30 - 03 - 2020
خبر
اعلام آخرین وضعیت درمانی مصدومان حادثه مرگبار اتوبوس دانشگاه آزاد
سطح هوشیاری ۳ تن از مصدومان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد پایین است
ایسنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت درمان مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت:تمام اقدامات درمانی برای این افراد از سوی اساتید انجام شده است.
مهدی رضایی، درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: متاسفانه به دنبال آن حادثه تلخ، ۱۹ نفر از مصدومان به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شدند که از این تعداد، سه نفر در بیمارستان شریعتی و ۱۶ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند و اقدامات درمانی لازم برایشان انجام شد.
او تاکید کرد: سه بیماری که در بیمارستان شریعتی بستری بودند، یکنفرشان که پدر یکی از دانشجویان بود، متاسفانه در بدو ورود به اورژانس و با وجود اقدامات احیاء، فوت شد و دو نفر هم بستری شدند که شکستگیهای ارتوپدی متعددی داشتند. برای این دو نفر اقدامات درمانی لازم برای شکستگیهایشان انجام و وضعیت بیماران پایدار شد. در عین حال خانوادههایشان تمایل داشتند بیمارشان را به مراکز دیگر و به پزشکان معتمدی که داشتند، منتقل کنند. البته رییس بیمارستان به خانوادهها اطمینان داد که ما امکانات کافی برای درمان داریم، اما تمایل داشتند که بیمارشان را به مراکز دیگر منتقل کنند.
رضایی درباره ۱۶ مصدومی که در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند نیز گفت: از این ۱۶ بیمار حدود هفت بیمار همچنان در بیمارستان بستری هستند و ۹ نفرشان هم بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی و پایدار شدن شرایطشان مرخص شدند. هفت نفری که باقی ماندهاند عمدتا دچار شکستگیهای متعدد و آسیب به سر بودند که برای برخی از آنها اقدامات جراحی هم انجام شده و در حال حاضر شش نفرشان در آیسییو و یک نفر هم در بخش ارتوپدی بستری هستند.در مجموع باید گفت شرایط مصدومان نسبت به زمان پذیرششان رو به بهبودی است. به هر حال برخی از آنها آسیبهای جدی به مغز، جمجمه و قفسه سینهشان وارد شده است. منتها شرایطشان از نظر پزشکی نسبت به روز پذیرششان بهتر است. امیدواریم در مراحل درمانی بعدیشان بتوانند سلامتشان را به دست آورند.رضایی همچنین اظهار کرد: از شش نفری که در آیسییو بستری هستند، متاسفانه سه نفرشان سطح هوشیاریشان پایین است، اما نسبت به روزهای قبل شرایطشان بهتر شده و انشاءالله بهبود مییابند.
او در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر درمان مصدومان توسط رزیدنتها، گفت: ما از نزدیک در جریان روند درمان مصدومان بودهایم و بر بالین تکتک آنها رفتهایم. این حادثه برای دانشگاهیان بسیار تلخ بود و همه اساتید ما در رشتههای مربوطه بر سر بالین این مصدومان حاضر بودند و درمان مستقیما توسط اساتید انجام شده است.
رضایی ادامه داد: البته در مراکز آموزشی روندمان به این صورت است که وقتی اقدامی از سوی اساتید انجام میشود، ویزیتها توسط کسانی که در دورههای دستیاری تخصصی یا فوقتخصصی هستند، انجام میشود و آنها ملزمند که پیگیر بیمار باشند، اما اقدامات درمانی توسط خود اساتید انجام شده و حتی در ویزیتها نیز اساتید حضور داشتند.
تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به حادثه واژگونی اتوبوس
جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در اعتراض به حادثه واژگونی اتوبوس این دانشگاه و مرگ تعدادی از همدانشگاهیانشان تجمع کردند.
دانشجویان با سر دادن شعارهایی از جمله، «مسوول بیلیاقت استعفا استعفا» و «مسوول بیکفایت کجایی کجایی؟» «ولایتی، استعفا، استعفا»، «ننگ ما، ننگ ما، مسوول بیدرد ما»، خواستار پاسخگویی و حضور مسوولان میان دانشجویان شدند. آنها همچنین با خواندن سرود «یار دبستانی من» به تجمع خود ادامه دادند.
یکی از دانشجویان معترض در گفتوگو با ایلنا گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد برای عزاداری و درخواست برای پاسخگویی مسوولان دانشگاه دور هم جمع شدهاند. ما همچنین خواستار استعفای مسوولانی هستیم که باعث مرگ تعدادی از دانشجویان شدند.ما کلاسهایمان را تعطیل و در اینجا تجمع کردهایم و منتظریم مسوولان بیایند و در رابطه با این حادثه به ما پاسخ بدهند. این تجمع به هیچوجه سیاسی نیست و فقط دانشجویان درخواست پاسخگویی دارند.
اما برخی از خانوادههای دانشجویان کشته شده نیز در این تجمع حضور داشتند. مادر یکی از دختران کشته شده در میان جمعیت عنوان کرد: «دخترم پرپر شد. من تا جواب نگیرم و حق دخترم رو نگیرم از پا نمینشینم. چطور وقتی اتوبوس کربلا چپ میشه، میگید شهید اما به این بچهها میگن فوتی. بچههای ما شهدای علم هستند. پشت من بایستید، منو تنها نگذارید.»
در نهایت هیچ مسوولی حاضر نشد بین دانشجویان بیاید و به صحبتهای آنها گوش دهد.
گیلان کمترین رشد جمعیت و نرخ باروری را
در کشور دارد
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نرخ رشد جمعیت و باروری در کشور، گفت: در میان استانهای کشور استان گیلان کمترین رشد جمعیت و نرخ باروری را دارد.
حامد برکاتی عنوان کرد: برخورداری زوجین در آستانه ازدواج و پس از آن از مهارتها و توانمندیهای بیشتر برای آغاز و ادامه زندگی مشترک برای افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی و نهایتا تحکیم بنیان خانواده، از دیگر اهداف این برنامه است.
برکاتی با اشاره به رشد باروری در کشور اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، باروری کلی در کشور ۱/۲ در پنج ساله منتهی به سال ۹۵ بوده است. در میان استانهای کشور استان گیلان کمترین رشد جمعیت و نرخ باروری را دارد. همچنین میزان ازدواج و فرزندآوری در گیلان کاهش داشته است.
او با اشاره به این که استان گیلان در زمینه سوء تغذیه کودکان مشکلی ندارد، افزود: افزایش وزن و چاقی در بین کودکان گیلانی و بحث سالمندی و افزایش بیماریهای غیرواگیر در این استان دارای اهمیت است که کنترل این موارد به تامین سلامت جمعیت استان کمک خواهد کرد.
برکاتی، یکی از اقدامات دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت را آموزشهای حین ازدواج و پس از آن عنوان کرد و گفت: آموزشهای حین ازدواج با همراهی و مساعدت شورایعالی انقلاب فرهنگی، شورای اجتماعی کشور و ستاد ملی زن و خانواده، با نظارت وزارت بهداشت صورت میگیرد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد