1 - 04 - 2020
خبر
تناقض میان گفتار مسوولان و زندگی فرزندانشان یکی از دردهای مردم است
سادهزیستی مسوولان برای مردم قابل باور نیست
ایلنا- یک جامعهشناس با تاکید بر اینکه سادهزیستی مسوولان برای مردم قابل باور نیست، گفت: وقتی مسوولی در مناطق شمالی شهر زندگی میکند و حرف از سادهزیستی میزند، نشان از تناقض در رفتار و عملش است. میر محمود حریرچی با اشاره به تناقضات گفتار مسوولان درباره سادهزیستی و نوع زندگی لاکچری فرزندانشان بیان کرد: موضوع مهم این است که اصلا چقدر میتوانیم، حرف مسوولان را در خصوص سادهزیستی باور داشته باشیم چراکه اصلیترین مرجع برای هر فردی والدینش هستند و خانواده یک الگو و نمونه برای فرزندان هستند. اولین محیطی که فرزند در آن زندگی میکند خانواده است و اگر خانواده، فرزند را شیک و لاکچری تربیت نکند و یا فرزند شاهد این رفتارهای پرهزینه در زندگی نباشد چطور ممکن است خودش هم آن زندگی را انتخاب نکند و چطور میتوان توقع داشت که خانواده زندگی معمولی داشته باشد اما فرزندانش اینگونه نباشند. باور این موضوع برای من به عنوان یک جامعهشناس کمی سخت است. او ادامه داد: معتقدم اصلیترین نهاد، خانواده است و بچهها در خانواده میآموزند چگونه زندگی کنند. بنابراین اگر نوع زندگی پدر و مادر با فرزندان متفاوت باشد نوعی تناقض ایجاد میشود و نمیتوان باور کرد که مسوولان زندگی سادهای داشتند اما در مقابل فرزندانشان به گونه دیگری زندگی و کاملا لاکچری رفتار میکنند. گاهی اوقات مسوولان معتقدند که خودشان بسیار سادهزیست هستند و اگر فرزندانشان لاکچری زندگی میکنند، انتخاب خود آنها بوده است که باز این موضوع مطرح میشود که چرا فرزندان آنها میتوانند این زندگی را انتخاب کنند، اما مردم نمیتوانند و این دقیقا یکی از اعتراضاتی است که جوانان ما نسبت به زندگی فرزندان مسوولان دارند.
زندگی لاکچری فرزندان و انکار پدران
حریرچی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی اوقات واکنش مسوولان نسبت به زندگی فرزندانشان و انکار نوع زندگی آنها بیاعتمادی را نسبت به آنها در جامعه و در بین مردم بیشتر میکند و متاسفانه مسوولان به جای اینکه از سیاستشان برای بهبود اوضاع مردم استفاده کنند، در جهت انکار واقعیتهایی استفاده میکنند که توسط فرزندانشان در فضای مجازی مطرح شده است. یکی از دلایل ناامیدی جوانان در جامعه این است که نمیخواهند ساده زندگی کنند و دائما در حال تلاش هستند که به یک زندگی ایدهآل برسند و نمیرسند از همینرو به بیراهه کشیده میشوند یا به سمت مواد مخدر میروند و دچار افسردگی شدید میشوند. وقتی از آنها علت این ناامیدی را جویا میشویم یکی از صحبتهای اصلی آنها این است که به طور مثال همکلاسیشان فرزند یکی از مسوولان بوده به همین دلیل بدون اینکه تلاش و زحمتی کشیده باشد یا تحصیلات مناسبی داشته باشد در سن جوانی توانسته به بهترین زندگی دست پیدا کند، در حالیکه آنها با تلاش فراوان هیچ چیز در زندگی به دست نیاوردهاند.
مرگ با موتور در یزد هر هشت روز یکبار!
ایسنا- مدیر گروه حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفته در هشت ماهه امسال در استان هر هشت روز یک نفر بر اثر رعایت نکردن قوانین موتورسواری جان خود را از دست داده است که باید با آموزش و استفاده از کلاه ایمنی و قانون مربوط به آن از این اتفاقات جلوگیری کرد.
محمدحسن جانفدا در جلسه کارگروه جامعه ایمن در فرمانداری میبد بیان کرد: متاسفانه مسوولان و دستگاههای دولتی، جامعه ایمن را اولویت نمیدانند یا اینکه درک خطر ندارند یا خیلی کم آن را درک میکنند.
او با اشاره به اینکه در هشت ماهه گذشته سال جاری ۱۴ نفر در حوادث ترافیکی شهرستان میبد جان خود را از دست دادهاند، اضافه کرد: شهرستان میبد از نظر حوادث ترافیکی دومین شهرستان بعد از مرکز استان است و این به این معناست که جان انسانها هنوز اهمیت ویژهای ندارد و با ادامه این روند تا پایان سال پیشبینی میشود این آمار به ۲۰ نفر نیز برسد.
پیش از این مدیرکل بیمه ایران در استان یزد در سال ۹۵ اعلام کرده، سرانه استفاده از موتورسیکلت در استان یزد بیش از سه برابر میانگین کشوری است اما متاسفانه ۴۵ درصد زیاندیدگان حوادث ترافیکی در استان، موتورسواران و ترکنشینهای آنها هستند.
دادستانی تهران مقصران حادثه دانشگاه علوم تحقیقات را اعلام کرد:
دانشگاه آزاد، راننده و پیمانکار
ایلنا- دادستان تهران از اعلام نظر کارشناسی هیات هفت نفره در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات خبر داد و تاکید کرد: این هیات سه عامل اساسی را مقصر اعلام کرده است. عباس جعفریدولتآبادی گفت: طبق وعدهای که به مردم دادیم در دو روز گذشته هیات نظر کارشناسی را اعلام کرده و سه عامل اساسی را مقصر دانسته است. راننده، دانشگاه و پیمانکار که مسوول خدماترسانی در آنجا بوده است مقصر اعلام شدند. راننده فوت کرده است و از طریق بیمه، مبلغ دیهها وصول میشود.
او تاکید کرد: برخلاف نظر پلیس که به طور درصدی اعلام تقصیر کرده بود، هیات هفت نفره به نحو مساوی افراد و دستگاهها را مسوول شناخته است. بعد از ابلاغ این نظریه مقرر شد طبق قانون اقدام شود و اگر اعتراضی باشد طبق قانون به آن عمل میشود. همچنین به بازپرس و دادستان منطقه توصیه کردهایم که اگر خانوادهها آمادگی دارند، دیه خود را بگیرند. طبق مقررات هم دیه از طریق شرکتهای بیمه پرداخت میشود. او در ادامه بیان کرد: تا هفته آینده کارهای پرونده از لحاظ قضایی تکمیل میشود و به زودی کیفرخواست صادر خواهد شد و امیدواریم پرونده به زودی نیز به دادگاه ارسال شود. همچنین چنانچه خانوادهها در بخش دریافت دیه پیشقدم شوند و بعد از آن پرونده به دادگاه برود از نظر ما منعی وجود ندارد و ما آمادگی داریم. همچنین در مورد مصدومانی که در قید حیات هستند، چون طول درمان آنها طولانی است طبیعتا باید صبر کنیم طول درمان نهایی شود. بنابراین در بخش افرادی که فوت و مصدوم شدند پرونده تفکیک شده است. در مورد مصدومان نیز که بخواهند دیه بگیرند منعی وجود ندارد و از طریق بیمه این امکانات در نظر گرفته شده است. توصیه کردیم که در این بخشها کمک بیشتری شود، تعداد افراد بستری در این زمینه ۱۰ نفر است. این مقام قضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده شاکی خصوصی دارد، تصریح کرد: خانوادههایی که فرزندانشان فوت شده و همچنین مصدومان، طرح شکایت کردهاند و پرونده شاکی خصوصی دارد.
آماری از مددجویان بازمانده از تحصیل کمیتهامداد
دختران سیستانوبلوچستانی درصدر بازماندگان
ایسنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار اخذ شده از وزارت رفاه تعداد افراد بازمانده از تحصیل تحت حمایت کمیته امداد ۲۶۱۵ نفر در سال تحصیلی جاری بوده است، گفت: بخش عمده بازماندگان از تحصیل در دو استان سیستانوبلوچستان و گلستان هستند. فاطمه رهبر با بیان اینکه کودکان بازمانده از تحصیل به دو دسته تقسیم میشوند، اظهار کرد: این افراد شامل کودکانی که از ابتدا به مدرسه نرفتند و کودکانی که قبلا در مدرسه بودند اما به دلیل مشکلات یاد شده ترک تحصیل کردند، هستند.
با وجود حساسیتهای بالای موضوع بازماندگی از تحصیل و پیگیری مبادی بیسوادی برای شناسایی و جذب این کودکان، همچنان موضوع کودکان بازمانده از تحصیل یک معضل جدی در جامعه است و هنوز حتی آمار دقیقی از تعداد کودکان وجود ندارد یا حتی نشانی آنها مشخص نیست. به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارند که بیشترین بازماندگان از تحصیل را دختران سیستان و بلوچستان تشکیل میدهند، چراکه محرومیتهایی همچون دوری از فضای مدرسه، صعبالعبور بودن مسیر برخی از روستاها، ازدواجهای زودرس به دلیل فقر مسائل فرهنگی سبب شده این استان در بین ۳۱ استان کشور بیشترین بازماندگی از تحصیل را به خود اختصاص دهد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد