26 - 01 - 2020
خبر
عزتاله سعیدی، فعال کارگری با توجه به مشکلات معیشت کارگری، حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان به «جهان صنعت» میگوید: با این شرایط اقتصادی مزد دریافتی کارگر آنقدر ناچیز است که جز شرمندگی برای خانواده به همراه نخواهد داشت چراکه این ارقام حتی قادر به تامین حداقلهای یک زندگی نیست چه برسد به اینکه از گوشه و کنار کشورمان خبرهایی مبنی بر تعویق در پرداخت حقوق کارگران نیز شنیده میشود. سعیدی تاکید کرد: کارگری که ماههاست در شرایط بغرنج اقتصادی بهسر میبرد و بعد از پیگیریهای فراوان به عنوان آخرین راه دست به اعتصاب و اعتراض میزند و متاسفانه بازداشت میشوند بعد از تحمیل هزینههای مختلف به کارگر در نهایت تصمیم به پرداخت یک ماه از حقوق معوقه گرفته میشود. وی تصریح داشت: این روند یک مسیر اشتباه و تنها مسکنی برای پنهان کردن درد بزرگ این جمعیت است. این فعال کارگری ادامه داد: ۱۳ میلیون کارگر در کشور امروز درگیر رکود اقتصادی هستند. این جمعیت نمیتواند مانند سایر اقشار جامعه خود را از گرداب گرانی بیرون بکشاند. سعیدی یادآور شد: در کشور رسیدگی به اوضاع و احوال و معیشت کارمند دولت در اولیت است و این تبعیض هر روز بیشتر میشود. سبد خواروبار در هرماه، افزایش حقوق با توجه به نرخ تورم، پرداخت به موقع حقوق و اضافه کاری و حق مسکن و... . تبعیضی است که هیچ گاه کارگر نتوانسته از آن بهرهای ببرد. به گفته سعیدی چند سالی است که کارگران از مزایای جانبی مزد هم بیبهرهاند و سبد خواروبار آنها ثابت مانده و حق مسکن بسیار ناچیزی دریافت میکنند در صورتی که مسکن، اشتغال و سبد معیشت مهمترین دغدغههای کارگران است که باید چاره اساسی برای آنها اندیشید. پیشنهاد این فعال کارگری این است که دستمزد کارگران به دلیل عقبماندگیهای مزدی سالهای قبل به شکل پلکانی و در یک بازه زمانی پنج تا ۱۰ ساله افزایش پیدا کند تا ضمن جبران این فاصله، وضع معیشت کارگران بهبود یابد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد