده نشده است و هیچ سوبسیدی به صنف قنادان داده نمیشود بنابراین هیچ ممنوعیت صادراتی برای صادرات شیرینی و محصولات قنادی کشور وجود ندارد. وی ادامه داد: البته با وجود این موضوع، صادرات شیرینی در کشور در حجم قابل توجهی نیست و در حجمهای کم و اصطلاحا به صورت چمدانی به برخی کشورهای اروپایی و کانادا انجام میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد