31 - 03 - 2020
خبر
مدل قیمتگذاری اینترنت موبایل اصلاح میشود
مهر- وزیر ارتباطات از اتمام بررسی وضعیت چندماهه اخیر قیمتگذاری اینترنت موبایل از سوی اپراتورها و افزایش قیمت آن با توجه به شکایت کاربران، خبر داد و گفت: این مدل تعرفهگذاری اصلاح میشود.
محمدجواد آذریجهرمی درباره شکایت کاربران تلفنهمراه از افزایش نرخ خدمات اینترنت موبایل از سوی اپراتورها، اظهار کرد: موضوع مدل قیمتگذاری چند ماهه اخیر اپراتورها در حوزه اینترنت تلفنهمراه، در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن به زودی اعلام میشود.
وی با بیان اینکه این گزارش برای انجام برخی اصلاحات مجدد، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بازگشت، ادامه داد: نتیجه نهایی حاصل از این گزارش و تصمیماتی که درباره نرخگذاری اینترنت موبایل در نظر گرفتهایم، در هفته جاری اعلام میشود. وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در این هفته نظر نهایی خود را در رابطه با نرخگذاری اینترنت موبایل اعلام میکنیم، افزود: تصمیمات مهمی گرفته شده تا فرآیند افزایش نرخها متوقف شود و اصلاحاتی نیز درباره نرخگذاری اینترنت موبایل از سوی اپراتورها صورت گیرد. تغییر نرخ بستههای ترکیبی اینترنت موبایل (بستههای روزانه و شبانه) و به نوعی گران شدن بستهها از شهریورماه امسال نارضایتی کاربران را به همراه داشته و کاربران به صورت متعدد این نارضایتی را در شبکههای اجتماعی به وزیر ارتباطات اعلام میکنند.
در شهریورماه وزیر ارتباطات درباره اعتراض کاربران از نحوه تعریف بستههای جدید اینترنت موبایل گفت: این موضوع را شنیدهام اما هنوز به صورت کامل آن را پیگیری نکردهام. ولی به محض مشخص شدن موضوع آن را اطلاعرسانی خواهم کرد. آذریجهرمی دو روز گذشته در توئیتی از رشد تعرفه خدمات ارتباطی بخش خصوصی تا سقف ۱۲ درصد خبر داد و اعلام کرد: با وجود اینکه خدمات دولت به شرکتهای اینترنتی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی قیمت همراه بوده اما تعرفه خدمات بخش خصوصی حدود ۷ تا ۱۲ درصد رشد را در دو ماه اخیر نشان میدهد. وی همچنین هزینه تبلیغات اپراتورها در صدا و سیما در سالجاری را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این ارقام نباید از جیب مشتری گرفته شود.
توجه مایکروسافت به حریم خصوصی معطوف میشود
ایسنا- مایکروسافت قصد دارد قابلیت و امکان جدیدی را برای کاربرانش ایجاد کند تا به آنها امکان کنترل کردن اطلاعات و دادههای شخصیشان را بدهد.
این روزها که حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، به نظر میرسد مایکروسافت تصمیم گرفته در این زمینه از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و به کاربرانش اجازه دهد کنترل بیشتری روی اطلاعات شخصی خود که در سرویسهای مختلف جمعآوری میشود، داشته باشند.
این پروژه که Microsoft Bali نام دارد، توسط مهندسان و متخصصان ارشد شرکت مایکروسافت در مرحله تست و آزمایش قرار گرفته است تا در صورت تکمیل، پلتفرمی توسعه داده شود که به محافظت از حریم خصوصی کاربران منجر میشود. این خبر که ابتدا توسط یکی از کاربران توئیتر در صفحه حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، در صفحه رسمی وبسایت مایکروسافت نیز بعد از آن در معرض دید عموم قرار گرفت.
بر اساس گزارش وبسایت زددینت، مایکروسافت قصد دارد احتمال هر گونه دسترسی افراد و شخص ثالث به دادههای شخصی کاربران را به حداقل برساند و تنها خود کاربر به تمامی اطلاعات موردنظر خود در سرویسهای مختلف دسترسی داشته باشد. برای پیادهسازی این پروژه، مایکروسافت قصد دارد یک بانک اطلاعات شخصی ایجاد کند تا به کاربران اجازه دهد بر تمامی اطلاعات جمعآوری شده در مورد خود کنترل داشته باشند.
تبلیغ طعنهآمیز اپل در حاشیه نمایشگاه CES
مهر- پس از کاهش ارزش سهام اپل و فروش آیفون، اپل با نصب بنری نزدیک محل نمایشگاه محصولات مصرفی قصد دارد رسواییهای افشای اطلاعات را به کاربران یادآوری کند و بر فروش خود بیفزاید.
به گزارش انگجت، طی سالهای گذشته اپل هیچگاه به طور رسمی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی(CES) حضور نداشته است. البته با توجه به موفقیت این شرکت در برگزاری رویدادهای مربوط به رونمایی از محصولاتش، این روند چندان عجیب نیست.
از سوی دیگر این شرکت در برنامههای تبلیغاتی خود بسیار هوشمندانه عمل میکند. بیلبوردهای تبلیغاتی اپل روی محصولات جدید تمرکز میکنند و پیامی کوتاه دارند. به همین دلیل بنر بزرگ این شرکت قبل از آغاز نمایشگاه ۲۰۱۹ CES توجه بسیاری از افراد را جلب کرد. این بنر در مکانی نزدیک برگزاری نمایشگاه نصب و روی آن نوشته شده است: هرآنچه در آیفون شما اتفاق میافتد، در آیفون شما باقی میماند. تمرکز اپل روی حریم شخصی پدیده تازهای نیست. اپل طی سالهای قبل نیز به این روند اشاره داشته است. رسواییهای جدید در حوزه امنیت اطلاعات در ۲۰۱۸ میلادی توجه بسیاری از کاربران و مقامات را جلب کرد و به نظر میرسد اپل نیز قصد دارد از این روند به سود خود بهرهبرداری کند. این در حالی است که گوگل مانند سالهای قبل حضور پررنگی در نمایشگاه CES دارد و تبلیغات آن همه جا دیده میشود. اما امسال اپل سعی دارد با یادآوری رسواییهای افشای اطلاعات کاربران، توجهات را به خود جلب کند. طی هفته گذشته فروش آیفون کاهش یافت و از ارزش سهام این شرکت ۱۰ درصد کاسته شد و اکنون به نظر میرسد اپل قصد دارد حضور خود را برای بازدیدکنندگان CES پررنگتر کند.
۲۰۱۸؛ سالی فاجعهبار برای HTC
ایسنا- گزارش مالی سالانه شرکت تایوانی اچتیسی نشان میدهد درآمدهای این شرکت در یک سال اخیر با کاهش و افت ۶۲ درصدی مواجه شده که در نوع خود بسیار بیسابقه بوده است.
شرکت اچتیسی که چند سال است در سراشیبی نزول و خطر ورشکستگی قرار گرفته است، حالا با ارائه گزارش مالی یک سالانه خود نشان داده همچنان در سراشیبی نزول قرار گرفته چراکه درآمدهای این شرکت بزرگ که روزگاری از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده موبایل در جهان بود و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی گوشیهای هوشمند را به خود اختصاص داده بود، در طول یک سال اخیر ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
شرکت اچتیسی که یکی از شرکتهای تایوانی موفق و فعال در حوزه تکنولوژی بود که چندین سال متوالی توانست رکورد و درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد مدتهاست با کاهش میزان درآمد و سوددهی مواجه شده است و یکی از بزرگترین علتهای این امر نیز کاهش میزان محبوبیت و همچنین سقوط فروش گوشیهای هوشمند اچتیسی در بازارهای جهانی است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد