19 - 04 - 2020
افزایش قیمت خودرو با اجرای استاندارد یورو ۵
باشگاه خبرنگاران جوان- سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت گفت: تولید خودرو یورو ۵ بدون تامین سوخت مناسب تنها افزایش هزینه برای خریداران را به همراه خواهد داشت.مهدی صادقینیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت درباره اجرای طرح تولید خودرو یورو ۵ اظهار کرد: به طور کلی اولین اقدام ما در وزارت صمت رعایت استانداردهاست و همواره محصولی مطابق با استانداردهای تعیین شده به دست هموطنانمان رساندهایم. این موضوع شامل خودرو هم میشود و محصولات تولیدشده در کشور همواره از نظر آلایندگی مطابق استانداردهای تعیین شده بودهاند.او با تاکید بر اینکه در صورت الزامی شدن استاندارد یورو ۵ مشکلی برای تولید این محصول در کشور وجود ندارد تصریح کرد: دغدغه امروز خودروسازان کشور ما تامین سوخت لازم برای عملکرد این محصولات است. در شرایط فعلی به طور قطع نمیتوان اعلام کرد که ۱۰۰ درصد بنزینهای توزیع شده در جایگاههای سراسر کشور استاندارد یورو ۵ را دارد. تامین سوخت مناسب یکی از ضروریات تولید خودرو در کشور است.صادقینیارکی با تاکید بر اینکه طی نامهای به علیرضا صادقآبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران لزوم تامین سوخت مورد نیاز برای اجرای طرح تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ اعلام شده است گفت: با وجود اینکه هنوز سوخت مورد نیاز تولید خودرو یورو ۵ تامین نشده ما متوقف نشدیم و آمادگی لازم برای تولید این خودرو را کسب کردیم. موتور لازم برای تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ و نمونه خودرو تولید شده که توانسته تاییدیه سازمان استاندارد و سازمان محیطزیست را دریافت کند، اما تولید خودرو بدون تامین سوخت مناسب امکانپذیر نیست.سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت ادامه داد: از طرفی موضع قیمتی هم باید در نظر گرفت؛ قطعات استفادهشده در تولید خودرو یورو ۵ بدون شک به افزایش قیمت تمامشده محصول منجر خواهد شد که این تفاوت قیمتی در نهایت محاسبه شده و از شخص خریدار اخذ میشود. کاتالیستهای مورد استفاده در تولید این خودروها وارداتی و از جمله قطعات گرانقیمت هستند که در نهایت افزایش قیمت خودرو را به همراه خواهد داشت.او تاکید کرد: نمیتوان چنین هزینهای را بر مشتری تحمیل کرد در حالی که در عمل نتیجه لازم را به همراه ندارد. تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ بدون تامین سوخت لازم نه تنها تاثیری بر کاهش آلایندگی خودرو ندارد بلکه تنها هزینه زیادی بر مشتری تحمیل میکند.صادقینیارکی درباره داخلیسازی این قطعات گفت: در شرایط فعلی قطعاتی هستند که ارزبری بیشتری دارند و در اولویت ما برای داخلیسازی قرار میگیرند، اما قطعا تولید این قطعه هم در دستور کار قرار گرفته و از طریق میزهای تعمیق ساخت داخل، بومیسازی خواهد شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد