1 - 04 - 2020
خبر
دیدار رهبر کرهشمالی از چین پایان یافت
BBC- رهبر کرهشمالی دیروز در پایان دیدار از چین به سوی کشورش حرکت کرد. برخی منابع خبری انگیزه این سفر را تبادلنظر رهبران دو کشور در آستانه دیدار رهبر کرهشمالی و رییسجمهوری آمریکا دانستهاند.
خبرگزاریهای بینالمللی به نقل از شاهدان عینی در پکن دیروز گزارش کردند که چند خودرو که قاعدتا حامل رهبر کرهشمالی و همراهانش بود از مهمانسرای دولتی خارج و عازم ایستگاه مرکزی راهآهن این شهر شده که نشان میدهد که کیم جونگ اون و همراهانش در پایان دیدار از چین، عازم بازگشت به کشور خود هستند.
شماری از مقامات ارشد حزب، دولت و ارتش کرهشمالی از جمله کیم یونگ- چول، که از او به عنوان مشاور ارشد کیم جونگ اون در امور خارجی نام برده میشود، در این سفر کیم جونگ اون و همسرش را همراهی کردهاند. ژنرال سابق کیم یونگ چول، نایب رییس کمیته مرکزی حزب کارگران کره در امور ارتباط با کرهجنوبی است که در جریان ارتباط بین کرهشمالی با کرهجنوبی و ایالات متحده نقشی عمده به او محول شده است.
منابع کرهشمالی و چین در مورد دلیل این دیدار و محتوای مذاکرات رهبران دو کشور خبری منتشر نکردهاند، اما خبرگزاری یونهاپ کرهجنوبی گفته که کیم و شی به مدت یک ساعت با هم گفتوگو کردند. این چهارمین سفر رهبر کرهشمالی به چین است. یک تحلیلگر چینی آشنا به امور کرهشمالی گفته است که محور اصلی گفتوگوهای دو رهبر را به احتمال زیاد دیدار آینده کیم جونگ اون با دونالد ترامپ، رییسجمهوری آمریکا تشکیل داده است.
رییس جدید دفتر پنتاگون معرفی شد
ایسنا- پنتاگون در بیانیهای اعلام کرد، اریک چونینگ معاون امور صنایع پنتاگون به عنوان رییس جدید دفتر ارتش آمریکا معرفی شده است.
چونینگ ۴۱ ساله از اکتبر ۲۰۱۷ معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری صنعتی بود؛ مقامی که به حفظ حمایت این صنعت از دفاع ملی کمک میکند. وی قرار است رییس جدید دفتر ارتش پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا شود که از اول ژانویه در این سمت است.
چارلز سامرز، سخنگوی موقت پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد: چونینگ آرایش و نظم نظامی و تجربه صنعتی را به وزارت دفاع میآورد. براساس این بیانیه، چونینگ پیش از آنکه به ارتش بپیوندد، یک بانکدار در مورگان استنلی بود و بعدا یکی از افسران اطلاعاتی ارتش آمریکا شد.
وی جای کوین سوینی را میگیرد که شنبه گذشته به عنوان رییس دفتر پنتاگون کنارهگیری کرد.
تحریمهای جدید آمریکا علیه شبکه ارزی ونزوئلا
یورونیوز- کاخ سفید تحریمهای جدیدی علیه دولت ونزوئلا که هدف آن به طور مشخص شبکه ارزی این کشور است وضع میکند.
وزارت خزانهداری آمریکا هدف اصلی این تحریمها را سرمایه چند تن از مقامات بلندپایه کشور اعلام کرده است. تحریمها علیه اشخاص حقیقی نیز وضع شدهاند. از جمله آنها میتوان به وزیر پیشین دارایی این کشور کلودیا پاتریشیا دیاز اشاره کرد.
به گفته وزارت خزانهداری آمریکا در حالی که بسیاری از مردم ونزوئلا در فقر کامل زندگی میکنند برخی از مقامات کشور میلیونها دلار سرمایه خود را از ونزوئلا خارج کردهاند.
به گفته دولت آمریکا، تحریمهای جدید اجازه تبدیل دلارهای بادآورده مقامات ونزوئلایی و سرمایهگذاری در خارج از خاک این کشور را از این افراد میگیرد. کاخ سفید میگوید وزرای دولت با توجه به حسابهای متعددی که در کشورهای آمریکایجنوبی دارند به راحتی پولهای خود را تبدیل و از کشور خارج میکنند. اسناد و مدارک نشان میدهند که بسیاری از مقامات پیشین و فعلی ونزوئلا در حالی که مردم این کشور با تورم بیسابقه و فقر دست و پنجه نرم میکنند در ایالات متحده و کشورهای اروپایی سرمایهگذاری کردهاند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد