6 - 04 - 2020
خبر
کارگران تولید پفک با خوراک دام به کار خود بازگشتند
چندی پیش سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد که دو برند معروف اسنک پف کرده در تولید محصولات خود از ذرت دامی استفاده کردهاند.
به گزارش ایسنا، پس از محرز شدن این موضوع، بخشی از خط تولید کارخانهای که در البرز اقدام به این کار کرده بود تعطیل شد تا تصمیمات بعدی در مورد آن اتخاذ شود. حالا ستاد تسهیل و رفع تولید البرز با توجه به بیکار شدن ۱۲۵۰ کارگر در این کارخانه تصمیم گرفته با نظارت سازمانهای استاندارد و غذا و دارو و صنعت، معدن و تجارت ضمن راهاندازی مجدد بخش تعطیل شده این کارخانه، زمینه اشتغال کارگران بیکار شده را فراهم کند.
استاندار البرز اعلام کرده که در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات یک واحد بزرگ تولیدی مستقر در البرز رسیدگی و تدابیر لازم برای بازگشت ۱۲۵۰ نفر پرسنل این واحد اتخاذ شد.
کیانپور همچنین در مورد اینکه چقدر استفاده از ذرت خوراک دام برای انسان خطر دارد، عنوان کرده: اول اینکه بسیاری از مواد اولیه جزو مواد اولیه مشترک بین تولیدات خوراکی برای انسان و دام هستند. حالا باید ببینیم ذرتی که این شرکتها استفاده کردهاند، در همین دسته است یا در دستهای قرار دارد که به دلیل برخی ویژگیها صرفا برای تهیه خوراک دام از آن استفاده میشود. این را هم باید بگویم که موضوع صرفا خطرناکبودن یک خوراکی نیست، مهم این است که مصرفکننده باید بداند چه چیزی میخورد، اگر به او بگوییم این محصول با مواد اولیه خوراک دام تهیه شده، باز هم اقدام به خرید و خوردن آن میکند؟ آیا سازمان استاندارد با اطلاع از این کار به این دو برند نشان استاندارد داده است؟
کیانپور در جواب اینکه در صورت اثبات تخلف، چه چیزی در انتظار این دو برند است، عنوان کرد: قطعا برخورد قضایی و توقف تولید در انتظار آنها خواهد بود، اما باید صبر کنیم تا مساله ثابت شود. در این مورد باید خیال مردم راحت باشد، سازمان غذا و دارو در موارد اینچنینی هیچ اغماضی ندارد.
سازمان ملی استاندارد ایران نیز با بیان اینکه این نهاد فقط محصول نهایی را کنترل میکند، مسوولیت استفاده از خوراک دام در تولید «اسنک پف کرده» را متوجه وزارت جهاد کشاورزی دانست. در واقع بسته به موادی که در خوراک دام استفاده شده در تولید اسنک پف کرده وجود داشته، مصرف آن ممکن است منجر به بیماریهایی همچون حصبه، رشد قارچ یا باکتری و سرطان شود.
رییس شورای شهر تهران:
قیمت بلیت حملونقل عمومی را نمیتوان خیلی بالا برد
اعضای شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمیتوان قیمت بلیت حملونقل همگانی را خیلی بالا برد، بندی را که مبتنی بر پرداخت قیمت تمام شده بلیت حملونقل همگانی توسط مسافر بود، از برنامه سوم توسعه شهری حذف کردند.
اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز که به ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران اختصاص داشت، به بررسی ماده ۵۲ پرداختند و محسن هاشمی پیشنهاد حذف بند ۱۰ از این ماده را مطرح کرد. در بند ۱۰ این ماده آمده بود: «شهرداری موظف به برنامهریزی و قیمتگذاری بلیت حملونقل همگانی (ریلی و غیرریلی) با اصلاح فرآیندهای موجود است. به نحوی که تا پایان برنامه قیمت تمام شده بلیت توسط مسافر پرداخت شود.»
محسن هاشمی در این خصوص گفت: در کشورمان به سوخت سوبسید میدهیم و به حملونقل همگانی سوبسید نمیدهیم؛ در حالی که سوخت باید گران شود تا مصرف آن پایینتر بیاید و حملونقل همگانی باید سوبسید بگیرد تا مردم بیشتر از آن استفاده کنند. در واقع در حملونقل همگانی یکسوم از هزینه را باید مسافر پرداخت کند. همچنین یکسوم را دولت و یک سوم را شهرداری پرداخت میکند. ما باید همواره این روند را حفظ کنیم و اگر میگوییم مسافر باید سهم خود را در حملونقل همگانی پرداخت کند منظور همین یکسوم است. بنابراین قانونا نمیتوان قیمت بلیت را در حملونقل همگانی خیلی بالا برد.
کشف بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر و روانگردان در کشور
معاون مقابله با عرضه و امور بینالملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر و روانگردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاریها ناصر اصلانی در این باره گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۱۵۱۰ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۱۹۹۸ کیلوگرم بوده ۴ درصد کاهش را نشان میدهد. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۷۶۴۱ کیلوگرم بوده است که ۶۶ درصد مجموع کشفیات را شامل میشود. همچنین از این میزان، ۱۳۰۱ کیلوگرم حشیش، ۵۰۲ کیلوگرم هرویین، ۵۳ کیلوگرم شیشه، ۳۶۰ لیتر مواد پیشساز، ۲۱۱۳ عدد قرص روانگردان و ۲۰۱۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۶۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۹/۱۱ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
او با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۱۷۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستانوبلوچستان است که معادل ۶/۲۷ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۱۹۲۷ کیلوگرم، تهران با ۱۳۹۰ کیلوگرم، بوشهر با ۸۴۱ کیلوگرم، هرمزگان با ۶۴۴ کیلوگرم، اصفهان ۶۳۲ کیلوگرم، خراسان جنوبی ۶۰۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
وزیر رفاه:
بدهی واقعی دولت به تامین اجتماعی
۱۵۰ هزار میلیارد تومان است
مهر- وزیر کار بدهی واقعی دولت به تامین اجتماعی را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بدهیها به تایید سازمان حسابرسی رسیده است.
محمد شریعتمداری، در این زمینه ادامه داد: بخشی از بدهی که توسط حسابرسان سازمان حسابرسی قطعی شده است تا پایان سال ۹۵، ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است که این بدهی تایید شده است. همچنین علاوه بر بدهی محاسبه شده، برآورد ما این است که مجموع بدهیها با در نظر گرفتن سالهای ۹۶ و ۹۷ به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.
او خاطرنشان کرد: سازمان برنامهوبودجه بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی را برای سازمان تامین اجتماعی تایید کرده است. رقمی که سازمان حسابرسی اعلام کرد قطعی است و سازمان برنامهوبودجه در رقم اعلام شده اشتباه کرده است.
شریعتمداری در مورد ۵۰ هزار میلیارد تومانی که قرار بود در سالجاری بابت مطالبات تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت شود بیان کرد: قرار بود این بدهی از طریق تهاتر شرکتهای تامین اجتماعی با بانک مرکزی انجام شود که در برخی موارد بانکها به بانک مرکزی بدهکار نبودند و یا اینکه شرکتها به بانکها بدهی نداشتند و گاهی نیز شرکتهایی بودند که به بانک مرکزی بدهکار بودند ولی تامین اجتماعی به آنها بدهکار نبود و. . . ، که در این شرایط امکان تهاتر وجود نداشته است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد