23 - 04 - 2020
نارضایتی مردم از افزایش تاخیر سیر قطارهای مسافری
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا با اشاره به اولویت سیر قطارهای باری نسبت به تاخیر قطارهای مسافری و به تبع آن نارضایتی مردم هشدار داد. محمد رجبی با اشاره به افزایش میانگین تاخیر قطارها و نارضایتی مردم به دلیل اولویت قرار دادن سیر قطارهای باری اظهار کرد: تاخیر قطارها از مبدأ تقریبا در حد صفر است ولی بیشتر این تاخیرها در زمان سیر و در طول مسیر اتفاق میافتد که یک خطه بودن اغلب خطوط راهآهن، محدودیت سرعت در برخی از مناطق ریلی، طول عمر ناوگان، تلاقی قطارهای باری و مسافری، محدودیت و طول عمر لوکوموتیوها و.. . از جمله مسائلی است که در بروز تاخیرات دخیل است. وی افزود: امیدواریم با عنایت بیش از پیش مسوولان و تمهیدات صورت گرفته تاخیرات به حداقل ممکن برسد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه زمانبندی سیر و حرکت قطارها براساس برنامهریزی ارائه شده از سوی راهآهن انجام میشود و در این برنامهریزی معمولا اولویت سیر به دلیل مساله درآمدزایی با قطارهای باری است لذا شاهد بروز تاخیرات مکرر در روزهای اخیر هستیم به طوری که میانگین سیر قطارها به سه ساعت و نیم رسیده است. مدیرعامل رجا گفت: در همین رابطه ممکن است حین سیر قطار، مشکلاتی در خصوص نظافت کوپهها یا سرویسهای بهداشتی به وجود آید که به محض رسیدن قطار به مقصد توسط ماموران مجددا برطرف میشود. وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات عمده همچون عمر بالا و فرسودگی ناوگان و تعداد زیاد قطارهای در سیر، در برخی موارد مشکلات فنی مانند خرابی دیزل قطارها در زمان سیر اتفاق میافتد که به دلیل زمانبر بودن عملیات پشتیبانی و تامین دیزل جایگزین شاهد تاخیرات ناخواستهای در این مواقع هستیم. رجبی گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات و معضلات ریشهای در بخش مسافری بهویژه در تخصیص اعتبارات لازم جهت سرمایهگذاری و تجهیز و توسعه ناوگان ریلی متناسب با رشد روزافزون تقاضا، موجب شده خدمات ارائه شده بعضا در حد انتظارات مسافران محترم نباشد. وی بیان کرد: با این حال کارکنان زحمتکش و مسوولان خدوم این شرکت با وجود موانع و مشکلات اساسی بر سر راه خدماترسانی بهتر، تمام سعی و تلاش خود را به کار میگیرند تا با استفاده بهینه از ظرفیتها و امکانات موجود موجبات رفاه و آسایش هموطنان را فراهم آورند. به گفته وی، احترام به حقوق مسافران، تکریم ارباب رجوع و تامین راحتی و آسایش سفر برای هموطنان عزیز از سیاستهای اصلی این شرکت است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمیورزیم. مدیرعامل رجا تاکید کرد: این شرکت از کاستیها و نارساییهای به وجود آمده از مردم عذرخواهی کرده و اطمینان میدهم همکاران ما تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا در سفرهای بعدی شاهد کمبودها و محدودیتهای فوق نباشیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد