24 - 01 - 2020
خبر
مالیات خود را با بیتکوین بپردازید!
ایسنا- ایالت اوهایو در آمریکا از این پس به صاحبان کسبوکار این امکان را میدهد تا به وسیله ارز دیجیتال بیتکوین مالیات خود را پرداخت کنند. با توجه به محبوبیت و استقبال بینظیر از بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیتکوین در جهان، به نظر میرسد که بسیاری از شرکتهای خصوصی و نهادهای دولتی در بسیاری از کشورها قصد دارند مبادلات مالی، تجاری و پولی خود را با توسعه درگاههای مربوطه از این طریق صورت دهند.
اکنون والاستریت ژورنال در تازهترین گزارش خود اعلام کرده است که بازرگانان و صاحبان مشاغل و کسبوکار ساکن در شهرهای ایالت اوهایو در آمریکا از این پس قادر خواهند بود با ارزهای دیجیتال بیتکوین مالیات خود را بپردازند. چندی پیش بود که جاش ماندل، رییس خزانهداری ایالت اوهایو در آمریکا چنین پیشنهادی را مطرح کرد که با استقبال مشاوران اقتصادی و کارشناسان مربوطه مواجه شد. با توجه به افزایش تعداد کاربران، سرمایهگذاران و تاجران در ایالات متحده آمریکا که به استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتال رمزپایه مشغول هستند، به نظر میرسد که بیتکوین راه خود را در پرداختهای پولی و مالیاتی رسمی و دولتی پیدا کرده است و قرار است از این پس، افراد واجد شرایط پرداخت مالیات در صورتی که نمیخواهند به موجودی حسابهای بانکی خود دست بزنند، قادر خواهند بود مالیات خود را به صورت بیتکوین بپردازند.
بر اساس بیانیهای که توسط اداره خزانهداری در ایالت اوهایو منتشر شده است، ۲۳ نوع مالیات مختلف اعم از مالیات فروش، سوخت، سیگار و غیره در آن درج شده است که صاحبان مشاغل امکان انتخاب پرداخت مالیات پولی و بیتکوینی را خواهند داشت.
روسیه شمشیرش را برای شبکههای اجتماعی
از رو بست
ایسنا- به نظر میرسد که روسیه قصد دارد قوانین محدودکننده و سختگیرانه بیشتری را برای فعالیت غولهای تکنولوژی نظیر گوگل و فیسبوک وضع کند. از آنجایی که غولهای تکنولوژی همچون گوگل، فیسبوک و توئیتر در یکی دو سال اخیر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و توسط نهادهای نظارتی و دولتی بسیاری به شدت تحت فشار قرار گرفتند، حالا به نظر میرسد که این بار روسیه قصد دارد اهرم فشار بیشتری را بر شرکتهای فعال در حوزه فناوری و شبکههای اجتماعی وارد کند تا بدینترتیب بتواند نظارت و کنترل بیشتری بر محتوای منتشرشده بر پلتفرم شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنهای پیامرسان و به طور کلی فعالیت شرکتهای تکنولوژی داشته باشد.
به گفته سه نفر از منابع آگاه، این قوانین و مقررات سختگیرانه به تایید ولادیمیر پوتین، رییسجمهور روسیه و اعضای مربوطه کابینه دولت وی نیز رسیده است و قرار است در ماههای آتی اجرایی و اعمال شود.
البته این در حالی است که در سالهای اخیر، روسیه و نهادهای نظارتی و رگولاتوری در این کشور به شدت بر فعالیت شبکههای اجتماعی خارجی و داخلی نظارت کرده و قوانین محدودکننده و سختگیرانهای را برای آنها وضع کردهاند. بهعنوان مثال، به موتورهای جستوجوگری همچون گوگل بارها هشدار داده بود که برخی از نتایج جستوجو را برای کاربران و مخاطبان به نمایش نگذارد، از اپلیکیشنهای پیامرسان نظیر تلگرام درخواست کرد که اطلاعات رمزنگاری شده کاربران را که روی سرورهای آن ذخیرهسازی شده بود، تحویل نهادهای امنیتی این کشور بدهد و سایر شبکههای اجتماعی فعال در این کشور نیز موظف شدند که اطلاعات کاربرانشان را روی سرورهای این کشور ذخیرهسازی کنند تا در صورت لزوم، نهادهای امنیتی و قضایی به آنها دسترسی داشته باشند.
بر اساس گزارش وبسایت the star، روسیه و چین همواره دو کشور پیشتاز در عرصه محدودکردن فضای آزاد و باز اینترنت و شبکههای اجتماعی به شمار میروند که همیشه میزبان اعمال قوانین به شدت سختگیرانهای برای فعالیت شرکتهای تکنولوژی بودهاند.
تاکنون هیچ یک از نمایندگان شرکتهای گوگل، فیسبوک و تلگرام در خصوص سوال گزارشگران مبنی بر اجرایی شدن مقررات سختگیرانه واکنش و پاسخی ندادهاند.
انتقال مالکیت موبایل از تمامی روشها یکسان است
فارس – در تمامی روشهای انتقال مالکیت گوشی از جمله کد #۷۷۷۷*، اپلیکیشن و سایت همتا، انتقال به صورت غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام میشود و روش قبلی که شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار درمیآمد متوقف شده است.
پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش میآید.
فرآیند انتقال مالکیت برای واگذاری گوشی و خرید گوشی دست دوم ضروری است و افراد زیادی با این فرآیند درگیر میشوند.
چند راه برای انتقال مالکیت وجود دارد که شامل کد دستوری #۷۷۷۷* ، اپلیکیشن و سایت همتاست که ماحصل تمامی این روشها نیز یکسان است اما از آنجا که در گذشته در روش عمل این سامانهها تفاوتهایی وجود داشت برخی کاربران میپرسند که آیا انتقال مالکیت از همه سامانهها یکسان است یا تفاوت دارد؟بر اساس پیگیریها مشخص شد که در حال حاضر هیچ تفاوتی در انجام فرآیند انتقال مالکیت از سامانههای مختلف همتا نیست و انتقال مالکیت در تمامی روشها به صورت غیرمستقیم انجام میشود یعنی در انتقال مالکیت، ابتدا کد فعالسازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفنهمراه را برای شماره سیمکارت خود فعال کند.
در گذشته انتقال مالکیت از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*، اپلیکیشن همتا و سایت همتا تفاوتهایی داشت به این صورت که انتقال مالکیت با کد دستوری به صورت غیرمستقیم و در اپلیکیشن و وبسایت همتا به صورت مستقیم انجام میشد. روش غیرمستقیم توضیح داده شد و روش مستقیم به این شکل بود که با انجام فرآیند انتقال مالکیت، شناسه تلفن همراه مستقیم از کارتابل فروشنده خارج و وارد کارتابل خریدار میشد و تحت مالکیت سیمکارت خریدار قرار میگرفت که بنا به دلایلی این روش فعلا متوقف شده است. بنابراین در حال حاضر در انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق کد دستوری، اپلیکیشن و وبسایت همتا تفاوتی وجود ندارد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد