18 - 01 - 2018
خبر
اضافه شدن انتقال مالکیت به طرح رجیستری موبایل؛
اجرای گام سوم از هفته آینده
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام اینکه یکی از سه برند سامسونگ، الجی یا هوآوی تا قبل از ۲۲ بهمن مشمول طرح رجیستری میشود، از اجرای گام سوم طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از هفته آینده خبر داد.
حمیدرضا دهقانینیا در خصوص اجرای گام سوم طرح رجیستری گوشی تلفن همراه که از هفته آینده آغاز میشود، گفت: گام انتقال مالکیت مربوط به افرادی است که میخواهند گوشی خود را بفروشند یا گوشی دست دوم خریداری کنند که بر این اساس باید تمام مراحل اصالت کالا و فعالسازی آن انجام شود.
وی در خصوص اینکه برند سامسونگ چه زمانی مشمول طرح رجیستری میشود، گفت: براساس برنامه تلاش میکنیم قبل از بیست و دوم بهمنماه یکی از سه برند سامسونگ، الجی یا هوآوی، مشمول طرح رجیستری شود.
حمیدرضا دهقانینیا گفت: درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اعضای صنف فروشندگان تلفن همراه این است که از این پس از خرید گوشی تلفن همراهی که اصالت آن را نمیتوانند احراز کنند، پرهیز کنند و قبل از خریداری گوشی تلفن همراه مطمئن شوند گوشی تلفن قاچاق نیست و این دقت را هم در مورد گوشیهایی که مشمول طرح رجیستری شده و هم گوشیهای تلفن همراهی که مشمول طرح نشدهاند داشته باشند.
به گزارش فارس، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: احراز اصالت گوشی تلفن همراه از روی IMEI قابل اثبات است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح رجیستری با موفقیت در حال اجراست.
وی افزود: در ۹ ماهه سال ۹۵ ارزش واردات رسمی گوشی موبایل ۱۴۷ میلیون دلار بوده که در ۹ ماهه سال ۹۶ این رقم به ۲۷۸ میلیون دلار رسیده و در پاییز ۹۵ ارزش وارداتی تلفن همراه ۵۶ میلیون دلار و در پاییز امسال ارزش وارداتی تلفن همراه به ۱۴۴ میلیون دلار رسیده است.
دهقانینیا اظهار داشت: براساس این آمار واردات رسمی تلفن همراه رشد ۱۶۰ درصدی را تجربه کرده است.
دهقانینیا از فعال شدن مرحله سوم طرح رجیستری از هفته آینده خبرداد و گفت: این مرحله در زمان خرید و فروش گوشیهای دست دوم کارایی دارد و این امکان را برای مالک فراهم میکند که اگر گوشی تلفن همراهش سرقت شد، بدون نیاز به مراجعه به جایگاه خاصی گوشی را از حیز انتفاع خارج کنند و حتی این امکان را به دارنده گوشی میدهد که بتواند تشخیص دهد گوشی سرقت شدهاش در چه وضعیتی است.
وی افزود: روزانه تعدادی گوشی از شبکه تلفن همراه خارج میشود و بیش از ۷۰ درصد گوشیهایی که وارد شبکه میشوند، فعال هستند و شناسه آنها پس از استعلام پاسخ مثبت میگیرد.
ارائه اینترنت ماهوارهای رایگان برای خاورمیانه
یک شرکت اینترنتی قصد دارد اینترنت ماهوارهای پرسرعت را در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ برای خاورمیانه و آفریقا به طور رایگان فراهم کند.
شرکت Quika اعلام کرده نخستین اینترنت ماهوارهای پرسرعت رایگان را برای ساکنان کشورهای در حال توسعه ارائه میکند. این خدمت در مرحله اول برای ساکنان کشورهای خاورمیانه و آفریقا عرضه میشود.
این شرکت به اپراتور ماهوارهای Talia تعلق دارد. این شرکت با هدف برطرف کردن نابرابری اقتصادی و اجتماعی اینترنت رایگان ماهوارهای را در کشورهای در حال توسعه ارائه میکند.
به گزارش مهر، مدیر ارشد اجرای این شرکت میگوید: به اعتقاد ما تمام جوامع و مناطقی که در آنها توازن وجود ندارد، از رشد فناوری و اقتصادی عقب میمانند. ما قصد داریم روی این شکاف دیجیتالی و اقتصادی پلی بزنیم. ۹/۳ میلیارد نفر(۵۳ درصد جمعیت جهان) هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.
اینترنت ماهوارهای پرسرعت در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ میلادی برای تمام افراد و کسب و کارهای مستقر در آفریقا و خاورمیانه به طور رایگان عرضه میشود. پس از این مرحله اینترنت مذکور برای کشورهای در حال توسعه دیگر عرضه میشود.
این شرکت با استفاده از ماهوارههای مجموعه LEO وGEO اینترنت پرسرعت Ka-band فراهم میکند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد