27 - 01 - 2020
خبر
جزئیات امدادرسانی به ۱۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی
ایسنا- رییس سازمان امداد و نجات از سیل و آبگرفتگی در ١٧ استان خبر داد و جزئیات امدادرسانی به این استانها در روزهای گذشته را تشریح کرد.
مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه طی روز گذشته ١٧ استان متاثر از زلزله بودند گفت: اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحالوبختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستانوبلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویهوبویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان استانهای درگیر سیل هستند که تاکنون١۵٠ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین در این استانها امدادرسانی شدند.او ادامه داد: افراد امدادرسانی شده ۵۵٨٨ نفر بودند که از این تعداد ٧٨ نفر به مناطق امن انتقال یافتند و برای ۴۶٨ نفر اسکان اضطراری فراهم شد.
سلیمی اضافه کرد: سه نفر مفقود و یک نفر نیز کشته شدند. امدادرسانی در ایلام، چهارمحالوبختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویهوبویراحمد، لرستان، هرمزگان و جستوجوی مفقودین در گیلان ادامه خواهد داشت.
سهمیهبندی و جیرهبندی دارو نداریم
ایسنا- سخنگوی سازمان غذا و دارو نحوه ارائه داروهای گرانقیمت و خاص به بیماران را تشریح کرد.
کیانوش جهانپور درباره نحوه توزیع داروهای گرانقیمت و خاص به بیماران، گفت: در زمینه ارائه داروهای بیماران خاص باید گفت که درباره بیماران هموفیلی و تالاسمی مشکلی وجود ندارد؛ چراکه اطلاعات این بیماران از گذشته ثبتشده و بر همان اساس داروهایشان را دریافت میکنند.
او اضافه کرد: سازوکاری را هم برای بیماران پیوندی و دیالیزی در نظر گرفتیم و فعلا داروهایشان به صورت کنترلشده ارائه میشوند، اما در حال راهاندازی سامانهای برای ارائه منظم و کنترلشده این داروها هستیم که پس از رفع اشکالات فنیاش، راهاندازی میشود و بیماران میتوانند این داروها را در سراسر کشور بر اساس اطلاعات ثبت شدهای مانند کد ملی، از داروخانهها تهیه کنند. به این ترتیب کنترل بر داروهای بیماران خاص کامل میشود.
جهانپور همچنین بیان کرد: اطلاعات بیمارانی که قرار است داروهایشان در قالب سامانه توزیع شود، بر اساس معرفی پزشک یا از طریق تمهیدات دیگر ثبت میشود و به این ترتیب بیماران میتوانند داروهایشان را از داروخانه موردنظرشان تهیه کنند. تلاش بر این است که ثبت داروخانهها هم در سامانه بهگونهای انجام شود که انتخاب داروخانه با بیمار باشد.
نامه محرمانه وزارت کشور به شورا در مورد حناچی
ایسنا- سخنگوی شورای شهر تهران از ارسال نامه محرمانه وزارت کشور به شورا در مورد وضعیت شهردار منتخب خبر داد.
علی اعطا ظهر روز گذشته در حاشیه جلسه هماندیشی اعضای شورا که پشت درهای بسته برگزار شد با بیان اینکه دوشنبه آخرین مهلت وزارت کشور بعد از ۱۰ روز فرصت، برای صدور حکم شهردار منتخب شورا بود گفت: اما روز گذشته نامه محرمانهای از سوی وزارت کشور به شورا آمده که نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه اینکه شهردار منتخب واجد شرایط تعیین شده نیست.
او خاطرنشان کرد: براساس ماده ٨٠ بند یک تبصره سه قانون شوراها اعلام شده است که وزارت کشور بعد از ۱۰ روز باید حکم شهردار را صادر کند و در غیر این صورت هنگامی که شهردار را واجد شرایط ندانست باید مراتب را با ذکر دلایل و مستندات به شورا اعلام کند اما نامه وزارت کشور نشان داد که به پاسخ صریحتر از سوی وزارت اطلاعات نیاز دارند.
اعطا با بیان اینکه امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهد شد تا وضعیت را برای شوراها مشخص کنند، ادامه داد: با این حال تا زمانی که وضعیت روشن نشود سرپرست شهرداری با قوت کار خود را ادامه خواهد داد و مشکلی بابت اداره شهر احساس نخواهد شد، هرچند شورا نظارت بیشتری را اعمال خواهد کرد.
بودجهای برای ایمنیسازی مدارس نداریم
انگیزه خودکشی در دانشآموزان و دانشجویان را باید از بین برد
ایلنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این نکته را خاطرنشان کرد که باید پژوهش شود که چرا یک دانشآموز یا دانشجو اقدام به خودکشی میکند و باید این انگیزه را از بین برد.
محمد قمی در واکنش به خودکشی دانشآموز دبیرستانی با سقوط از طبقه سوم مدرسه درباره ایمنیسازی مدارس برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دانشآموزان گفت: کسی که بخواهد خودکشی کند، حتی اگر محلی ببیند که نردهکشی یا حصارکشی شده است، سراغ جای دیگری میرود و به نوع دیگری اقدام به خودکشی میکند. البته خوب است که مدارس ایمنی لازم را رعایت کنند و از نرده استفاده کنند، ولی به هر جهت ما باید بیشتر به انگیزههای خودکشی توجه کنیم و آن ریشه و انگیزه خودکشی را از بین ببریم.
قمی ادامه داد: اینکه مدارس حصارکشی نشده و دانشآموز اقدام به خودکشی کرده دلیل قانعکنندهای نیست، چون زمانی که فرد به هر دلیلی انگیزه خودکشی دارد، از هر وسیلهای استفاده میکند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوب است که این نکات ایمنی را رعایت کنیم، ولی آموزش و پرورش با بودجه کمی که دارد، همین که مدارس را ایمن کند تا روی سر دانشآموزان خراب نشود، کفایت میکند، حالا اینکه دوربین یا دستگاههای هوشمند بگذارند با توجه به امکانات آموزشوپرورش فعلا مقدور نیست، زیرا آموزشوپرورش امکانات لازم در این زمینه را ندارد. تجهیز کردن به دوربین و حصارکشی از نظر ایمنیسازی در مدارس میلیاردها تومان برای آموزش و پرورش هزینه دارد.
قمی ادامه داد: ما هنوز مدرسه کپری، خشتی و گلی داریم که عمرشان بیش از ۴۰ سال است و مشکلات زیادی دارند، فعلا آموزش و پرورش باید به اینها توجه کند.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان اعلام کرد: اینکه ما باید نکات ایمنی را رعایت کنیم حرف درستی است، اما در حال حاضر آموزشوپرورش حتی به سختی یک معاون در مدارس میگذارد. وقتی یک مدرسهای ۵۰۰ دانشآموز دارد، معاون یا ناظم مدرسه که نمیتواند همه را کنترل کند، مگر اینکه بخواهیم این کنترل را به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی انجام دهیم که این هم برای آموزش و پرورش هزینههای زیادی دارد که این هم به نظر من فعلا مقدور نیست.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد