13 - 02 - 2017
گلایه از نانوایان و میوهفروشان در صدر شکایات مردمی
در آخرین آماری که مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از شکایات رسیده به این سازمان در دیماه اعلام کرده است، به ترتیب نان، میوه و سبزیجات در صدر لیست پرشکایتترین موارد قرار دارند.
غلامرضا صارمیان با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در دیماه سالجاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته گفت: در دی ماه امسال ۱۵ هزار و ۶۲۴ فقره شکایت مردمی از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در بخش کالا و خدمات، دریافت شد و مورد رسیدگی قرار گرفته که از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است.
وی درباره نحوه پراکندگی شکایات مردمی در واحدها و اصناف مختلف تصریح کرد: نان، میوه و سبزیجات، پوشاک، پارکینگهای شهری و همچنین تعمیرگاههای خودروهای سبک و حملونقل درون شهری به همین ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات بهخود اختصاص دادند. مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره مصالحه قبل از شکایت نیز عنوان کرد: از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها چهار درصد از شکایات با برآورد ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون تومان قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
صارمیان با بیان اینکه به منظور کسب اطلاع دقیق از نقطه نظرات هموطنان از نحوه اجرای تکالیف قانونی حوزههای بازرسی و نظارت، طرح نظرسنجی شاکیان و مراجعهکنندگان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: براساس نظرسنجی به عمل آمده از مجموع شکایات دریافتی تلفنی، حضوری، کتبی و پورتال سازمان حمایت، تعداد ۱۰۵۰ فقره معادل ۵۱ درصد از طریق تماس با سامانه ۱۲۴، ۷۶ فقره معادل چهار درصد از طریق پیامگیر، ۵۶ فقره معادل سه درصد از طریق پورتال سازمان، تعداد ۲۶۵ فقره معادل ۱۲ درصد حضوری و تعداد ۶۲۷ فقره معادل ۳۰ درصد شکایتها به صورت مکتوب بوده است. این مقام مسوول درباره نظر مردم نسبت به برخورد متصدیان با آنها گفت: میزان رضایتمندی ارباب رجوع از نحوه برخورد متصدیان و مسوولان ستاد خبری، میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات ارائه شده ۶۸ درصد نظر عالی، ۳۰ درصد خوب و دو درصد نظر متوسط را داشتهاند که در مقایسه با آمار سالهای گذشته، نشانگر افزایش میزان رضایتمندی مراجعان است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش مدت زمان طرح شکایت تا حصول نتیجه، ۶۷/۵ درصد کمتر از یک هفته، ۲۱ درصد یک هفته تا ۱۵ روز، هشت درصد ۱۵ روز تا یک ماه و ۱/۵ درصد بیش از یک ماه و نیز دو درصد شامل شکواییههایی است که به تازگی واصل و در حال بررسی است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد