شناسه خبر : 30233
6 - 01 - 2020
6 - 01 - 2020
خبر
بهرام قاسمی مطرح کرد؛
تهران به ابوظبی هشدار داد
ایلنا- سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار کاردار امارات توسط رییس اداره سیاسی وزارت خارجه خبر داد و گفت: اعتراض شدید ایران به اظهارات غیرمسوولانه مقام اماراتی به وی ابلاغ شد. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حادثه تروریستی اهواز و احضار کاردار امارات به وزارت خارجه اظهار داشت: در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی در خصوص حادثه تروریستی اهواز، کاردار امارات متحده عربی توسط رییس اداره سیاسی ذیربط به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات غیرمسوولانه و موهن مشاور مذکور به وی ابلاغ شد. قاسمی افزود: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسوولیت برای دولت امارات خواهد شد و بیتفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.
آخرین خبرها از بررسی «سیافتی» در هیاترییسه مجلس
تسنیم – سخنگوی هیاترییسه مجلس از ارجاع «سیافتی» به کمیسیون امنیت ملی خبر داد. بهروز نعمتی، سخنگوی هیاترییسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه هیاترییسه مجلس برای بررسی سیافتی اظهار داشت: این جلسه با حضور وزرای امور خارجه، اطلاعات، اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و برخی از روسای کمیسیونها برگزار شد. وی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد با توجه به اینکه مهلت دو ماه بررسیهای مجلس برای پیوستن به کنوانسیون «افایتیاف» پایان یافته و پیشنهادات جدیدی در این زمینه وجود دارد، «سیافتی» برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شود تا اعضای کمیسیون مذکور آن را مجدد بررسی و اعلام نظر کند. کنوانسیون «افایتیاف» مهلت دو ماهه به ایران برای الحاق به این کنوانسیون داده بود تا از لیست کشورهای پرخطر خارج شود و این مهلت اواسط مهرماه پایان مییابد.
بهرام پارسایی:
درباره حادثه تروریستی اهواز از وزرای مربوطه توضیح میخواهیم
خبرآنلاین- سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از محکومیت حادثه تروریستی اهواز در نشست هیاترییسه این فراکسیون خبر داد. بهرام پارسایی گفت: جلسه هیاترییسه فراکسیون امید برگزار و مقرر شد کمیتههای سیاسی و اقتصادی پیشنهادات مشخص خود را در مورد مسائل مختلف این حوزه در دو سه هفته آینده ارائه کند تا فراکسیون در این باره به جمعبندی برسد. همچنین پیشنهاد شد از اقتصاددانها و اهل فن در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نظرخواهی شود تا راهکارهایی برای رفع نگرانی آحاد جامعه ارائه شود. پارسایی اضافه کرد: انتخابات هیات فراکسیون امید نیز احتمالا یکشنبه آینده در مجمع عمومی این فراکسیون برگزار میشود و تصمیم این است که من و یکی دو نفر از دیگر دوستان کاندیدا نشویم تا سایر اعضای فراکسیون برای حضور در هیاترییسه میدان پیدا کنند. وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اضافه کرد: از نظر ما هرگونه عملیات تروریستی محکوم است و خصوصا عملیات تروریستی دیروز که باعث شهادت چند نفر از هموطنانمان شد. در این باره با بازماندگان همدردی میکنیم و حتما در فراکسیون یا صحن مجلس توضیحاتی را از وزرای مربوطه خواهیم خواست. پارسایی در پایان با اشاره به تاکید فراکسیون امید بر ضرورت تصویب لوایح چهارگانه اظهار کرد: ما از ابتدا موافق تصویب این لوایح که مقدمه اسایتیاف است بودیم چرا که اینها در راستای شفافسازی مسائل اقتصادی است و شورایعالی امنیت ملی هم با لحاظ مواردی آن را تایید کرده بود. امیدواریم پیش از اینکه فرصت از دست برود این اقدام انجام شود تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.
بیانیه سپاه درباره حمله تروریستی در اهواز:
در آینده نزدیک انتقام مهلکی از تروریستها خواهیم گرفت
انتخاب- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیهای با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی اهواز اعلام کرد: تحت تدابیر و سیاستهای بالادستی، در فراهمسازی شرایط و ابزارهای لازم برای تعقیب و مجازات سخت جنایتکاران در جغرافیای منطقه و فراتر از آن، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. در متن بیانیه سپاه آمده است که جنایت تروریستی مزدوران قسیالقلب استکبار جهانی و ارتجاع منطقه در اهواز و در آغاز هفته دفاع مقدس و همزمان با موسم محرم و برافراشتن پرچم عاشورا و عزای حسینی و نمایش اقتدارملی و آمادگیهای دفاعی نیروهای مسلح کشور، نشان داد دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به ویژه مثلث شیطانی غربی، عبری و عربی، با ناکامی و شکست در دستیابی به اهداف و مقاصد شوم خود، در دشمنی با وحدت، صلابت، اقتدار، استقامت و افتخارآفرینی مردمان این سرزمین و پیگیری پروژه انتقال ناامنی به داخل میهن اسلامی، از هیچ تلاش و توطئهای فروگذار نیستند و حتی حاضرند زنان، کودکان و مردم بیگناه را نیز آماج اقدامات کور و حقیر تروریستی قرار دهند. بیشک ارتکاب اینگونه جنایات خللی در عزم و اراده صادق و راسخ نظام و ملت ایران در پایبندی به آرمانهای بلند انقلاب و شهیدان گرانقدر و تداوم مسیر شرافتمندانه، عزتمندانه و افتخارآمیز آنان نخواهد داشت و به فضل الهی با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، به مدد تجارب ناشی از برخورد قاطع و کوبنده با مزدوران اجیر شده مدعیان ریاکار حقوق بشر و اشراف و تسلط موجود بر عقبهها و کانونهای استقرار سرکردگان و هدایتگران تروریستهای خبیث و جنایتکار، با تعقیب شواهد و قرائن، در آینده نزدیک انتقام مهلک و فراموش ناشدنی از آنها گرفته خواهد شد.
واکنش خفیف آمریکا به حمله تروریستی اهواز
ایسنا- وزارت خارجه آمریکا به حمله تروریستی در اهواز واکنشی خفیف و با تاخیر نشان داد. پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتنپست گزارش داد، ساعاتی پس از حمله تروریستی به یک رژه نظامی در شهر اهواز، کشورهای مختلف در سراسر جهان به ابراز همدردی پرداختند. با این حال، تحلیلگران این پرسش را مطرح کردند که چرا این رویداد با واکنشی قاطع از جانب ایالات متحده مواجه نشده است. کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در ساعات نخست پس از وقوع این حمله بیانیهای منتشر نکردند. با این حال سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ساعاتی بعد در پاسخ به اینکه آیا کاخ سفید در این رابطه بیانیهای منتشر خواهد کرد، به ابراز نظر پرداخت و تصریح کرد: ایالات متحده در کنار مردم ایران است و رژیم تهران را تشویق میکند که روی حفظ امنیت آنها در این کشور تمرکز کند. پس از آن، دستگاه دیپلماسی آمریکا با انتشار بیانیه سخنگوی خود اعلام کرد که دولت واشنگتن از اخبار این حمله مطلع شده است. این سخنگو گفت: ما در مقابل تازیانه تروریسم افراطگرا کنار مردم ایران هستیم و در این زمان وحشتناک با آنها ابراز همدردی میکنیم. روزنامه واشنگتنپست در گزارش خود آورده است، این موضعگیری خفیف برخلاف موضعگیری سایر کشورهاست که این حمله تروریستی را با قاطعیت محکوم کردهاند. سفیران برخی کشورها در تهران نیز با انتشار پیامهایی به ابراز همدردی پرداختهاند. در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، مقامهای آمریکایی این حمله را محکوم و اعلام کردهاند: ایالات متحده تمامی اقدامات تروریستی و کشتار افراد بیگناه را محکوم میکند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد