8 - 04 - 2020
خبر
نماینده شورایعالی استانها در خراسانجنوبی:
صف مردم روبهروی کمیته امداد و خیریهها
ایلنا- عضو شورای شهرستان بشرویه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: حقیقت را میگویم، مدیران ما فقط به فکر حقوق و میز خود هستند. هر شهروندی که به شهرداری مراجعه میکند، به اصطلاح میخواهند بلافاصله گوش او را ببرند و اذیتش کنند. قیمت اجناس سه برابر افزایش یافته است و مردم شهر و روستا روبهروی کمیته امداد و خیریهها جمع میشوند.
ادریس حسینزاده اول با اشاره به شرایط اقتصادی این شهرستان اضافه کرد: استان خراسان جنوبی، استانی بسیار فقیر است. ما مدیران ضعیفی داریم که از نگاه من؛ مدیریت کارآمدی ندارند. برخی از آنها فقط به دنبال میز و حقوقی هستند که ماهانه دریافت میکنند.
عضو شورای شهرستان بشرویه با بیان اینکه گرانیهای پیش آمده، آمار سوءتغذیه در شهرستان را بسیار افزایش داده است، ادامه داد: به خاطر وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم، شرایط بسیار نامناسب شده است. در حقیقت قیمت اجناس سه برابر افزایش یافته است، اما حقوق کارگران تغییر نکرده است و همین امر موجب کوچک شدن سبد کالای مردم شهرستان شده. روستاها به علت خشکسالی و بیکاری کمکم از جمعیت خالی میشوند. در این میان وضعیت شهرستان بشرویه که ۱۸ سال با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده، اصلا مناسب نیست.
حسینزاده اول خاطرنشان کرد: مردم روستاهای این استان ۷۵ درصد کشاورز و دامدار هستند که درست به اندازه همین میزان جمعیت، آنها با فقر مطلق روبهرو هستند. درآمدها به شدت کاهش یافته و قیمتها بالا رفته است. مردم جایی نمیتوانند بروند. بیشتر آنها برای دریافت کمک کنار در خیریهها یا کمیتههای امداد جمع میشوند. اما اینطور نیست که ساکنان روستاها بیرون در این مراکز جمع شوند بلکه برخی از اهالی شهرها هم به خیریهها پناه آوردهاند.
عضو شورای شهرستان بشرویه با اشاره به مشکلات حوزه سرمایهگذاری در این منطقه ادامه داد: وقتی یک نفر میخواهد در داخل شهرستان سرمایهگذاری کند، در مسیرهای بوروکراتیک ادارات و استانداریها پدرش درمیآید. کارخانههایی که در شهرستان وجود دارند، امروز وضعیت مناسبی ندارند و کسی در آنها سرمایهگذاری نمیکند.حسینزاده اول با بیان اینکه مشکلات جادهای؛ دسترسی و خروج از شهرستان را سخت کرده است، اظهار کرد: اولین و آخرین باری که جادهای از شهر بشرویه کشیده شد به ۵۵ سال پیش و زمان طاغوت بازمیگردد. ۱۵ سال است که ما به بنبست خوردهایم و خودروها کمتر به سمت منطقه ما میآیند. مسیرهای اطراف شهرستان ما برای رسیدن به مشهد تبدیل به بزرگراه شده و دیگر کسی از این مسیر عبور نمیکند.او تصریح کرد: ما با پلیس راه هم در این زمینه به مشکل برخوردیم حتی مساله را با سردار اشتری هم مطرح کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. هیچ اتوبوسی از این منطقه عبور نمیکند. اگر دانشجویان بخواهند خود را به دانشگاه برسانند باید به شهرهای دیگر همچون طبس بروند چراکه اتوبوس از این منطقه عبور نمیکند. ما نمیتوانیم دختران و پسران جوانمان را با تریلی به اصفهان بفرستیم.
رییس مرکز سنجش وزارت آموزشوپرورش خبر داد:
امکان افزایش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور
ایلنا- رییس مرکز سنجش وزارت آموزشوپرورش از امکان افزایش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور در سالهای آتی خبر داد.
عبدالرسول عمادی در خصوص کاهش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور و لحاظ کردن تاثیر مثبت گفت: همانطور که میدانید، تاثیر قطعی معدل در کنکور ۳۰ درصد بوده و حالا به ۲۰ درصد تاثیر قطعی و ۱۰ درصد تاثیر مثبت رسیده است.او در پاسخ به این سوال که آیا درخواست و فشار داوطلبان شما را مجاب به گرفتن این تصمیم کرد یا خیر؟ بیان کرد: به هر حال درخواستهای پیدرپی داوطلبان و پشت کنکوریها بیتاثیر در این تصمیم نبوده است، گرچه نظر ما بر تاثیر قطعی بود، اما شورای سنجش و پذیرش این انعطاف را نشان داد و ۱۰ درصد تاثیر مثبت را نیز در کنار ۲۰ درصد تاثیر قطعی قرار داد.
عمادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر کماکان اعتراض داوطلبان کنکور ادامه یابد، آیا این امکان وجود دارد که تاثیر قطعی از ۲۰ درصد هم پایینتر بیاید؟ تصریح کرد: فکر نمیکنم این امر در دستور شورای سنجش و پذیرش قرار گیرد، اما این امکان هم وجود دارد که درصد تاثیر سوابق به مرور بیشتر شود.
معاون جدید آموزش متوسطه درباره آمار سه درصدی دانشآموزانی که تاکنون در مدرسه ثبتنام نکردهاند، توضیح داد: این افراد قطعا در آینده ثبتنام خواهند کرد و هر روز مرتبا گزارش تعداد ثبتنامیها به ما داده میشود و دانشآموزان میتوانند ثبتنام کنند، اما اگر هم مشکلی در این خصوص داشته باشند، مدرسه میتواند با در نظر گرفتن مشکل آنها طی روزهای آینده این افراد را ثبتنام کند.
منابع مالی برای پرداخت حقوق سربازان در قانون بودجه لحاظ نشده
ایلنا- رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: خدمت سربازان قابل ارزشگذاری با پول نیست، این مبلغی که به سربازان داده میشود را نمیتوانیم حقوق بنامیم و در واقع مبلغی برای هزینههای جاری سرباز است.
سردار موسی کمالی درباره حقوق دریافتی سربازان اضافه کرد: حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق کارکنان پایور باشد، در حال حاضر حداقل حقوق کارکنان پایور در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و براین اساس حقوق سربازان باید افزایش قابل توجهی داشته باشد، اما این قانون با وجود اینکه در سال ۹۰ تصویب شده، منابعی برای آن در قانون بودجه در نظر گرفته نشده است. در نتیجه حقوق سربازان نسبت به حقوق قانونی پایین است.
او ادامه داد: در سال گذشته افزایش نسبی حقوق را در مناطق عملیاتی و محروم داشتیم، اما در رابطه با دیگر مناطق عملا افزایش حقوق میسر نشده است، در سالجاری نیز تنها ضریب حقوقی که افزایش پیدا کرده، برای کارکنان پایور و رسمی بوده و برای سربازان افزایشی نداشتهایم. اگر منابع مالی تامین شود، ما هر ساله پیگیر هستیم تا حقوق سربازان به مقدار نسبی افزایش پیدا کند.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه سربازی به نوعی ایثار و فداکاری است، بیان کرد: خدمت سربازان قابل ارزشگذاری با پول نیست، این مبلغی که به سربازان داده میشود را نمیتوانیم حقوق بنامیم و در واقع مبلغی برای هزینههای جاری سرباز است و ما به دنبال این هستیم که هزینه خوراک، پوشاک، زیست و مرخصی را که سرباز باید سالانه از آن استفاده کند، درحد نسبی پرداخت کنیم و برای افزایش آن نیز همیشه تلاش کردهایم و تا جایی که امکان دارد افزایش میدهیم.کمالی در بخش دیگری از صحبتهایش در پاسخ به این سوال که برای سربازانی که در حمله تروریستی به مراسم رژه در اهواز از خودگذشتگی انجام داده و جان مردم را نجات دادهاند، چه تشویقی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برای تشویق افراد باید ابتدا موضوع به صورت همهجانبه بررسی شده و با توجه به ایثار، فداکاری و تلاشی که انجام شده تصمیمگیری شود. ۱۲ سرباز در این حادثه شهید شدند، بنابراین باید همه جوانب بررسی شود.
او با اشاره به تشویق از سرباز مجتبی محمدی ادامه داد: فرمانده نیروی زمینی با این سربازان دیدار داشتند و در حد مقررات آنها را تشویق کردند.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره وضعیت سربازان مجروح نیز اظهار کرد: در ابتدا وظیفه نیروی مسلح این است که به نحو احسن درمان آنها را پیگیری کند و این سربازان معالجه شوند و این تکلیفی برای نیروهای مسلح است و باید امکانات لازم برای درمان این افراد فراهم شود، اما ممکن است برخی از ضایعات و جراحات به صورتی باشد که درمان صددرصدی برای سرباز حاصل نشود و سرباز جانباز شود.
کمالی ادامه داد: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی سربازانی که جانباز ده درصد هستند از سربازی معاف میشوند در آینده نیز طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران نیز شامل حال فرزندان این سربازان میشود. در حال حاضر دغدغه ما بحث درمان این سربازان مجروح است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد