13 - 04 - 2020
خبر
کاهش قیمت تایر
ایسنا- رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ثبتسفارش تایر خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و اعلام کرد که التهاب بازار در این بخش تا یک الی دو ماه آینده فروکش خواهد کرد و در حال حاضر نیز مشکلات مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز کامیونداران براساس قیمت رسمی تا حد زیادی کاهش یافته است.
محمدرضا گنجی رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در رابطه با جدیدترین وضعیت عرضه انواع لاستیک در بازار و مسائلی که موجب نابسامانی در این بخش به ویژه در حوزه تایر خودروهای سنگین شده بود، اظهار کرد: هماکنون کارخانجات در حال تولید با ظرفیت ۱۰۰ درصدی هستند و تمامی محصولات تولید شده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار میگیرد و پس از طی مراحل مربوط در اختیار کامیونداران قرار میگیرد. وی ادامه داد: هماکنون تجار در حال ثبتسفارش هستند و واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با تعرفه پنج درصدی موجب خواهد شد التهابات بازار طی یک تا دو ماه آینده کاهش یابد.
گنجی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز کامیونداران براساس قیمت رسمی، تا حد زیادی کاهش یافته است، گفت: تا پیش از این با مشکل تامین لاستیک مورد نیاز کامیونداران با قیمت رسمی مواجه بودیم اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده و براساس قیمت رسمی، لاستیک در اختیار کامیونداران قرار میگیرد. گفتنی است به دنبال به وجود آمدن این شرایط به تازگی وزیر راهوشهرسازی پیشنهاد جدیدی را ارائه کرد که در صورت اجرای آن اتحادیهها و تعاونیهای کامیونداران میتوانند خود رأسا نسبت به وارد کردن لاستیکهای جدید اقدام کنند و عباس آخوندی این وعده را نیز داد که دولت در این مسیر با تخصیص ارز لازم شرایط را برای کامیونداران تسهیل خواهد کرد.
رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص پیشنهاد وزیر راهوشهرسازی نیز بیان کرد: به طور حتم اجرای این پیشنهاد میتواند به بهبود وضعیت صنعت تایر و تسهیل امور کامیونداران کمک کند. علاوه بر این اخیرا از سوی معاون اول ریاستجمهوری کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین به گمرکات کشور ابلاغ شد و براساس آن تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین باری و اتوبوسی به پنج درصد کاهش یافت تا شاهد کاهش ۲۱ درصدی تعرفه این محصولات در بازار باشیم.
واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر به مسکن استیجاری تبدیل میشود
ایسنا- بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام وجود دارد. واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر به مسکن استیجاری تبدیل میشود.
نایبرییس کمیسیون عمرانی مجلس از اجرای ناقص قانون حمایت از تولید مسکن در کشور و مطرح شدن موضوع مسکن استیجاری در مجلس خبر داد.
سید ابوالفضل موسوی با اشاره به اینکه سیاستگذاری برای تولید و ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا وظیفه دولت است افزود: قانون حمایت از تولید مسکن به طور کامل اجرا نشده و ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این موضوع هستیم.
وی به رسانه ملی گفت: این قانون به تامین مسکن برای اقشار کمدرآمد و متوسط و پایین جامعه توجه دارد و متکی به تولید توسط دولت نیست بلکه متکی به تولید توسط خیرین و نهادهای مسکنساز است. یعنی دولت باید به سیاستگذاری و تامین زمین در شهرهای مختلف بپردازد. نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع احیا و نوسازی بافتهای ناکارآمد شهری در برنامه ششم توسعه مورد تاکید واقع شده، دولت مکلف به احیا و نوسازی بافتهای ناکارآمد شهری و تامین زمین مناسب برای اینگونه بافتهاست.
موسوی اظهار داشت: در حال حاضر موضوع مسکن استیجاری در مجلس مطرح شده است. برخی از مسکنهای مهر در شهرستانها فاقد خریدار است. ما در بودجه سال ۹۷ حدود ۵۰ هزار واحد را به اعضای تحت پوشش کمیته امداد واگذار کردیم و طرحی داریم که باقی این واحدها را به مسکن استیجاری تبدیل کنیم.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد