8 - 07 - 2018
خبر
پرداخت ارز به واردات خودرو ممنوع شد
تسنیم – مدیرکل سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: خودرو در گروه چهارم کالاها و ورود آن ممنوع است و ارزی به آن تخصیص داده نمیشود. مهدی کسراییپور افزود: از ۲۲ فروردین امسال که سیاستهای ارزی ابلاغ شد برای واردات خودرو به وسیله بانکها ۱۹ درصد از ارز اختصاص یافت که ۸۱ درصد آن مربوط به واردات آمبولانس بود. کسراییپور گفت: ۸۱ درصد ارز واردات خودرو را نیز سامانه نیما تخصیص داده است. وی با بیان اینکه درباره این واردات تاکنون هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده افزود: اگر خودرو تا مهلت قانونی وارد نشود یا خارج از مقررات و بیشتر از قیمت تمام شده با ارز دولتی فروخته شود تخلف است. کسراییپور گفت: زمان واردات خودرو شش ماه در نظر گرفته شده است. وی افزود: بانکها سرنوشت ارزهای تامین شده برای واردات کالاها را پیگیری میکنند.
لزوم تهیه اسناد بالادستی برای انقلاب چهارم صنعتی
مهر- مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با تاکید بر لزوم آمادگی برای دوره چهارم انقلاب صنعتی گفت: در حوزه حاکمیتی باید اسناد بالادستی در این خصوص تهیه شود.
ابوالفضل کیانی بختیاری، در بیستمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی با موضوع تولید ملی باکیفیت دستاورد دلبستگی و بالندگی سرمایههای انسانی تصریح کرد: اگر این همایش تنها یک هدف داشته باشد، آن هدف شبکهسازی و ارتباط و آموزش ناشی از درجوار نخبگان قرار گرفتن بوده که این همایش به آن دست یافته است.وی با اشاره به تولید ملی کیفیت باکیفیتی که دستاوردی از دلبستگی منابع انسانی است، اضافه کرد: باید برای این منظور منابع انسانی با روندهای توسعه هماهنگ شود. در سال ۲۰۱۱ دبیر مجمع جهانی اقتصاد مسالهای را تحت عنوان انقلاب چهارم صنعتی مطرح کرد و اعلام شد که جهان در آستانه یک تحول عظیم فناورانه قرار گرفته و این تحول به لحاظ دامنه و پیچیدگی و هم به لحاظ تاثیر بر ماهیت انسان اهمیت زیادی دارد.کیانی بختیاری یادآوری کرد: انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر درهمآمیزی فناوریهای مختلف است. همه این مسایل موجب شده موج جدید فناورانه رخ دهد. انقلاب صنعتی چهارم تغییراتی در روشهای مدیریتی نیز به همراه داشته است. امروز در این مبحث اینترنت اشیا مطرح میشود که پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۰، ۳۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته باشد و همه کشورها دنبال نقشآفرینی در این بازار هستند.
«سایک موتور» در ایران میماند
ایسنا – قائممقام صنعت خودروی آذربایجان گفت: با توجه به سرمایهگذاری گروه خودروسازی سایک موتور چین در ایران، تحریمهای یکجانبه آمریکا تاثیری بر فعالیتهای این شرکت در ایران نخواهد داشت. فریبرز زارعی در نشستی خبری اظهار کرد: خودروسازی امجی در سال ۱۹۲۴ در انگلستان تاسیس شده و در سال ۲۰۰۰ مالکیت آن به گروه خودروسازی سایک موتور چین انتقال یافت.
وی با بیان اینکه سایک موتور اولین شرکت خودروسازی چین و هفتمین شرکت خودروساز دنیا با تیراژ تولید سالانه شش میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه است، خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایک موتور چین از سال ۲۰۱۶ با صنعت خودرو آذربایجان وارد شراکت شده و سرمایهگذاری در ایران را آغاز کرد که به دنبال آن تولید مشترک خودروهای امجی آغاز شد.
قائممقام صنعت خودروی آذربایجان ادامه داد: با توجه به سرمایهگذاری سایک موتور در ایران و تولید مشترک محصولات، نگرانی از بابت تحریمهای یکجانبه آمریکا نداشته و اطمینان داریم که همکاریهای دوجانبه ادامه مییابد. وی افزود: خودروهای امجی هماکنون با حدود ۳۰ درصد ساخت داخل در ایران تولید میشود که برنامه داریم این میزان را افزایش دهیم. در حال حاضر تیمهای ارزیاب سایک موتور در ایران بوده و در حال ارزیابی قطعهسازان داخلی برای توسعه داخلیسازی محصولات هستند. زارعی با بیان اینکه با وجود نوسانات و تغییرات نرخ ارز در یکی دو ماه گذشته افزایش قیمتی در محصولات نداشتهایم، تصریح کرد: تیراژ فعلی تولید این محصولات روزانه ۶۰ دستگاه است که تا پایان سال به روزانه ۱۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
حوزه «مس» در برابر تحریمها کمترین آسیب را میبیند
مهر- معاون وزیر صنعت با بیان اینکه از نظر تولید مس و صنایع معدنی در کشور دچار مشکلاتی شدهایم گفت: حوزه «مس» کشور در برابر تحریمهای دشمنان کمترین آسیب را میبیند.
جعفر سرقینی در بازدید از معدن مس انجرد شهرستان اهر اظهار داشت: راهاندازی فاز نخست معدن مس انجرد تنها بخش کوچکی از فعالیت شرکت صنایع معدنی مهراصل بوده و انتظاری که از معدن مس انجرد داریم طبیعتا بیش از اینهاست چراکه همواره برای حل مشکلات این معدن از طریق وزارتخانه، سازمانهای استانی، استانداری، فرمانداری اهر و نماینده مجلس حمایت کردهایم و میکنیم. وی افزود: با توجه به محرومیتی که شهرستان اهر به آن دچار شده از تمامی پروژههای مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهت توسعه اشتغال و رفع بحران بیکاری در این شهرستان حمایت خواهیم کرد و انتظاری که از مدیران شرکت صنایع معدنی مهراصل و بانک تجارت داریم این است که فازهای توسعهای معدن مس انجرد را ادامه دهند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ذخایر معدن مس انجرد از معادن متوسط کشور بیشتر است، گفت: اجرای فازهای توسعه معدن مس انجرد علاوه بر رونق اشتغال در شهرستان اهر بلکه به تولید مس و صنایع معدنی کشور نیز کمک بسیاری میکند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد