7 - 04 - 2020
خبر
رییس خبرگان رهبری:
میتوان از فضای مجازی به نفع مردم و انقلاب استفاده کرد
رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: میتوان از فضای مجازی به نفع مردم و انقلاب استفاده کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیتالله احمد جنتی در نشست مشترک هیاترییسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیونهای داخلی این مجلس که روز پنجشنبه ۲۷ دیماه برگزار شد، فضای مجازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: میتوانیم از تهدید فضای مجازی به نفع انقلاب و مردم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: عمده چیزهایی که خدا خلق کرده، ماده اولیه است و باید دید دست چه کسی میافتد؛ شمشیر اگر دست علی بیفتد کفار را قتلعام میکند و اگر دست عمر بن عبدود باشد علیه انسانهای خداپرست شمشیر میکشد.
واتسآپ پیامهای قدیمی کاربرانش را بیاجازه حذف کرده است!
ایسنا – کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی از یک آسیبپذیری جدید در اپلیکیشن پیامرسان واتسآپ خبر دادهاند که پیامهای قدیمی در گوشیهای اندرویدی را بدون کسب اجازه از کاربران حذف میکرده است.
اخبار و گزارشهای متعددی از سوی کاربران ناراضی از واتسآپ در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی منتشر شده که نشاندهنده یک نقص و باگ در پلتفرم اندرویدی این پیامرسان است که پیامهای قدیمی آنها را بدون کسب اجازه آنها پاک کرده است.
به گفته یکی از این کاربران ناراضی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر به تشریح این اتفاق پرداخته است، پیامهای قدیمی رد و بدل شده میان وی و مخاطبان و دوستانش به صورت کاملا خودکار و ناخودآگاه حذف شده است به گونهای که وی حتی بعد از بارها تماس و ارسال ایمیل به شرکت واتسآپ، آنها مشکلش را برطرف نکرده و پاسخ روشن و کمک بسزایی به این کاربر نکردهاند.
وی عنوان کرده است که بعد از طرح این موضوع در شبکههای اجتماعی متوجه شده است که خیل عظیمی از کاربران واتسآپ در جهان با چنین مشکلی مواجه شدهاند و به نظر میرسد که این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعههای شرکت فیسبوک، تاکنون کمکی به حل مشکل و باگ نرمافزاری این پیامرسان نکرده و همچنان کاربران زیادی هستند که به پیامهای قدیمی و قبلی خود نیازمند بوده و حالا هیچگونه دسترسی به آنها ندارند.
بر اساس گزارشی که در technewsnetwork آمده است، واتسآپ نیز تاکنون تنها به اعلام اطلاع از این موضوع بسنده کرده و خاطرنشان کرده است که وجود یک باگ نرمافزاری موجب حذف بیدلیل، ناگهانی و بدون اجازه از کاربران در این پلتفرم شود.
پای وزارت دفاع آمریکا در امنیت سایبری میلنگد
ایسنا – به نظر میرسد که خطرات و ریسکهای امنیتی زیادی پنتاگون را تهدید میکند و مقامات این سازمان نیز به توصیههای متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری توجهی نشان نمیدهند.
این روزها که امنیت سایبری و بحث حفاظت از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران و همچنین حفظ دادههای محرمانه سازمانهای دولتی و غیردولتی کشورهای مختلف از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری در این خصوص به بخش حفاظت از اطلاعات و دادههای سازمانی توصیههای امنیتی فراوانی را کردهاند تا زیرساختهای پنتاگون را از حملات سایبری و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات محرمانه خود محافظت کرده و مدیران و مقامات بلندپایه مربوطه را مجاب کنند تا اقدامات و اصلاحات موردنیاز برای این مساله را انجام دهند.
اما حالا بر اساس تازهترین گزارشهای سالانه مرکز بازرسی کل وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا که در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است، میتوان دریافت که پنتاگون همچنان در تامین امنیت سایبری خود ناتوان است و هنوز توانایی کاهش خطرات و ریسکهای حملات سایبری و مقاومسازی زیرساختهای خود برای محافظت از اطلاعات فوقسری و محرمانه خود را نداشته و هنوز ۲۶۶ مورد از توصیه و دستاورهای امنیتی صادر شده از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون را ناتمام باقی گذاشته است.
بر اساس گزارش وبسایت BleepingComputer، این توصیهها شامل موارد و دستوراتی میشود که پس از صدور و ابلاغ، مدیران وزارت دفاع این کشور موافقت کردهاند که مشکلات و آسیبپذیریهای مربوطه را حل و برطرف کنند، اما هنوز اقدامات عملی برای حل آن صورت نپذیرفته است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد