9 - 09 - 2023
۳۰ عامل برای تاخیر یک پرواز
«جهانصنعت»- سخنگوی ایرانایر با بیان اینکه برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده است، گفت: تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.
حسام قربانعلی با اشاره به اخباری مبنیبر تاخیرهای ایرانایر در تیرماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملکرد منتشرشده مربوط به برهه زمانی انجام عملیات بزرگ حج ۱۴۰۲ بوده که بخشی از این تاخیرهای منظورشده در ایام پروازهای بازگشت حج رخ داده و جزو تاخیرات فرودگاهی غیربرنامهریزیشده است؛ تاخیراتی که با توجه به عملیات در فرودگاه جده مدینه و سایر شمولی بوده که خارج از دسترسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.
او افزود: ازسوی دیگر درخصوص متوسط تاخیر بالای ایرانایر یادآور میشود میزان تاخیر ثبتشده حاصل انجام چه تعداد پرواز و هواپیما است و مهمتر در چه برهه زمانی بوده، اگر شرکتی دارای یک فروند هواپیما باشد و آن را مدیریت کند، بهطور حتم میزان تاخیر کمتر آن مبنیبر منضبط بودن آن نیست. اگر قرار است مجموع تاخیر اعلام شود، تاخیر باید براساس تعداد پروازهای داخلی و بینالمللی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای تکلیفی محاسبه شود.
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ازسوی دیگر برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است. با توجه به اینکه برای انجام یک پرواز هماهنگیهای بسیار بالایی با نهادهای موازی و همکار خود میشود، بعضا در بین دستهای از این حجم از هماهنگیهای غیردستگاهی ممکن است اخلال یا موضوعات خاص پیش آید که منجر به بروز تاخیر شود که بخشی از این تاخیرات میتواند مربوط به فرودگاه، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، عدم امکانات زیرساخت و خیلی از موضوعات اینچنینی باشد که در اختیار ایرلاین نیست و به هر حال غیربرنامهریزی محسوب میشود.
قربانعلی ادامه داد: همچنین بخشی از این تاخیرات متوجه خود مسافر است، مسافری که دیر به کانتر پذیرش مراجعه میکند و به جهت همکاری با مسافر و ایجاد رضایتمندی، مسافر در آخرین لحظات پذیرش میشود؛ این موضوع گاهی موجب ثبت تاخیر به اسم ایرلاین میشود. یا اگر مسافر با داشتن کارت پرواز برای سوار شدن مراجعه نکرده باشد که باید بار این مسافر پیاده شود تا پرواز بتواند راس زمان حرکت کند که این پروسه زمانبر است و تاخیر را در پی دارد.
او گفت: ازسوی دیگر ممکن است تاخیرات لحظهای فنی پیش آید که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای تسعیر از خطمشی ایمنی خود همواره اولویت خود را انجام یک پرواز ایمن قرار داده است.
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر یادآور میشود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش رضایتمندی و ارتقای سطح خدمات تلاش میکند با رصد لحظهای عملیات پرواز و استفاده حداکثری از هواپیمای پشتیبانی بتواند بهترین خدمات را به هموطنان ارائه کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد