25 - 01 - 2018
آزادسازی نرخ بلیت، دهکهای پایین را از هواپیما بهرهمند کرد
قائم مقام رییس سازمان هواپیمایی کشور استقلال نسبی این بخش در استفاده از زیرساخت مسیر، سرعت بالا و دینامیک بودن مسیرهای هوایی را از ویژگیهای برتر صنعت هوایی در دنیا اعلام کرد و افزود: بدون شک حملونقل هوایی از نظر هزینه مصرفی کاملا دارای یک فضای رقابتی است و به تصور من در آیندهای نزدیک به ارزانترین مدل حملونقلی در کشور نیز تبدیل خواهد شد، چراکه گسترش روزافزون و عدم نیاز آن به زیرساخت در مسیر، استفاده از این بخش را اقتصادی و ارزان خواهد کرد.
آرش خدایی قائممقام رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی در تشریح ماموریتها و بدنه سازمان هواپیمایی اظهار داشت: از آنجایی که صنعت هواپیمایی در خدمت آحاد مردم قرار داشته و فعالیت میکند باید بگوییم نقشی حاکمیتی برای حفظ حقوق مردم و اهمیتی دوچندان پیدا کرده و عملکرد آن بسیار پیچیده میشود چراکه حافظ حقوق مردم بوده و در این راستا ایفای نقش میکند.
خدایی در بخش دیگری از سخنان خود حملونقل هوایی را نوعی تسهیلگر برای ایجاد رونق در سایر صنایع موجود در کشور دانست و گفت: در حقیقت تمامی مدهای حملونقلی به هم رساننده مصرفکننده و منابع بوده و باعث رونق صنایع در مقاصد گوناگون میشوند.
وی ادامه داد: حملونقل هوایی نسبت به سایر مدلهای حملونقلی دارای امتیازهای فراوانی بوده که قطعا در صورت نبود آن خللی در بهرهمندی افراد از امکانات جامعه ایجاد خواهد شد، به عنوان مثال با وجود آنکه در این حوزه زیرساخت مسالهای مهم به شمار میرود ولی درآمدهای دیگر برای ایجاد زیرساخت به هزینه و عملیات اجرایی فراوانی از جمله جادهسازی و ریلگذاری نیاز داریم در حالی که برای برقراری پرواز علاوه بر ناوگان به دو پایانه مبدا و مقصد نیاز خواهد بود.
این مقام مسوول با تاکید براینکه اگر عملیات اجرایی انجام شده در حوزه جادهای و ریلی اقتصادی نباشد تمامی هزینههای مصرف شده به هدر میرود گفت: این درحالی است که در حوزه حملونقل هوایی چنین اتفاقی روی نداده و محدودیتی در انجام پروازها در خطوط و مسیرهای مختلف و حذف مسیرهای غیراقتصادی و ایجاد مسیرهای کارآمد وجود ندارد.
خدایی در ادامه سخنان خود استقلال نسبی این بخش در استفاده از زیرساخت مسیر، سرعت بالا و دینامیک بودن مسیرهای هوایی را از ویژگیهای برتر صنعت هوایی در دنیا اعلام کرد و افزود: بدون شک حملونقل هوایی از نظر هزینه مصرفی کاملا دارای یک فضای رقابتی است و به تصور من در آیندهای نزدیک به ارزانترین مدل حملونقلی در کشور نیز تبدیل خواهد شد، چراکه گسترش روزافزون و عدم نیاز آن به زیرساخت در مسیر، استفاده از این بخش را اقتصادی و ارزان خواهد کرد.
قائممقام رییس سازمان هواپیمایی کشور همچنین با اشاره به این مطلب که آزادسازی نرخ بلیت در بخش حملونقل هوایی باعث ایجاد عدالت در این حوزه شده است گفت: قطعا ترکیب تنوعی قیمت بلیت در بازار باعث تعدد و توزیع سفرها در روزهای گوناگون سال و ماه شد که خود رونق بخشهای اقتصادی مختلف در مقاصد گوناگون کشور را در تمام ایام سال به همراه خواهد داشت.
به گفته خدایی با آزادسازی نرخ بلیت، صنعت هوایی در دهکهای پایین جامعه نفوذ کرده که به معنی توسعه صنعت و در نهایت ارزانتر شدن آن خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه بدون شک تنوع قیمتی در ارائه بلیت هواپیما باعث شد دهکهای غیربرخوردار نیز از این فرصت استفاده کنند و از آن بهرهمند شدند گفت: خوشبختانه حملونقل هوایی ایران در جهان امروز صنعتی آبرومند بوده و بسیاری از کشورها بهبود و توسعه آن را دیده و به آن اعتماد دارند. این مقام مسوول در ادامه سخنان خود از رشد پایدار ۱۰ درصدی حملونقل هوایی طی چهار سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: حملونقل هوایی در برخی بازهها مانند ایام نوروز طی این مدت بیشترین مسافر را داشته و توانسته جایگاه خوبی بین مردم سایر مدهای حملونقل عمومی به دست آورد.
وی همچنین با اشاره به رشد قابل توجه کشور در بخش ناوگان هوایی و بهبود عمر آن طی مدت زمان اخیرخاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت توانستیم در زمینه ناوبری هوایی خدمات خوبی در حوزه پروازهای عبوری که همگی دارای ابعاد استراتژیک، امنیت ملی و سیاسی برای کشور بودند ارائه دهیم.
خدایی در ادامه ایران را در بخش حملونقل هوایی بینالمللی به عنوان کشوری توانمند، قابل اتکا و قابل اعتماد در شرایط بحرانی در منطقه اعلام کرد و افزود: این مهم در زمان خدماترسانی ایران در بحرانهای هوایی نظیر سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین، بحران سوریه و عراق و همچنین اتفاقات به وجود آمده در قطر بر همگان ثابت شد.
قائممقام رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه سخنان خود ارتقای سیستم حملونقل هوایی با توجه به رشد جمعیت بالای کشورهای شرق ایران را یکی از چشماندازهای اصلی سازمان در آینده اعلام کرد و گفت: درحال حاضر وجود شبکه فعال و پویای حملونقل هوایی داخلی کشور و برخورداری از بازار پروازهای متداول خارجی به دلیل وجود نیروهای تحصیلکرده و متخصص از نظر ایکائو از مزیتهای غیرقابل رقابتی ایران در حوزه حملونقل هوایی نسبت به سایر کشورهای منطقه هستند که امری قابل توجه به شمار میرود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد