11 - 04 - 2017
خبر
نصب ویندوز ۱۰ با فرامین صوتی ممکن شد
از این به بعد برای نصب ویندوز ۱۰ نیازی به لمس صفحهکلید یا استفاده از موشواره رایانه ندارید و میتوانید با صدور فرامین صوتی این کار را انجام دهید.
با عرضه تازهترین نسخه به روزشده از ویندوز ۱۰ که البته هنوز در مرحله آزمایشی است، کاربران میتوانند از دستیار صوتی کورتانا برای پیشبرد مراحل مختلف نصب ویندوز کمک بگیرند. به عنوان مثال میتوانید به ویندوز بگویید به شبکه وایفای متصل شود.
همچنین میتوانید از ویندوز بخواهید خودش صفحهکلید و زبانهای ورودی را تنظیم کند و همچنین میتوانید بدون تایپ کردن و تنها با ادای کلمات وارد حساب مایکروسافت خود شوید. به گزارش مهر به نقل از انگجت، البته قرار است در آینده قابلیتهای صدور فرمان صوتی در ویندوز بیشتر و بیشتر شود. همچنین فرامین صوتی که فعلا برای محیط ویندوز ۱۰ تعریف شده، محدود است و اگر شما قصد دارید پیکربندی پیچیدهای را در محیط این سیستم عامل اعمال کنید مجبور خواهید شد از صفحهکلید و دستهایتان برای تایپ استفاده کنید. با توجه به اینکه سیستم عامل ویندوز هنوز هم کاربرد گستردهای دارد، این تحول گامی مثبت برای تسهیل پیشبرد فرآیندهای کاری از طریق رایانهها محسوب میشود.
آمازون، رقیبی برای فیسبوک و گوگل
آمازون بر دنیای خرید آنلاین و پردازش ابری سلطه دارد و حالا تصمیم دارد در حوزه تبلیغات دیجیتال نیز از رقبای دیگر پیشی بگیرد و در ماههای اخیر نیز قابلیتهای تبلیغاتی خود را گسترش داده است. به گفته مورگان استنلی، یکی از سرشناسترین تحلیلگران و مشاوران اقتصادی، شرکت آمازون تا سال آینده بیش از پنج میلیارد دلار درآمد از طریق تبلیغات کسب خواهد کرد. این رقم بیش از دو برابر درآمد پیشبینی شده اسنپ چت برای سال بعد و همچنین بیش از نیمی از ارزش بازار کنونی توئیتر است. طبق تحقیقات منتشرشده، این رقم پیشبینی شده از درآمد تبلیغاتی آمازون تا سال ۲۰۲۰ به هفت میلیارد دلار خواهد رسید. اما در این شرایط و حتی با این ارقام اعلام شده، سهم آمازون از کل بازار تبلیغات دیجیتال- که فعلا تحت سیطره فیسبوک و گوگل است- فقط چهار درصد خواهد بود. به گفته یکی دیگر از تحلیلگران شرکت BMO Capitals، درآمد آمازون از تبلیغات تا سال آینده ۵/۳ میلیارد دلار خواهد بود و گوگل و فیسبوک قطعا با یک رقیب قدرتمند و در حال توسعه روبهرو هستند. به گزارش آیتی ایران تحلیلگران معتقدند، یکی از دلایل پیشرفت آمازون این است که بعد از سالها فعالیت در زمینه خدماترسانی و تجارت آنلاین، با سلیقه مشتریان کاملا آشناست و آرشیو اطلاعاتی زیادی نیز در مورد آنها دارد و به همین دلیل است که در دنیای تجارت آنلاین حرف اول را میزند و به جایگاهی رسیده است که فیسبوک و گوگل هنوز نتوانستهاند برسند. دنیل سلمون از تحلیلگران BMO معتقد است: «همانطور که گوگل میداند که مردم به دنبال چه چیزی میگردند و فیسبوک نیز به خوبی از علایق اجتماعی کاربران آگاهی دارد، آمازون نیز در زمینه سلایق خرید کاربران تبهر دارد و به خوبی میداند که آنها به دنبال چه چیزی هستند.»
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد