24 - 05 - 2017
با جداسازی دانشآموزان تیزهوش از عادی مخالفم
ایسنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا کیفیت آموزشی که برای کودکان در مناطق محروم فراهم میکنیم برابر با کیفیت آموزشی برای کودکان پایتخت است، گفت: با طبقهبندی مدارس به تیزهوشان و غیره به شدت مخالفیم و تلاش میکنیم به سمت یکپارچگی مدارس حرکت کنیم.
رضوان حکیمزاده در نشست علمی بازماندگی از تحصیل که در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سه روز گذشته راه تحول مدارا و دولت صددرصدی را انتخاب کردیم و امروز دور هم جمع شدیم تا به همه صددرصد و بدون جداسازی فکر کنیم و این کودکان هم جزو همین صددرصد هستند. مردم به وعدههای پوپولیستی «نه» گفتند و برایشان خوشحال هستم.
وی عنوان کرد: نجات یک کودک فقیر نجات یک نسل است. آموزش بدون تبعیض قومی و نژادی و مذهبی از رویکردهای اساسی ما در معاونت ابتدایی آموزشوپرورش است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر روزی بیاید که به عنوان کشور اسلامی هیچ کودک بازماندهای نداشته باشیم، میتوانیم افتخار کنیم که بر اساس دینمان عمل کردیم، گفت: خبرنگاری از بنده درباره آمار بازماندگی از تحصیل سوال کرد، هشت سال در کشور به ما دروغ گفتند و ما را آمار زده کردند. اکنون مهمتر از آمار دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی است و حتی یک کودک نباید از عدالت آموزشی محروم باشد.
حکیمزاده با طرح این پرسش که آیا کیفیت آموزشی که برای کودکان در مناطق محروم فراهم میکنیم برابر با کیفیت آموزشی برای کودکان پایتخت است؟ گفت: با طبقهبندی مدارس به تیزهوشان و... به شدت مخالفیم و تلاش میکنیم به سمت یکپارچگی مدارس حرکت کنیم.
وزارت رفاه به تعهداتش برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل آنطور که باید، عمل نکرده است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از زمانی که به وزارتخانه آمدم با وزارت رفاه تفاهمنامهای برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل داشتیم. وزارت رفاه آنطور که باید به تعهداتش عمل نکرده است ما البته قبلا گفتهایم که اگر صفر تا صد کار را شما انجام دهید تمام امکانات را در اختیار شما میگذاریم اما اگر ما میتوانیم بهتر کار کنیم اجازه بدهید کار کنیم. مساله وزارت آموزش و پرورش یا وزارت رفاه نیست بلکه مساله این کودکان هستند و مقیاس ما باید این باشد که چه اتفاقات و تحولاتی میتواند رقم بخورد.
وی به ابهام در تعریف کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: کودکان رها شده در خیابان که عمدتا خانواده ندارند با کودکانی که کمکدست خانواده هستند متفاوت هستند. بنده از نقاط صفر مرزی در شیروان بازدید داشتم. فاصله حقوقی من با معلمان بسیار آزارم داد. اما اشتیاق و عزت نفس این معلمان خوشحالم کرد که بدون ادعا در کانکس شش متری تدریس میکردند. از سال ۷۰ به بعد اتفاقات خوبی افتاده و در نقاط مرزی پرچم آموزش و پرورش برافراشته شده است. حکیمزاده به اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای توسعه پیشدبستانیها اشاره کرد و گفت: هرچقدر کودکان دوزبانه، زبان فارسی را بیشتر بیاموزند موفقتر خواهند بود و این به معنای آن نیست که هویت این کودکان فراموش شود. باید ادبیات مادری این کودکان را تقویت کنیم و زودتر زبان معیار را بیاموزند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید از ظرفیت انجیاوها استفاده کنیم. ما استقبال میکنیم اما برای حق اجباری آموزش، ضمانت اجرایی نداریم و در اسناد بالادستی آموزش رایگان و اجباری تاکید شده است اما ضمانت اجرایی ندارد و کودکی که در عشایر کار میکند و کمک خانواده است را نمیتوان مجبور کرد به مدرسه برود. حکیمزاده تاکید کرد: اجازه دهید آموزش و پرورش متولی امر باشد و وزارت رفاه و سایر ارگانها در کنار ما باشند. نمیشود بودجه جای دیگر باشد و آموزشوپرورش کار انجام دهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد