16 - 07 - 2023
گردشگری ایران از مسیر «مردم» میگذرد
ایسنا- آمار سازمان جهانی گردشگری نشان میدهد تعداد گردشگران خارجی که در سال گذشته به ایران سفر کردند همچنان با آمار سال ۲۰۱۹
(پیش از دوران کرونا) فاصله معناداری دارد. هرچند سفر عراقیها و دیگر کشورهای عربی، بهویژه پس از توافق عربستان و ایران روند افزایشی پیدا کرده، اما به گفته رییس جامعه تورگردانان، ایران از مقصد سفر بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی حذف شده است. در این میان، برخی کارشناسان معتقدند گردشگری ایران از مسیر «مردم» میگذرد و «جلب اعتماد مردم» در شرایط کنونی مهمترین اقدام تبلیغاتی و بازاریابی است که باید انجام شود. محمدابراهیم لاریجانی کارشناس گردشگری و مدیرکل پیشین دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری معتقد است: در وضع کنونی، برنامه بازاریابی و تحولی صنعت گردشگری ایران باید از تمام برنامههای قبلی گذر کند و «مردممحور» شود. وی تاکید کرد: برنامههای بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران عموما دولتمحور و یا تمرکز بر حضور در نمایشگاههای خارجی و برگزاری دیدارهای دولتی و نشستهای B۲B است، در حالی که اکنون وقت آن است که سطح اعتماد مردم را افزایش دهیم. این کارشناس گردشگری همچنین گفت: برای تبلیغ و بازاریابی ایران در شرایط موجود، سوای اینکه ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی باید با جزئیات مشخص شود، لازم است وظایف هر یک از دستگاههای دولتی دخیل در گردشگری و سهم مشارکت آنها در تامین بودجه تبلیغات و معرفی ایران معلوم شود. این دستگاهها باید برای گردشگری ایران هزینه کنند. حتی میتوان برای بسیاری از شرکتها و بخشهای صادراتی وظیفه تبلیغ و معرفی ایران را تعریف کرد و در ازای آن، امتیازهایی را در بخش مالیات قائل شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد