2 - 05 - 2024
افزایش سال گارانتی خودروها برای مردم هزینه دارد؟
مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون افزایش گارانتی خودروها و تاثیر آن بر کاهش هزینه مردم اظهار کرد: قیمت خودروها مصوب است و افزایش سالهای گارانتی آنها تاثیری بر قیمت اتومبیل یا سایر هزینههای مصرفکنندگان نخواهد گذاشت. این تصمیم بالعکس هزینه مردم را هم کاهش میدهد.
حمید محلهای در پاسخ به این سال که آیا افزایش سال گارانتی خودرو تاثیری در بهبود وضعیت کیفی قطعات اتومبیل خواهد داشت یا خیر گفت: تصمیمگیری درباره کیفیت قطعات برعهده تولیدکنندگان یا واردکنندگان این کالاست. در این بخش مباحث مربوط به استاندارد و همچنین نوع تولید آنها توسط معاونت تولید مورد توجه قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: کالایی که در ابتدا امر شناسهای را دریافت و سپس مجوز تولید را اخذ میکند از حداقل استانداردها یا کیفیت لازم برای تولید و عرضه برخوردار است. پافشاری بر افزایش کیفیت گارانتی قطعات خودرو به این خاطر صورت میگیرد که تولیدکننده یا واردکننده مجبور شوند تعداد خدمات پس از فروش کالای خود را بالا ببرند. یک تولیدکننده وقتی ببیند که در خصوص یک قطعه خودرو دائما در حال دادن هزینه مضاعف باشد، غیرمستقیم در راستای افزایش کیفیت آن حرکت خواهد کرد.
محلهای همچنین درباره تخلفات مربوط به این بخش مانند دریافت هزینههای مضاعف از مصرفکنندگان برای افزایش گارانتی خودرو گفت: شاکیان این قبیل موضوعات میتوانند در سامانه irangs.ir اقدام به ثبت شکایت کنند. پس از بررسی کارشناسی شده این شکایتها اگر ادعای فرد شاکی درست باشد، شرکت ارائهدهنده گارانتی باید رضایت او را جلب کند.
این مقام مسوول درباره روند رسیدگی به این شکایت هم توضیح داد: روند رسیدگی به این شکایتها در دو مرحله صورت میگیرد؛ در نخستین مرحله سعی میشود که بدون تشکیل پرونده حقوقی و با ارجاع موضوعات مطرح شده به خود شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش، ظرف مدت هفت روز رضایت فرد شاکی جلب شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر روند بررسی شکایات در مرحله نخست به نتیجه مطلوبی ختم نشد، این دست موارد با ارجاع به سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و تشکیل پرونده حقوقی توسط کمیسیون حل اختلاف و سازمان تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت پیرامون آن رای صادر میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد